ترن هوایی که شما را به دل شعله‌ها می‌کشد

امید جعفری
امید جعفری پنجشنبه، ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۱۵
ترن هوایی که شما را به دل شعله‌ها می‌کشد

ترن‌های هوایی از جمله وسایل شهربازی هستند که طرفداران زیادی دارند. به‌تازگی ترن هوایی تاریخی در لندن بازگشایی‌ شده است که مسیر آن از میان آتش و دود است.

شما هم از جمله کسانی هستید که به دنبال افزایش آدرنالین خون‌تان هستید؟ اگر جواب شما بله است، بهتر است سری به یکی از ترسناک‌ترین ترن‌های هوایی شهربازی بزنید. ترنی که ساخته شده از جنس چوب است و جلوی چشمان شما، از داخل شعله‌های آتش شما را عبور خواهد داد. پارک شهربازی آلتون تاورز (Alton Towers) لندن به‌تازگی از وسیله بازی رونمایی کرده که ترن هوایی با پوسته فیلم مرد پوشالی ساخته شده است.

ترن هوایی لندن

مسیر ترن هوایی ۶۰۰ متر از  میان آتش و دود است

این ترن مردم را ۶۰۰ متر روی الوارهای چوبی و صخره‌های آتشین جابجا می‌کند و از یک ارتفاع معین، ترن شروع به دور زدن و پیچ خوردن از میان شش مجسمه مربوط به مرد پوشالی و در نهایت گذر از دالان شعله‌های آتش می‌کند.

ترن هوایی لندن

ایده ساختن این ترن جالب و شگفت‌انگیز است. اما باید همیشه حادثه را در نظر داشت و ایمنی تمام را در این وسایل رعایت کرد. حادثه ناگواری که در برخورد دو ترن هوایی و مجروح شدن تعدادی از مردم در سال های پیش، اتفاق  ناخوشایندی است که باید از آن تجربه گرفت. هرچند مسئولان اعلام کرده‌اند که این ترن از بالاترین استانداردهای ایمنی وسایل تفریحی و شهربازی برخوردار است.

این پروژه تحت عنوان بزرگ‌ترین و تاریخی‌ترین پروژه ساخت ترن هوایی در انگلستان لقب گرفته که در حدود بیست سال است که در حال تکمیل بود. هزینه ساخت این مکان تفریحی در حدود بیست و دو میلیون دلار بوده است. این پارک در فصل بهار امسال بازگشایی شده است و مردم می‌توانند برای دیدن شعله‌های آتش و مرد پوشالی به آنجا بروند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه