صدور موافقت اصولی طرح های گردشگری اردبیل

طیبه فلاحتی
طیبه فلاحتی دوشنبه، ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۳۰
صدور موافقت اصولی طرح های گردشگری اردبیل

موافقت اصولی طرح‌های سرمایه‌گذاری گردشگری اردبیل در مدت یک هفته صادر می‌شود.

اردبیل یکی از استان‌های شمال‌غربی کشور که با استان‌های گیلان، زنجان و آذربایجان شرقی همسایه بوده و گردشگری در کنار کشاورزی و صنعت به‌عنوان سه محور توسعه این خطه در نظر گرفته شده است.

پل معلق مشگین شهر، کوه سبلان با ظرفیت کوهنوردی و وجود پیست اسکی آلوارس در ۱۲ کیلومتری سرعین و شهر چشمه‌های بهشتی از جاذبه‌های گردشگری، ورزشی استان اردبیل است.

مجموعه تاریخی بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی به‌عنوان نگین بناهای باستانی استان، بقعه شیخ کلخوران متعلق به امین‌الدین جبرئیل پدر شیخ صفی‌الدین اسحق جد سلاطین صفوی واقع در روستای کلخوران، خانه ارشادی، حمام ملاهادی، برج شاطر، پل هفت چشمه، مجموعه بازار تاریخی و مسجد جمعه از دیگر جاذبه‌های اردبیل هستند.

 

نادر فلاحی سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت:

با هدف حمایت از طرح‌های سرمایه‌گذاری گردشگری در این استان موافقت اصولی طرح‌های سرمایه‌گذاری گردشگری در مدت یک هفته صادر می‌شود.

 

نادر فلاحی افزود:

پیش از این زمان صدور موافقت‌نامه اصولی طرح‌های سرمایه‌گذاری سه ماه طول می‌کشید.

او گفت:

توسعه و ایجاد تاسیسات گردشگری منجر به جذب حداکثری گردشگران داخلی و خارجی خواهد شد.

از ثمرات جذب سرمایه‌گذاری در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، افزایش ماندگاری گردشگران است و این موضوع منجر به توسعه اقتصادی استان خواهد شد.

او بیان کرد:

این اداره کل هر اقدامی را در راستای حمایت از سرمایه‌گذاران از جمله اعطای تسهیلات و تامین زیرساخت‌ها دریغ نخواهد کرد و جذب سرمایه‌گذاری با جدیت دنبال می‌شود.

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه