راهنمای سفر به استان بوریرام

استان بوریرام با بازمانده‌هایی از امپراتوری خمر و معابد بسیار هندو، یکی از مقاصد پراهمیت گردشگری به شمار می‌رود. 

درباره استان بوریرام بیشتر بخوانید:

معرفی استان بوریرام

تاریخچه استان بوریرام

آب و هوای استان بوریرام

راهنمای سفر به استان بوریرام

سوغات استان بوریرام

جاهای دیدنی استان بوریرام

معرفی استان بوریرام

استان بوریرام یکی از استان‌های تایلند، واقع در قاره آسیا است. این استان که در شمال‌شرقی تایلند قرار دارد، با استان‌های سا کائو، ناخون راتچاسیما، خون کاین، ماها ساراخام و سورین همسایه است؛ از سمت جنوب‌شرقی نیز با استان اودار مینچی در کشور کامبوج مرز مشترک دارد. مرکز این استان، بوریرام است.

استان بوریرام بیش از ۱.۵ میلیون نفر جمعیت و مساحتی بالغ بر ۱۰.۳ هزار کیلومتر مربع دارد. بیشتر ساکنان این استان را بودایی‌ها تشکیل می‌دهند و اقلیت مسلمانان و مسیحیان کمتر از ۵٪ جمعیت را شامل می‌شوند. غالب مردم این استان به زبان ایسان صحبت می‌کنند و بیش از یک چهارم جمعیت از زبان خمر شمالی استفاده می‌کنند.

این استان تحت حکومت پادشاهی مشروطه تایلند اداره می‌شود. سران نظامی در راس حکومت قرار دارند و سیستم اداره کشوری به الگوی پارلمانی وست‌مینستر نزدیک است. دولت تایلند از قوه‌های مقننه، مجریه و قضایی تشکیل می‌شود که مقر هر سه در پایتخت تایلند، بانکوک واقع شده است.

بوریرام

تاریخچه استان بوریرام

هزاران سال پیش بوریرام زیر سلطه امپراتوری خمر قرار داشت. در اوایل قرن نوزدهم میلادی، بزرگ‌ترین شهر این استان، موانگ پائه، به‌عنوان منطقه خودمختار تایلندی شناخته شد و پس از اصلاحات حکومتی در اواخر قرن نوزده، بوریرام با عنوان استان، به کشور تایلند پیوست.

آب و هوای استان بوریرام

آب و هوای استان بوریرام استوایی است. باران‌های موسمی بیشتر در فصل تابستان صورت می‌گیرد و در زمستان میزان بارش به‌شکل قابل‌توجهی کاهش می‌یابد. میانگین دمای سالانه حدود ۲۷ درجه سانتی‌گراد است.

راهنمای سفر به استان بوریرام

استان بوریرام تنها یک فرودگاه دارد که به‌صورت روزانه پرواز‌هایی از فرودگاه بین‌المللی دون موانگ در آن به زمین می‌نشیند. با استفاده ازسیستم قطار ملی تایلند می‌توان از بانکوک و اوبون راتچاتانی به استان بوریرام دسترسی داشت.

از شهرهای مهم استان بوریرام می‌توان به بوریرام، نانگ رونگ و چوم هت اشاره کرد.

سوغات استان بوریرام

بوریرام

سوغات خوراکی این استان شامل میگوی شور، سوسیس‌های چینی و کیک موزی تایلندی می‌شود. همچنین محصولات کتانی و ابریشمی از دیگر سوغاتی‌های بوریرام به شمار ‌می‌روند. شما برای خرید می‌توانید به «بازار شبانه بوریرام» (Night Bazaar) و «پاساژ بوریرام کسل» (Buriram Castle) مراجعه کنید.

جاهای دیدنی استان بوریرام

«پارک تاریخی فانوم رانگ» (Phanom Rung Historical Park) یکی از مشهورترین جاهای دیدنی استان بوریرام است. شما در این پارک می‌توانید از معبد هندویی خمر دیدن کنید که در ارتفاع ۴۰۰ متری از زمین و در نزدیکی آتشفشان خاموش قرار دارد.

بوریرام

«معبد پراسات موانگ تام» (Prasat Muang Tam) را از دست ندهید. این معبد مانند دیگر معابد خمر رو به شرق ساخته شده و سال‌ها مرمت و بازسازی، به شکوه این بنا افزوده است. وجود بازدیدکنندگان کم در این معبد، آرامش و فضای خاصی را به وجود می‌آورد.

از دیگر دیدنی‌ های بوریرام می‌توان به «پارک جنگلی کائو کرادونگ» (Khao Kradong Forest Park)، «بنای یادبود کینگ رامای اول» (King Rama I Monument)، «معبد وات پا کائو نوی» (Wat Pa Khao Noi)، «معبد وات کائو آنگان» (Wat Khao Angkhan Temple) و «پارک ماهیگیری مانستر بوریرام » (Buriram Monsters Fishing Park) اشاره کرد.

نویسنده: صنم وفقی

از کجا شروع کنیم

نقشه جاهای دیدنی، هتل‌ها و رستوران‌ها

map