طولانی‌ترین و سریع‌ترین زیپ لاین درون شهری در لندن افتتاح شد

زینب موحدی
زینب موحدی پنجشنبه، ۳ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۰۰
طولانی‌ترین و سریع‌ترین زیپ لاین درون شهری در لندن افتتاح شد

علاقه‌مندان به هیجان می‌توانند پرواز بر فراز لندن را با زیپ لاین جدید ساوت بانک تجربه کنند.

روز گذشته، در پارکی در نزدیکی ساوت بانک لندن، زیپ لاین جدیدی افتتاح شد که سواران را در ارتفاعی بالاتر از درختان و با سرعتی بیشتر از هر زیپ لاین دیگری به‌سمت زمین سر می‌دهد. گرگ دیکنسون، خبرنگار تلگراف، گزارشی از این سرگرمی هیجان‌انگیز تهیه کرده است که در ادامه می‌خوانید: 

بی سیم خش خشی کرد و و صدای مربی به گوش رسید که گفت: «لطفا عقب بمانید، نپرید.»

وقتی که همه افراد را جمع کرده‌اید و آماده‌ی قدم گذاشتن به عرشه‌ای در ارتفاع ۳۵ متری هستید و هیچ چیزی به‌جز سیمی که شما را از تکه تکه شدن محافظت می‌کند با خود به‌همراه ندارید، این جمله آن چیزی نیست که دوست داشته باشید بشنوید؛ اما این همان واقعیتی است که امروز صبح برای من در زیپ لاین جدید «Zip Now» در پارک اسقف اعظم در نزدیکی ساوت بانک لندن اتفاق افتاد.

زیپ لاین لندن

زیپ لاین در پارک اسقف اعظم در لندن

به عقب برگشتم، زانوهایم را خم کردم و از بزرگ‌ترین و سریع‌ترین زیپ لاین شهری جهان به طول ۲۲۵ متر، به‌سمت پایین سر خوردم.

سریع‌ترین زیپ لاین جهان، زیپ لاین «Zip World Velocity» در شمال ولز است، در حالی که طولانی‌ترین زیپ لاین به طول دو کیلومتر و هشتصد متر در راس الخیمه، امارات متحده‌ی عربی، وجود دارد.

علاقه‌مندان به زیپ لاین این موضوع را می‌دانند که این اولین باری نیست که یک زیپ لاین از میان پارک «اسقف اعظم» عبور می‌کند – تجربه‌ی مشابهی در سال گذشته انجام شد؛ اما آن زیپ لاین دارای دو خط بود. امسال، سه نفر به‌صورت هم‌زمان می‌توانند پرواز کنند.

زیپ لاین لندن

سواران با سرعت ۵۰ کیلومتر در ساعت پرواز می‌کنند؛ این در حالی است که طول این خط‌ها برابر با ۲۲۵ متر است.

سواران با سرعت ۵۰ کیلومتر در ساعت (۳۱ مایل در ساعت) پرواز می‌کنند و نمایی از کاخ لامبث (Lambeth Palace) و ساختمان پارلمان در سمت راست، زمین‌های غرب لندن در سمت چپ و میلبانک (Millbank) و ناین المز (Nine Elms) در پیش روی خود خواهند داشت.

بری شاورین، موسس زیپ لاین «Zip Now» گفت:

رویداد سال گذشته به‌قدری موفق بود که خواستیم یک سال دیگر هم آن را تجربه کنیم و سخت تلاش کردیم تا این رویداد را برای آن دسته از بازدیدکنندگانی که برای بار دوم به اینجا می‌آیند، به شیوه‌ای جدید اجرا کنیم.

زیپ لاین لندن

اشاره‌ی او به فینال بزرگ جدید، به نام «Mega Drop»، است که تجربه‌ی پرشی مشابه با پرش‌های بانجی جامپینگ را تداعی می‌کند. وقتی از زمین به این صحنه نگاه می‌کنیم، به نظر اتفاقی کسل کننده و بی‌هیجان می‌رسد، ولی در واقعیت این طور نیست؛ وقتی آنجا هستید و باید با یک گام به هوا بپرید، کمی ترسناک هم است.

این رویداد تا سپتامبر در لندن ادامه خواهد داشت.

مطالب مرتبط:

منبع telegraph

دیدگاه