چرخ و فلک عظیمی مرتفع‌تر از چشم لندن در انگلیس ساخته خواهد شد

سودا سلیمی
سودا سلیمی سه شنبه، ۱ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۱۵
چرخ و فلک عظیمی مرتفع‌تر از چشم لندن در انگلیس ساخته خواهد شد

پروژه‌ای جالب برای گسترش صنعت گردشگری در نیوکاسل در دست مطالعه است. در برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، قرار است چرخ و فلکی مرتفع‌تر از چشم لندن، در نیوکاسل ساخته شود.

خبرهای جدید حاکی از این است که برنامه‌ریزی‌هایی برای ساخت بزرگ‌ترین چرخ و فلک انجام شده است که حتی از چشم لندن (London Eye) هم مرتفع‌تر است.

این چرخ و فلک که وای آی (Why Aye) نام دارد، در کناره‌ی رود تاین (Tyne) که ۱۴۰ متر ارتفاع دارد، ساخته خواهد شد و ۳۲ متر از چشم لندن بلند‌تر خواهد بود.

مساحت این چرخ بیش از ده هزار متر مربع بوده و صفحه‌ای دیجیتالی و LED در وسط آن قرار خواهد گرفت که برای اطلاع‌رسانی در مورد اخبار، فرهنگ انگلیسی و همین‌طور تبلیغات استفاده خواهد شد.

محل پیشنهادی برای این پروژه در شرق کوایساید (Quayside) و در جای قبلی اسپیلرز فلور میل (Spiller’s Flour Mill) قرار دارد.

توسعه‌دهنگان پیش‌بینی کرده‌اند که با شروع این پروژه حدود ۵۵۰ شغل ایجاد شده و بیش از ۱۰۰ میلیون یورو در انگلیس سرمایه‌گذاری خواهد شد.

هنرمندان در این مورد نظر داده‌اند که این چرخ و فلک بسیار بالاتر از سایر مناظر مانند پل تاین و فرشته‌ی شمال (Angle of the North) قرار خواهد گرفت که شاید سیمای زیبایی برای شهر به همراه نداشته باشد.

چرخ و فلک انگلیس

مراه با این پروژه محلی به نام غول‌های شمال (Giant’s of the North) احداث خواهد شد که شامل کافه‌ها و رستوران‌هایی است و برای گردشگران مناسب خواهد بود.

این خبر توسط شرکت چرخ‌های جهانی (World Wheel Company) که ساخت چرخ و فلک‌های غول‌آسا و مجتمع‌های تفریحی خانوادگی را در سراسر جهان به عهده داشته است، منتشر شد.

آن‌ها خبر دادند که گردشگران به واسطه‌ی ساخت وای آی (Why Aye) به مدت ۳۰ دقیقه در هوا پرواز خواهند کرد و امیدوار هستند که این جاذبه در سال اول بهره‌برداری بیش از ۸۰۰ هزار گردشگر را جذب کند.

بازیکن سابق فوتبال انگلیس و نیوکاسل، الن شیرر (Alan Shearer) در مورد این پروژه گفته است:

به نظر من این خبر برای نیوکاسل بسیار خبر خوشی است.

این پروژه دقیقا چیزی است که نیوکاسل احتیاج داشت؛ یک اثر زیبا که نشان‌دهنده‌ی فرهنگ و تاریخ شهر بوده و سبب درآمد و کارآفرینی در شهر خواهد شد.

چنین پروژه‌ای از پشتیبانی کامل من برخوردار خواهد بود.

رئیس اجرایی شرکت چرخ‌های جهانی در پروژه‌ی نیوکاسل، فیل لیناگ (Phil Lynagh) می‌گوید:

این پروژه بدون شک یکی از مهیج‌ترین سرمایه‌گذاری‌ها در انگلیس خواهد بود.

مطالب مرتبط:

منبع dailymail

دیدگاه