افتتاحیه جام جهانی 2018 کی و کجا برگزار می‌شود؟

نیکا قره گوزلویان
نیکا قره گوزلویان چهار شنبه، ۲ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۰
افتتاحیه جام جهانی 2018 کی و کجا برگزار می‌شود؟

بیست و یکمین دوره‌ی جام جهانی فوتبال، از تاریخ ۱۴ ژوئن تا ۱۵ ژوئیه سال ۲۰۱۸ (۲۴ خرداد تا ۲۴ تیر ۱۳۹۷) در ۱۲ ورزشگاه از ۱۱ شهر کشور روسیه برگزار می‌شود. اما مراسم افتتاحیه جام جهانی 2018 کی و کجا برگزار می‌شود؟

جام جهانی به عنوان مهم‌ترین اتفاق فوتبال جهان شناخته می‌شود. مسابقات جام جهانی فوتبال هر چهار سال یک بار با حضور تیم‌های ملی فوتبال کشورهای منتخب جهان، در کشوری که به عنوان میزبان انتخاب شده است، تحت نظارت FIFA برگزار می‌شوند.

مسابقات جام جهانی 2018 فوتبال بین ۳۲ تیم در گروه‌های ۴ تیمی در مرحله‌ی گروهی برگزار می‌شود که از هر گروه ۲ تیم اجازه راه‌یابی به مرحله‌ی بعدی را دریافت خواهند کرد.

افتتاحیه جام جهانی

مراسم افتتاحیه‌ی جام جهانی 2018 در تاریخ ۱۴ ژوئن برگزار خواهد شد

این تیم‌ها از طریق مسابقات مقدماتی جام جهانی به این مسابقات راه پیدا کرده‌اند. میزبان (روسیه) با توجه به امتیاز میزبانی به صورت مستقیم و بدون برگزاری مسابقه‌ای انتخاب شده است.

همه‌ی طرفداران فوتبال بی‌صبرانه در انتظار شروع مسابقات جام جهانی فوتبال 2018 هستند و با توجه به اهمیت این مسابقات، مراسم افتتاحیه‌ی آن نیز باید با شکوه و جذاب برگزار شود.

کشور آلمان که قهرمان دوره‌ی گذشته‌ی جام جهانی فوتبال بود، در تلاش برای حفظ قهرمانی در مرحله‌ی گروهی برابر تیم‌های مکزیک، سوئد و کره جنوبی به میدان خواهد آمد.

کشور ایران برای دومین بار متوالی به این مسابقات راه پیدا کرده است که در مرحله گروهی با تیم‌های اسپانیا، پرتغال و مراکش هم‌گروه شده است.

افتتاحیه جام جهانی

مراسم افتتاحیه‌ی جام جهانی 2018 با میزبانی کشور روسیه، درست قبل از شروع مسابقات و در تاریخ ۱۴ ژوئن (۲۴ خرداد ۹۷) برگزار خواهد شد. پس از مراسم افتتاحیه، اولین مسابقه بین تیم‌های عربستان سعودی و کشور میزبان یعنی روسیه، برگزار می‌شود.

در مراسم افتتاحیه، بسیاری از هنرمندان و خوانندگان روسی برای سرگرم کردن جمعیت و خوش‌آمدگویی به تیم‌های کشورهای مهمان، هنرنمایی خواهند کرد. همچنین مراسمی با شکوه، با دقتی بسیار، برای تماشاچیان برنامه‌ریزی شده است.

افرادی که برنامه‌های رسمی فیفا را روی گوشی‌های خود نصب کرده‌اند، می‌توانند این مراسم و مسابقات فوتبال را به صورت زنده از طریق گوشی‌های هوشمند خود تماشا کنند. در صورتی که علاقه دارید این مراسم را از نزدیک تماشا کنید، باید برای مراسم افتتاحیه بلیط تهیه کنید.

لازم است بدانید قیمت بلیط برای مراسم افتتاحیه کمی بیشتر از قیمت بلیط برای مشاهده‌ی بازی‌های فوتبال است؛ اما این مراسم می‌تواند برای شما و خانواده‌تان بسیار مفرح باشد.

همچنین می‌توانید این مراسم را با کیفیت بالا و به صورت زنده از طریق سایت‌های مختلف مشاهده کنید.

افتتاحیه جام جهانی

برخلاف مراسم افتتاحیه‌ی چهار سال پیش که در کشور برزیل برگزار شد، روسیه قصد دارد مراسمی ساده برگزار کند و در این مراسم بسیاری از نمایش‌های محلی با موضوعات مختلف فرهنگ روسیه را به نمایش خواهد گذاشت.

در ابتدای این مراسم بیش از ۵۰۰ رقصنده‌ی محلی، هنرمندان عرصه‌ی ژیمناستیک و نوازندگان محلی متعددی ایفای نقش می‌کنند. در ادامه، نمایش‌های فرهنگی اجرا خواهد شد و ستاره‌های شناخته شده‌‌ی جهان به اجرای برنامه خواهند پرداخت. در نهایت، یک آتش‌بازی با شکوه، به مراسم پایان خواهد داد.

آتش بازی در مراسم افتتاحیه

محل برگزاری مراسم افتتاحیه ورزشگاه لوژنیکی در شهر مسکو روسیه است. استادیوم لوژنیکی در مجتمع ورزشی لوژنیکی (Luzhniki Sports Complex) در امتداد رودخانه‌ی مسکو و در فاصله‌ی ۶ کیلومتری جنوب غربی مرکز شهر واقع شده است. این ورزشگاه در گذشته نیز میزبان مراسم افتتاحیه، اختتامیه، رویدادهای ورزشی و فینال بازی‌های فوتبال بوده است. اولین مسابقه پس از مراسم افتتاحیه بین روسیه و عربستان سعودی نیز در همین ورزشگاه انجام خواهد شد.

نمای داخلی ورزشگاه لوژنیکی

استادیوم لوژنیکی با گنجایش ۸۱,۰۰۰ نفر تماشاچی، علاوه بر میزبانی بازی افتتاحیه و فینال، میزبان ۳ بازی اول در مرحله گروهی، یک بازی در یک شانزدهم نهایی و بازی نیمه نهایی جام جهانی 2018 است.

تمام اخبار و مطالب مرتبط با جام جهانی روسیه را در صفحه جام جهانی 2018 مشاهده کنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه