فرودگاه کازان؛ روسیه

علی  کماسی
علی کماسی چهار شنبه، ۲ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۰
فرودگاه کازان؛ روسیه

فرودگاه کازان در تاتارستان قرار دارد و جابه‌جایی بیش از ۲ میلیون مسافر در سال، بزرگ‌ترین فرودگاه این منطقه و ۱۵مین فرودگاه پررفت‌ و آمد در روسیه است.

اگر برای تماشای بازی‌های جام جهانی 2018 در تورهای جام جهانی روسیه یا تورهای روسیه شرکت می‌کنید، بهتر است با فرودگاه این شهر نیز آشنایی بیشتری پیدا کنید.

کازان، یکی از قدیمی‌ترین شهرهای روسیه، محل تلاقی اروپا و آسیا و شهری متنوع از نظر فرهنگی و مذهبی و معماری است. کازان، پایتخت جمهوری تاتارستان، هشتمین شهر پرجمعیت روسیه است. کازان از مراکز صنعتی، بازرگانی و فرهنگی در مرز اروپا و آسیا است و مهم‌ترین شهر فرهنگی برای تاتارها است.

کازان

معرفی فرودگاه

فرودگاه کازان؛ روسیه

ساخت فرودگاه کازان ۲ در ماه سپتامبر سال ۱۹۷۹ به اتمام رسید و و در سال ۱۹۸۴ فرودگاه کازان ۱ که در داخل شهر قرار داشت، بسته شد. در سال ۱۹۸۶ فرودگاه کازان رده بین‌المللی دریافت کرد که خود نقطه عطفی در تاریخ هوایی شوروی سابق به حساب می‌آید. در حال حاضر این فرودگاه بزرگترین فرودگاه منطقه تاتارستان بوده و با جابه‌جایی بیش از ۲ میلیون مسافر در سال ۱‍۵امین فرودگاه پررفت و آمد در روسیه است.

مشخصات

فرودگاه کازان؛ روسیه

  • نوع فرودگاه: بین‌المللی
  • کد یاتا: KZN
  • کد ایکائو: UWKD
  • ارتفاع از سطح دریا: ۱۲۶ متر
  • قطب اصلی خط هوایی: UVT Aero
  • فاصله هوایی تا تهران: حدودا ۲۲۳۰ کیلومتر معادل ۷ ساعت

پایانه‌ها

فرودگاه کازان؛ روسیه

فرودگاه کازان دارای ۳ پایانه است که هر سه به یکدیگر وصل هستند. بیشتر پروازهای داخلی از طریق پایانه ۲ صورت می‌گیرد. از امکانات فرودگاه می‌توان به اینترنت وای‌فای رایگان، دستگاه خودپرداز (ATM)، آشپزخانه، اتاق تلویزیون، اتاق پرستار، اتاق مراقب نوزادان، تبدیل ارز، فروشگاه، کافه و رستوران، فوریت‌های پزشکی، دفتر پست و دوش اشاره کرد.

موقعیت جغرافیایی

فرودگاه کازان در فاصله ۲۶ کیلومتری مرکز شهر قرار دارد

راه‌های دسترسی

فرودگاه کازان؛ روسیه

برای دسترسی به فرودگاه از طریق حمل و نقل عمومی، دو راه وجود دارد که با اتوبوس و قطار اکسپرس انجام می‌شود. علاوه بر این می‌توانید از تاکسی نیز استفاده کنید. فرودگاه همواره به مسافران برای استفاده نکردن از تاکسی‌های شخصی هشدار می‌دهد.

اتوبوس ۱۹۷ از ساعت ۶ صبح تا ۸ شب از پارک کشت و صنعت کازان به سمت ویلیج یونیورساید (Universiade Village) تردد می‌کند و حرکت اتوبوس‌ها هر ۲۰ دقیقه است. در ایستگاه مترو «Prospekt Pobedy» راحت‌تر می‌توانید سوار اتوبوس شوید.

قطار ارواکسپرس از ایستگاه راه‌آهن کازان، در هر ۳۰ دقیقه حرکت می‌کند؛ اما باید به برنامه حرکت قطار دقت کنید، زیرا اولین قطار ساعت ۱۲ بامداد راه می‌افتد، ولی تا قبل از ساعت ۸ صبح، هیچ قطار دیگری وجود ندارد. از ۸ صبح به بعد، هر دو ساعت یک قطار تردد می‌کند. برای تهیه بلیت قطارهای حومه به دفاتر فروش بلیت مراجعه کنید.

اطلاعات پرواز

فرودگاه کازان؛ روسیه

در حال حاضر پرواز مستقیم بین تهران و کازان صورت نمی‌گیرد.

مطالب مرتبط:

منبع wikipedia

دیدگاه