رکوردشکنی بازدید از موزه ملی در روز جهانی موزه ها

زلیخا رحمانیان
زلیخا رحمانیان یکشنبه، ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۵۰
رکوردشکنی بازدید از موزه ملی در روز جهانی موزه ها

موزه ملی در روز جهانی موزه‌ها ۴۴ هزار و ۷۱۵ نفر بازدیدکننده داشته که این رقم تا کنون بی‌سابقه بوده است.

مدیر موزه ملی ایران اعلام کرد که در روز جهانی موزه‌ها ۴۴ هزار و ۷۱۵ نفر از موزه ملی و ۱۸ هزار و ۵۶۵ نفر از نمایشگاه لوور بازدید کردند و این نمایشگاه تا پیش از اذان مغرب پذیرای علاقه‌مندان بود.

جبرئیل نوکنده مدیر موزه ملی ایران امروز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۹۷ در خصوص خبر منتشر شده مبنی بر اینکه «مسئولان نمایشگاه پیش از اذان مغرب بازدیدکنندگان را ملزم به ترک موزه لوور کردند و هنگام ورود به مجموعه اعلام شده بود می‌توانند تا ساعت ۲۱ از مجموعه لوور بازدید کنند» گفت:

در بدو ورود بازدیدکنندگان به مجموعه موزه ملی اعلام شد که مجموعه موزه ملی تا ساعت ۲۱ پذیرای علاقه‌مندان است و این شامل سایر بخش‌های موزه به جز نمایشگاه لوور بود، زیرا قرار شد لوور تا پیش از اذان مغرب پذیرای این بازدیدکنندگان باشد.

در روز جهانی موزه‌ها ۴۴ هزار و ۷۱۵ نفر بازدید از موزه ملی و ۱۸ هزار و ۵۶۵ نفر بازدید از نمایشگاه لوور صورت گرفت که این یک رکورد در آمار بازدیدکنندگان از نمایشگاه لوور به شمار می‌آید. همچنین مجموعه موزه ملی بیشترین بازدید تاریخ خود را در این روز تجربه کرد و با توجه به تعداد بسیار بالای بازدیدکنندگان از موزه ملی و نمایشگاه لوور الزامات امنیتی و ارائه خدمات اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

مدیر موزه ملی ایران تصریح کرد:

طبیعی است اشیایی که از کشور دیگری نزد ایران به امانت گذاشته شده است به لحاظ حفظ امنیت دارای حساسیت ویژه‌ای باشند. از این رو با توجه به قرارگیری در ایام ماه مبارک رمضان و روزه‌دار بودن کارکنان مجموعه موزه ملی و با توجه به لزوم حفظ امنیت اشیای موزه لوور قرار شد این نمایشگاه تا پیش از اذان مغرب پذیرای بازدیدکنندگان باشد تا بتوان خدمات مطلوبی ارائه کرد.

بازدید ۲۰۳ هزار نفر از نمایشگاه لوور

نوکنده بیان کرد:

نمایشگاه لوور برگ برنده‌ای در فعالیت‌های درخشان موزه ملی است. تاکنون ۲۰۳ هزار نفر از نمایشگاه لوور بازدید کرده‌اند. همچنین در دو ماه ابتدای سال ۹۷ تعداد بازدیدکنندگان از موزه ملی به بیش از ۳۰۰ هزار نفر رسید در حالی که این میزان در کل سال گذشته ۲۲۵ هزار نفر بود.

او در پایان تأکید کرد:

همواره خدمات‌رسانی به بازدیدکنندگان از مجموعه موزه ملی از دغدغه‌های اصلی این مجموعه است و همکارانم تلاش کرده‌اند باوجود این حجم از بازدیدکننده، به نحو احسن پذیرای بازدیدکنندگان باشند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه