بهترین دیدنی های آسیا در سال 2018 از دید تریپ ادوایزر

سحر ارجمند
سحر ارجمند چهار شنبه، ۲ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۳۰
بهترین دیدنی های آسیا در سال 2018 از دید تریپ ادوایزر

تریپ ادوایزر، سایت سفر و گردشگری، بر اساس نظرات و امتیازات کاربران خود، فهرستی از بهترین دیدنی‌های آسیا در سال ۲۰۱۸ ارائه کرده است.

«تریپ ادوایزر» (TripAdvisor)، سایت شناخته‌شده سنگاپور در حوزه برنامه‌ سفر و گردشگری، امروز فهرستی از بهترین جاذبه‌های آسیا و جهان را از دید مسافران اعلام کرد.

در این فهرست، آنگکور وات واقع در کامبوج برای دومین سال متوالی در رتبه نخست دیدنی‌های جهان قرار دارد. این جاذبه گردشگری، رتبه نخست آسیا را نیز به خود اختصاص داده است. تاج‌محل هند و مجموعه معابد تایلند، «وات فو» (Wat Pho) به ترتیب در رتبه دوم و سوم این فهرست قرار دارند.

«جانیس لی فانگ» (Janice Lee Fang)، مدیر ارتباطات آسیا- اقیانوسیه می‌گوید:

دیدنی‌های منتخب کاربران، برخی از تاریخی‌ترین جاذبه‌های آسیا را شامل می‌شود که جامعه جهانی مسافران تریپ ادوایزر آن‌ها را بسیار توصیه می‌کنند. این فهرست از معابد شگفت‌انگیز و قلعه‌های باستانی گرفته تا سازه‌های معماری باشکوه را شامل می‌شود. مسافرانی که به دنبال تجربه‌ای فوق‌العاده در سفر خود هستند، می‌توانند به این فهرست رجوع کنند.

تریپ ادوایزر در بررسی‌های اخیر خود، دیدنی‌ها، تورها و تجاربی را شناسایی کرده است که امتیاز بسیار بالایی از کاربران دریافت کردند. این سایت بیش از ۱۰۰٬۰۰۰ تور، فعالیت و تجارب قابل رزرو در سراسر جهان را برای آشنایی بیشتر مسافران با مکان‌های دیدنی به نمایش می‌گذارد.

این فهرست با استفاده از یک الگوریتم معین تهیه ‌شده که در آن کمیت و کیفیت بازدیدها و رتبه‌بندی‌های جاذبه‌های سراسر دنیا از سوی کاربران، در مدت بیش از ۱۲ ماه جمع‌آوری و مورد بررسی قرار گرفته است. فهرست امسال، از بررسی ۷۵۹ جاذبه از ۶۷ کشور و ۸ منطقه در سراسر جهان حاصل شده است.   

در ادامه با ۱۰ جاذبه برتر آسیا از دیدگاه تریپ ادوایزر آشنا شوید.

۱. آنگکور وات؛ سیم ریپ، کامبوج

مسافران در «آنگکور وات» (Angkor Wat)، شاهد بقایای پایتخت‌های مختلف «امپراتوری خمر» (Khmer Empire) خواهند بود که بین قرن ۹ تا ۱۵ میلادی حکومت می‌کردند. مجموعه معابدی با مساحت بیش از ۴۰۰ کیلومترمربع، هماهنگی بین معماری باستانی، حکاکی‌های پیچیده و ساختار مدرن را به نمایش می‌گذارد. تماشای چشم‌انداز غروب و طلوع آفتاب از این معبد، برای بسیاری از بازدیدکنندگان آن، تجربه‌ای تکرارنشدنی است.

۲. تاج‌محل؛ آگرا، هند

بهترین دیدنی های آسیا

بنای تاج‌محل به دستور شاه جهان، پنجمین امپراتور گورکانی هند، برای بزرگداشت همسرش در بیش از ۳۰۰ سال پیش بنا شده است. امروزه تاج‌محل را نماد تاریخ غنی هند می‌دانند.

تاج‌محل، جاذبه‌ی منحصربه‌فردی است که با سنگ مرمر سفید و خوشنویسی‌های چشم‌نواز اسلامی، نقوش گل‌دار منظم و سنگ‌های قیمتی میناکاری شده، یکی از بزرگ‌ترین نمونه‌های معماری مغول و ترکیبی از سبک‌های هندی، فارسی و اسلامی را به نمایش می‌گذارد.

۳. مجموعه معابد بودا، وات فو؛ بانکوک، تایلند

بهترین دیدنی های آسیا

وات فو، یکی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین معابد در بانکوک است. این معبد به خاطر مجسمه غول‌پیکر بودای خوابیده شهرت دارد، که این مجسمه با طول ۱۵ متر و ارتفاع ۴۶ متر از طلا ساخته ‌شده است.

این جاذبه‌ی مذهبی، مکان مدرسه پزشکی تایلند و همچنین زادگاه ماساژ سنتی تایلندی است که امروزه هم در آن آموزش داده می‌شود.

۴. دیوار بزرگ موتیانیو؛ پکن، چین

بهترین دیدنی های آسیا

در حدود ۷۰ کیلومتری شمال شرقی مرکز پکن، دیوار بزرگ ۵ کیلومتری «موتیانیو» (Mutianyu)، یکی از بهترین بخش‌های حفظ شده دیوار چین قرار دارد. این منطقه از دیوار به وسیله کوه احاطه شده و به عنوان مانع شمالی برای دفاع از پایتخت و مقبره امپراتوری مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

برج‌های دیده‌بانی، محکم و استوار در امتداد موتیانیو واقع شده‌اند، که این ویژگی به‌ندرت در بخش‌های دیگر دیوار بزرگ دیده می‌شود.

۵. معبد فوشیمی ایناری تایشا؛ کیوتو، ژاپن

بهترین دیدنی های آسیا

شهرت معبد فوشیمی ایناری به خاطر مسیر به ظاهر ناتمام آن با بیش از ۵٬۰۰۰ دروازه پرتقالی زیبا است که این مسیرها از میان جنگل می‌گذرند. این معبد در اصل به خدای برنج اختصاص داده شده است، امروزه، مردم در این مکان برای برکت و کامیابی دعا می‌کنند و یکی از مشهورترین جاذبه‌های کیوتو و ژاپن محسوب می‌شود.

۶.شوداگون پاگودا؛ یانگون، میانمار

بهترین دیدنی های آسیا

شوداگون پاگودا با ارتفاع ۱۱۰ متر بر بلندی یک تپه قرار دارد. این پاگودای باشکوه دارای گنبدی با روکش طلا و هزاران الماس است. این مجموعه پاگودا از صدها معبد، مقبره گنبددار و مجسمه تشکیل شده و برجسته‌ترین جاذبه یانگون است. این مجموعه محل بقایای آثار چهار بودای سابق است و شوداگون، مقدس‌ترین پاگودای میانمار محسوب می‌شود.  

۷. برج‌های دوقلوی پتروناس؛ کوالالامپور، مالزی

بهترین دیدنی های آسیا

آسمان‌خراش‌های ۸۸ طبقه‌ی پتروناس، آسمان کوالالامپور را جلوه بخشیده‌اند و طراحی نمای خارجی فولادی و شیشه‌ای آن به نقاشی‌های هنر اسلامی شباهت دارد. برج های دوقولوی پتروناس، از سال ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۴، بلندترین ساختمان دنیا محسوب می‌شد و دارای یک مرکز خرید لوکس، یک پارک ۵۰ هکتاری و یک پل هوایی است که دو برج را به هم متصل می‌کند.

۸. تونل کوچی؛ هوشی مین، ویتنام

بهترین دیدنی های آسیا

جنگجویان محلی در طول جنگ ویتنام، تونل‌های کوچی را با ابزارهای ساده و به صورت دستی حفر کردند و این تونل‌ها گذشته این کشور را یادآور می‌شوند. تونل کوچی، شبکه‌ای گسترده از تونل‌ها دارای بیش از ۲۰۰ کیلومتر مسافت است و به عنوان یک شهر زیرزمینی عمل می‌کند که از بیمارستان، مدرسه، آشپزخانه و اقامتگاه تشکیل شده است.

۹. دژ امبر؛ جایپور، هند

بهترین دیدنی های آسیا

«دژ امبر» (Amber Fort) در ۱۱ کیلومتری شهر «جایپور» (Jaipur) بر فراز کوهی در کنار «دریاچه مائوتا» (Maota Lake) واقع شده است. این دژ با استفاده از ماسه‌سنگ قرمز و سنگ مرمر سفید با ترکیبی از سبک‌های معماری راجپوت و هندو و همچنین ترکیبی از تزئینات هندو و اسلامی ساخته شده است.

۱۰. دربار صاحب؛ امریتسار، هند

بهترین دیدنی های آسیا

روزانه بیش از ۱۰۰٬۰۰۰ نفر از «دربار صاحب» (Harmandir Sahib) یا «معبد طلایی» (Golden Temple) برای عبادت، دیدن می‌کنند. این معبد، زیارتگاه اصلی «پیروان آئین سیک» (Sikhism) و برای آن‌ها مکانی مقدس است. این مکان با هدف فراهم‌سازی محلی برای عبادت همه افراد، بدون توجه به ظاهر، اعتقاد و نژاد آن‌ها، ساخته شده است. مهم‌ترین جاذبه این معبد، آشپزخانه عمومی است که برای تمام بازدیدکنندگان آن، غذای رایگان فراهم می‌کند.

مطالب مرتبط:

منبع traveldailynews

دیدگاه