عربستان سعودی، سواحل ناشناخته خود را به سوی بازدیدکنندگان گشود

زینب موحدی
زینب موحدی پنجشنبه، ۳ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۵۰
عربستان سعودی، سواحل ناشناخته خود را به سوی بازدیدکنندگان گشود

در پی کاهش مستمر قیمت جهانی نفت، عربستان به فکر بهره‌برداری از ظرفیت‌های گردشگری غیر مذهبی خود افتاده است. 

آسمان صاف است و خورشید در آسمان می‌تابد و دریای فیروزه‌ای می‌درخشد. امروز روز خوبی برای کشف دنیای زیر آب اطراف جزیره‌ای کوچک و شنی در دریای سرخ است که مامن خرچنگ‌ها و مرغ‌های دریایی است.

«نواف العصیمی» (Alosaimi)، مربی ارشد غواصی اسکوبای PADI، در حرفه‌ی خود فردی سرشناس است و به‌عنوان یک زن، دارای رکوردهای محلی در زمینه‌ی غواصی در عمق ۱۰۵ متری است. غواصی فنی او نیازمند پنج مخزن بود و بیشتر از ۷۰ دقیقه به طول انجامید.

عشقی که او به غواصی دارد او را واداشته است که هر روز، یک ساعت سوار بر اتوبوس راه جده تا شهرک اقتصادی پادشاه عبدالله در عربستان سعودی را بپیماید. او در یک مرکز غواصی در آن منطقه کار می‌کند، این مرکز به‌تازگی و در راستای اجرای طرح‌های این کشور پادشاهی برای جذب گردشگر در خلیج «لا سان مارینا» (Bay La Sun Marina) و باشگاه «یاچ» (Yacht Club) تاسیس شده است.

عربستان سعودی

نواف العصیمی

سال‌های زیادی است که بازدیدکنندگان از عربستان را عمدتا حجاجی تشکیل می‌دادند که برای زیارت به مکه و مدینه می‌رفتند؛ یا اینکه تاجرانی بودند که به ریاض یا شهرهای مهم دیگری مثل جده و دمام مسافرت می‌کردند.

محمد بن سلمان ۳۲ ساله، جانشین تاج و تخت پادشاهی عربستان سعودی، با صدور ویزا برای گردشگران خیلی از امور را تغییر داده است. این کار بخشی از یک طرح بزرگ برای احیای اقتصاد کشور در مواجهه با کاهش مستمر قیمت نفت است. گردشگری در حال جایگزینی فروش نفت به‌عنوان زمینه‌ای برای تولید شغل‌های بیشتر برای سعودی‌ها، جذب سرمایه‌گذاری خارجی، جذب سرمایه و بهبود تصویر کشور در خارج از کشور است.

او معتقد است که:

عربستان سعودی، کشور مسلمانی است که میزبان مقدس‌ترین مکان‌ها در جهان اسلام است و در صورت مسافرت گردشگران به این مکان‌ها و برقراری ارتباط با مردم، باید به این حقایق احترام گذاشته شود.

مطالب مرتبط:

دیدگاه