رونق و جذب گردشگری ماموریت سفارتخانه ها

طیبه فلاحتی
طیبه فلاحتی یکشنبه، ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۰۵
رونق و جذب گردشگری ماموریت سفارتخانه ها

سفارتخانه‌ها به‌عنوان یکی از مراکز مهم در خارج از کشور می‌توانند در جذب و رونق گردشگری کشور نقش ایفا کنند.

علی‌اصغر مونسان رییس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری بیان کرد:

مهم‌ترین مشکل در جذب گردشگران خارجی به کشور، نبود معرفی مناسب و اطلاع‌رسانی درخصوص ظرفیت‌ها، جاذبه‌ها و زیبایی‌های ایران است.

رییس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت:

موضوع گردشگری باید جزو مأموریت‌های رایزن‌های فرهنگی و سفارتخانه‌ها قرار گیرد.

او افزود:

به همین سبب، وزارت امورخارجه و سفارتخانه‌های ایران در خارج از کشور می‌توانند در این خصوص نقش فعالی را ایفا کنند تا شاهد رونق گردشگری و افزایش جذب گردشگران خارجی به کشور باشیم.

مونسان با بیان این‌که گردشگری در حال حاضر اقتصاد سوم دنیا محسوب می‌شود و پیش‌بینی می‌شود این صنعت به اقتصاد اول تبدیل شود، گفت:

اهمیت گردشگری بر کسی پوشیده نیست، این صنعت روزبه‌روز در حال رشد است، از طرفی ایران جزو ۱۰ کشور برخوردار از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی است و خوشحالم که موضوع گردشگری موردتوجه وزارت امورخارجه کشورمان قرار گرفته است.

معاون رییس‌جمهور ادامه داد:

در حال حاضر برخی از کشورهای هدف را برای جذب گردشگر خارجی شناسایی کرده‌ایم که ترکیه، چین و کشورهای اتحادیه اروپا مهم‌ترین کشورهای هدف ما هستند، اما واقعیت این است که درخصوص تبلیغات و اطلاع‌رسانی و معرفی جاذبه‌ها و زیبایی‌های ایران با کمبود اعتبار مواجه هستیم که در این میان، سفارتخانه‌ها به‌عنوان یکی از مراکز مهم ما در خارج از کشور می‌توانند در معرفی هرچه بهتر ظرفیت‌های گردشگری کشورمان نقش ایفا کنند.

مونسان بیان کرد:

شرکت در نمایشگاه‌های خارجی می‌تواند به معرفی جاذبه‌ها و ظرفیت‌های ایران کمک کند و در افزایش جذب گردشگر خارجی نقش داشته باشد که با توجه به محدودیت‌های مالی برای حضور در این نمایشگاه‌ها و محدودیت غرفه‌ها، سفارتخانه‌ها و مجموعه وزارت امورخارجه می‌توانند نقش مهمی را در این خصوص ایفا کنند.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد:

علاوه بر نمایشگاه‌های گردشگری، نمایشگاه‌های صنایع‌دستی نیز نقش مهمی در معرفی ظرفیت‌های ایران و افزایش جذب گردشگر دارد و این در حالی است که برخی از کمپانی‌های تولید خودرو به‌دنبال طراحی فضای داخلی خودرو مانند جلو داشبورد و کنار درها با هنرهای سنتی هستند که به‌طور حتم این ظرفیت در بین هنرمندان ایرانی وجود دارد که باید مورداستفاده قرار گیرد.

مونسان به نقش مجامع بین‌المللی اشاره کرد و افزود:

ما در برخی از مجامع بین‌المللی عضو هستیم و حق عضویت می‌پردازیم، اما تاکنون نتوانسته‌ایم به شایستگی از این ظرفیت استفاده کنیم که در این خصوص نیز وزارت امورخارجه می‌تواند نقش مهمی را ایفا کند.

ایشان در ادامه گفت:

متأسفانه ایران در سایت برخی از سفارتخانه‌های کشورهای خارجی در فهرست مقاصد سفر به رنگ زرد نشان داده می‌شود که شایسته کشورمان نیست و درخواست ما از وزارت امور خارجه این است که در این خصوص نیز با تعاملی که با سفارتخانه‌ها دارد با معرفی هرچه بهتر ظرفیت‌های کشورمان جایگاه ایران را در سایت سفارتخانه‌های کشورهای مختلف ارتقا دهد.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه