ارزان ترین هواپیمایی جهان متعلق به چه کشوری است؟

نگین توکلی
نگین توکلی سه شنبه، ۱ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۴۰
ارزان ترین هواپیمایی جهان متعلق به چه کشوری است؟

آیا دوست دارید با ارزان‌ترین شرکت هواپیمایی جهان آشنا شوید؟ در ادامه این مقاله آن را به شما معرفی خواهیم کرد.

طبق آمار منتشر شده از رتبه‌بندی جهانی قیمت پروازهای سال ۲۰۱۸ که به تازگی منتشر شده و بر اساس آنالیز بیش از ۱٫۵ میلیون پرواز کلاس اکونومی در سراسر جهان از ۲۰۰ شرکت هواپیمایی است، شرکت هواپیمایی تایگر ایر (Tigerair)، شرکت پروازهای داخلی استرالیایی، به عنوان ارزان‌ترین شرکت هواپیمایی جهان شناخته شد. قیمت بلیط‌های پرواز این شرکت به ازای هر کیلومتر حدودا ۰٫۰۶ دلار محاسبه شده است.

این رتبه‌بندی در حالی انجام شد که شرکت هواپیمایی تایگر ایر، در سال‌های اخیر تحت تبلیغات منفی در رسانه بود و به عنوان بدترین ایرلاین کشور استرالیا در سه سال متوالی شناخته شد.

اگرچه در سال ۲۰۱۴، این شرکت توسط ایرلاین ویرجین آتلانتیک (Virgin) خریداری شد و طبق گزارشات جدید کمپانی رومتوریو (Rome2rio)، اوضاع در آن در حال تغییر است.

در حالی که این اطلاعات ممکن است تنها برای کسانی که در داخل کشور استرالیا قصد سفر دارند، مفید باشد؛ این گزارش همچنین، داده‌های اضافی در مورد شرکت‌های هواپیمایی پیشرو و رتبه‌بندی ارزان‌ترین شرکت‌های هواپیمایی بین‌ا‌لمللی و ایرلاین‌های داخلی را نیز در اختیار ما قرار می‌دهد.

۲۴ عنوان از پروازهای ۳۰ شرکت هواپیمایی بین‌المللی مقرون به صرفه امسال در آسیا و خاورمیانه قرار دارند؛ ایرایژیا ایکس (AirAsia X) با قیمت بلیط ۰٫۰۷ دلار به ازای هر کیلومتر، ایرایندیا اکسپرس (Air India Express) و ایر ایژیا اندونزی (Indonesia AirAsia) با قیمت بلیط ۰٫۰۸ دلار به ازای هر کیلومتر، سه شرکت ارزان این لیست هستند.

یک شرکت هواپیمایی جدید برجسته بین‌المللی به نام پریمرا ایر (Primera Air)، رتبه چهارم لیست پروازهای بین‌المللی را با قیمت بلیط ۰٫۰۹ دلار به ازای هر کیلومتر به خود اختصاص داده است. پروازهای اصلی این شرکت هواپیمایی بین کشورهای اسکاندیناوی و مقاصد تعطیلات اروپایی است، اما طبق گزارش، این ایرلاین به دنبال پروازهای ارزان قیمت از اروپا به آمریکای شمالی نیز است.

در این میان، هواپیمایی اسکوت (Scoot) دیگر جزو ارزان‌ترین ایرلاین‌های بین‌المللی جهان نیست. این شرکت از سال ۲۰۱۶ که اولین رتبه لیست گزارش رومتوریو را داشت، به پایین لیست، سقوط کرده است. شرکت هواپیمایی اسکوت هم‌اکنون رتبه ۳۱ام را با افزایش قیمت میانگین بلیط از ۰٫۰۷ به ۰٫۱۲ دلار به ازای هر کیلومتر، دارا است.

سقوط این شرکت هواپیمایی ممکن است به ادغام تایگر و اسکوت در سال ۲۰۱۷ و جدایی شرکت هوایپمایی تایگر از استرالیا مرتبط باشد که طبق گزارش هم‌اکنون تحت مالکیت‌های مختلفی است.

شرکت هواپیمایی نرویژین ایر (Norwegian Air)، که در سال ۲۰۱۷ دارای قیمت‌های بسیار پایین و مقرون به صرفه‌ای بود، طبق آخرین گزارشات، به پایین لیست سقوط کرده است. قیمت بلیط‌های این شرکت هوایی هم‌اکنون دو برابر  ایرلاین پریمرا با ۰٫۱۷ دلار به ازای هر کیلومتر است.

کریستین فلن، مدیر عامل رومتوریو گفت:

از گزارش سال ۲۰۱۶ ما، شاهد تغییرات مهم و موثری در رتبه‌بندی و قیمت‌ها بوده‌ایم.

شرکت‌های هواپیمایی مانند بریتیش ایرویز و همچنین نرویژین ایر که شهرت هواپیمایی‌های ارزان جهان را دارا بودند، به علت هزینه‌های عملیاتی و قیمت‌های بالای سوخت،  مجبور هستند از مشتریان خود بیشتر پول بلیط دریافت کنند.

برای مسافران اروپایی، شرکت هواپیمایی رایان ایر (Ryanair) در صدر لیست با قیمت بلیط ۰٫۱۰ دلار به ازای هر کیلومتر، قرار دارد. این ایرلاین با پروازهای کوتاه داخلی بازار اروپا، بر ارائه قیمت‌های ارزان تمرکز شدیدی دارد. در سال‌های اخیر، رایان ایر، همیشه در بالای لیست پروازهای ارزان اروپایی قرار داشته است.

ایزی جت، دیگر شرکت هواپیمایی مقرون به صرفه اروپایی، با قیمت بلیط ۰٫۱۹ دلار به ازای هر کیلومتر پس از رایان ایر قرار دارد.

در ایالات متحده آمریکا، بلیط‌های شرکت ساوث وست (Southwest)، یکی از شرکت‌های هواپیمایی مقرون به صرفه در کشور، تقریبا سه برابر رایان ایر با ۰٫۲۹ دلار، هزینه دارد؛ این موضوع نشان از این دارد که مفهوم بودجه و مقرون به صرفه بودن با توجه به مکان شما و سمتی از اقیانوس که قرار دارید، تعیین می‌شود.

ساوث وست

گزارش جدیدی نشان داد که قیمت‌های بلیط شرکت هواپیمایی ساوث وست به نسبت ایرلاین‌های اروپایی، گران‌تر است

دانستن این نکته نیز قابل توجه است که ترکیب سه شرکت هواپیمایی خاور میانه یعنی ایرلاین اتحاد ( ۰٫۱۰ دلار به ازای هر کیلومتر)، ایرلاین قطر و امارات (۰٫۱۱ دلار به ازای هر کیلومتر)، کماکان در صدر لیست منطقه هستند. اما مسافرانی که به دنبال سفر ارزان در منطقه خاورمیانه هستند، باید شرکت‌های هواپیمایی عمان ایر، کویت ایر، رویال برونئی (Royal Brunei Airlines) و گلف ایر بحرین را نیز در نظر داشته باشند. این شرکت‌های هواپیمایی با بلیط‌های ارزان و مقرون به صرفه، در مسیرها و مقاصد گسترده‌ای فعالیت می‌کنند.

مطالب مرتبط:

منبع travelpulse

دیدگاه