لغو صدها پرواز در نتیجه اعتصاب واحدهای کنترل ترافیک هوایی فرانسه

زینب موحدی
زینب موحدی سه شنبه، ۱ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۲۵
لغو صدها پرواز در نتیجه اعتصاب واحدهای کنترل ترافیک هوایی فرانسه

هزاران نفر از مسافران خطوط هوایی رایان ایر، ایزی جت و بریتیش ایرویز با لغو پروازهای‌شان مواجه شدند.

در نتیجه‌ی پیوستن کارمندان واحد کنترل ترافیک هوایی به اعتصاب کشوری کارگران بخش دولتی در فرانسه، صدها پرواز لغو شد.

اتحادیه‌ی USAC-CGT با اعلام این موضوع که اعضای این اتحادیه «برای حمایت از خدمات عمومی» از عصر روز دوشنبه تا صبح روز چهارشنبه اعتصاب خواهند کرد، گفت:

ما باید در برابر تضییع حقوق بشر مقاومت کنیم.

واحد کنترل ترافیک هوایی فرانسه (ATC) مسئولیت بیشتری نسبت به هر کشور دیگری در اروپا مسئولیت به عهده دارد؛ این موضوع به‌علت وسعت این کشور و نیز این واقعیت است که هواپیماهای زیادی در مسیر خود به اروپای شرقی، دریای مدیترانه و شبه‌ی جزیره ایبرین از آسمان این کشور عبور می‌کنند.

در اعلامیه‌ی «هشدار به هواپیماها» که توسط DGAC، اداره‌ی حمل و نقل هوایی فرانسه، صادر شده آمده است که:

ظرفیت ATC با توجه به کارکنان در دسترس تعیین می‌شود.

به آن دسته از شرکت‌های هواپیمایی که از فرودگاه‌های پاریس اورلی، لیون و مارسی خدمات دریافت می‌کنند گفته شده است که پروازهای خود را به یک پنجم کاهش بدهند.

رایان ایر، بزرگ‌ترین شرکت هواپیمایی ارزان قیمت در اروپا، چندین پرواز خود را روز یکشنبه و بعد از اعلام آغاز اعتصاب لغو کرد.

این شرکت هواپیمایی گفت:

به خاطر اعتصاب دیگری توسط کارمندان حمل و نقل هوایی فرانسه، ضمن اظهار تاسف به مشتریان خود اعلام می‌کنیم که مجبوریم برخی از پروازهای روز سه‌شنبه، ۲۲ مه، را لغو کنیم.

مشتریانی که این تصمیم آن‌ها را در بر می‌گیرد، با استفاده از ایمیل و پیام‌های متنی در این خصوص اطلاع‌رسانی شده‌اند و چند راه‌حل به آن‌ها پیشنهاد شده است: بازپرداخت کامل مبلغ بلیط؛ رزرو اولین پرواز در دسترس یا تعویض رایگان پروازها.

با توجه به اعتصاب‌های غیرقابل‌اعتماد ATC، انتظار آن می‌رود که پروازهایی که از مبدا یا به مقصد فرانسه انجام می‌شوند با تاخیر مواجه بشوند و ما از مسافران روز سه‌شنبه می‌خواهیم که وضعیت پروازهای خود را در وب‌سایت Ryanair.com بررسی کنند.

رایان ایر

تحت قوانین حقوق مسافران اروپایی، شرکت‌های هواپیمایی باید محل اقامت و وعده‌های غذایی مناسب را باید مسافران تا زمانی که بتوانند به مقصد خود پرواز کنند، تامین کند. اگر رایان ایر هیچ پرواز در دسترس دیگری برای همان روز یا روز بعد نداشته باشد، می‌تواند از پروازهای خطوط هوایی دیگر استفاده کند.

هیچ خسارت نقدی به مسافران پرداخت نمی‌شود.

شرکت هواپیمایی بریتیش ایرویز حداقل ۳۶ پرواز خود سه‌شنبه‌ی خود را بین مقصدهای فرانسه، اسپانیا، سوئیس و ایتالیا لغو کرد.

فرودگاه بارسلونا به‌شدت تحت‌تاثیر منفی این موضوع قرار گرفته و مجبور شده است که سه پرواز رفت و برگشت خود را از فرودگاه هیترو لغو کند. دو پرواز برگشت به هرکدام از فرودگاه‌های مادرید، مارسی، پاریس CDG و ژنو لغو شده است.

این شرکت هواپیمایی اعلام کرد:

متاسفانه، روز سه‌شنبه ۲۲ مه با اقدام صنعتی کارمندان واحد کنترل ترافیک هوایی، به‌عنوان بخشی از اعتصاب عمومی گسترده‌ی فرانسه مواجه هستیم.

در صورت امکان، برای کمک به مشتریان خسارت دیده از هواپیماهای بزرگ‌تر استفاده می‌کنیم و همه تلاش خود را برای کاستن از میزان اختلالات به وجود آمده به کار خواهیم گرفت.

درک می‌کنیم که در نتیجه‌ی وضع پیش آمده، شاید دیگر شما مایل به مسافرت نباشید. بنابراین، یک روش انعطاف‌پذیر برای رزرو مجدد پرواز اعمال خواهیم کرد تا شرایطی برای مسافرت مشتریان در زمان‌های دیگر فراهم کنیم.

هر فردی که بلیط‌های بریتیش ایرویز را قبل از ۱۸ مه، از مبدا یا به مقصد هرکدام از فرودگاه‌های فرانسه یا فرودگاه‌های بارسلون و مادرید خریداری کرده باشند، می‌توانند تاریخ پرواز خود را بدون در نظر گفتن این موضوع که پروازشان انجام می‌شود یا خیر، به یکی از روزهای دو شنبه، چهارشنبه، یا پنجشنبه تغییر بدهند.

اعتصاب فرانسه

ایر فرانس هم به مسافران خود اجازه می‌دهد که به‌جای روز سه‌شنبه، هر پرواز دیگری را در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه انتخاب کنند. این شرکت هواپیمایی فرانسوی ماه‌ها است که درگیر مشاجرات مربوط به حقوق خلبانان، خدمه‌ی کابین و کارمندان برج مراقبت است.

٪۶۰ از تمام پروازهای ایزی جت از حریم هوایی فرانسه عبور می‌کنند. این شرکت هواپیمایی اعلام کرده است که:

پیش‌بینی می‌کنیم که در نتیجه‌ی این اقدام صنعتی پروازهای ما با تاخیر و لغو پرواز روبه‌رو بشوند؛ بنابراین به همه مشتریان توصیه می‌کنیم که وضعیت پرواز خود را بررسی کنند.

لطفا به اینکه نکته توجه داشته باشید که خدمات حمل و نقل عمومی تحت‌تاثیر اعتصاب قرار گرفته است. ما به همه مشتریان توصیه می‌کنیم که زمان کافی برای رسیدن به فرودگاه را در نظر بگیرند و در صورت امکان، گزینه‌های جایگزین حمل و نقلی را مد نظر قرار بدهند.

روز چهارشنبه و پنجشنبه، کارگران راه آهن فرانسوی نیز مجموعه اعتصاب‌های دو روزه‌ی خود را در جریان اختلافات مربوط به طرح‌های مدرن‌سازی و ایجاد شرایط رقابتی در راه آهن کشور ادامه خواهند داد.

مطالب مرتبط:

منبع independent

دیدگاه