اجرای سه رویداد مهم گردشگری در منطقه آزاد چابهار

فرناز رهبران رنجبر
فرناز رهبران رنجبر یکشنبه، ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۳۵
اجرای سه رویداد مهم گردشگری در منطقه آزاد چابهار

سه رویداد مهم ملی و بین‌المللی گردشگری در منطقه آزاد چابهار برگزار می‌شود.

عبدالرحیم کردی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت:

به‌منظور توزیع متوازن سفرها در همه ایام سال به چابهار، سه رویداد ملی و بین‌المللی گردشگری را در منطقه آزاد چابهار تعریف کردیم. سفر به چابهار و چابهارگردی عمدتا به ۶ ماهه دوم سال برمی‌گردد، در این ۶ ماه هم عمدتا و به‌صورت متمرکز در نوروز اتقاق می‌افتد و این درحالی است در ۶ ماه اول سال کمتر کسی برای سفر و گردشگری به چابهار می‌آید.

او ادامه داد:

راهبرد ما درکنار افزایش زیرساخت‌های اقامتی و تقریحی، توزیع متوازن سفرها در همه ایام و به‌ویژه ۶ ماهه اول است؛ به همین منظور ۳ رویداد ملی و بین‌المللی را برای این ایام تعریف کردیم که فعلا درحال آماده‌سازی آن‌هاهستیم.

به گفته وی جشنواره بین‌المللی فیلم چابهار با رویکرد، کشورهای آیورا و کشورهای منطقه که با ما مشترکات فرهنگی دارند یکی از رویدادهایی است که مجوز آن اخذ شده و درحال آماده‌سازی برای برگزاری آن احتمالا در اردیبهشت ماه سال آینده است.

جشنواره موسیقی با تکیه بر موسیقی اصیل بلوچی از رویدادهای دوم است که با وجود ظرفیت‌ها و نام‌های معروف به آن توجه کمتری شده است.

جشنواره برندینگ لباس و نقوش محلی از دیگر رویداد گردشگری برای جذب گردشگر در ۶ ماهه اول سال به چابهار است. در راستای برگزاری رویدادها، افزایش ظرفیت‌های اقامتی منطقه نیز دنبال می‌شود. بر اساس نیازسنجی‌های موجود در سال گذشته قرارداد ۵ هتل بسته شده است. احداث ۹ هتل‌آپارتمان در سال جاری نیز در دستور کار قرار داده شده است. امید بر آن است با این قراردادها ظرف دو سال آینده تحولی مهم در توسعه زیرساخت‌های اقامتی ایجاد شود.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه