ورزشگاه المپیک فیشت ؛ میزبان جام جهانی 2018

نیکا قره گوزلویان
نیکا قره گوزلویان شنبه، ۵ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۳۰
ورزشگاه المپیک فیشت ؛ میزبان جام جهانی 2018

ورزشگاه فیشت در سال ۲۰۱۴ محل برگزاری مسابقات المپیک زمستانی بود. این ورزشگاه قرار است میزبان جام جهانی 2018 نیز باشد.

اگر با تورهای جام جهانی روسیه یا تورهای روسیه، عازم جام جهانی ۲۰۱۸ هستید، بهتر است با ورزشگاه فیشت سوچی، که برخی از بازی‌ها در آن برگزار می‌شود، آشنا شوید.

در طول جام جهانی 2018 روسیه، ورزشگاه فیشت میزبان چهار بازی دور اول گروهی، یک بازی از دور یک شانزدهم و یک فینال از دور یک چهارم نهایی خواهد بود. این ورزشگاه در سال ۲۰۱۳ به منظور برگزاری بازی‌های المپیک زمستانی بازگشایی شد.

برگزاری المپیک زمستانی در ورزشگاه فیشت

اطلاعات کلیدی

  • باشگاه: ندارد
  • زمان بازگشایی: سال ۲۰۱۳
  • ظرفیت: ۴۷,۶۵۹ نفر

تاریخچه و توضیحات ورزشگاه

ورزشگاه فیشت به منظور برگزاری بازی‌های المپیک زمستانی سال ۲۰۱۴ در سوچی ساخته شد و در طول این مدت میزبان مراسم افتتاحیه و اختتامیه‌ی المپیک نیز بود.

پس از رقابت‌های المپیک، به دلیل عدم حضور هیچ یک از تیم‌های شهر سوچی در لیگ برتر روسیه، این ورزشگاه بدون استفاده باقی ماند؛ سپس به عنوان یکی از میزبان‌های جام جهانی 2018 انتخاب شد. در واقع این ورزشگاه غیر از زمان برگزاری جام جهانی یا المپیک، بلا‌استفاده است.

نمای بیرونی ورزشگاه فیشت

به منظور بهینه سازی این ورزشگاه برای مسابقات فوتبال جام جهانی لازم بود سقف پوشیده‌ی آن روباز شود و حدود ۶,۰۰۰ صندلی برای افزایش ظرفیت ورزشگاه اضافه شود. این ورزشگاه در سال ۲۰۱۶ میلادی آماده‌ی برگزاری مسابقات شد.

همچنین استادیوم فیشت یکی از مراکز برگزاری مسابقات بازی‌های جام کنفدراسیون ۲۰۱۷، از جمله یکی از بازی‌های نیمه نهایی، بود.

راه‌های دسترسی به استادیوم فیشت

موقعیت ورزشگاه فیشت روی گوگل مپ

ورزشگاه فیشت در شهر آدلر، در جنوب منطقه‌ی سوچی و نزدیک به ساحل گرجستان واقع شده است. این ورزشگاه درست در ساحل دریای سیاه قرار دارد.

این ورزشگاه در فاصله‌ی حدود ۱۲ کیلومتری فرودگاه بین‌المللی سوچی و ۱۱ کیلومتری از ایستگاه اصلی قطار واقع شده است. اتوبوس ۵۷ از فرودگاه به سمت استادیوم و اتوبوس ۵۷ از ایستگاه قطار به مقصد ورزشگاه می‌روند.

قطارهای روزانه که منطقه‌ی سوچی را به سایر مناطق کشور متصل می‌کنند نیز در ایستگاه ایمرتینسکی (المپیک پارک) توقف دارند. مسیر بین این ایستگاه و ورزشگاه فیشت را می‌توان پیاده طی کرد.

آدرس ورزشگاه: Olimpiyskiy prospekt, Adler, 354340

خوردن، آشامیدن و خواب در نزدیکی ورزشگاه فیشت

ورزشگاه فیشت بخشی از یک مجموعه‌ی عظیم است. این مجموعه شامل مناطق مسکونی، پارک‌ها، سواحل، مراکز خرید و سرگرمی، از جمله یک پارک تفریحی در کنار استادیوم است.

رستوران‌ها و کافه‌های بسیاری در سرتاسر ساحل وجود دارند. همچنین در اطراف ورزشگاه هتل‌ها، مهمان‌خانه‌ها و آپارتمان‌های اجاره‌ای بسیاری نیز هستند.

نمای خارجی هتل رادیسون بلو

از جمله هتل‌های معروف می‌توان به هتل بوگاتیر، هتل ایمرتینسکی، هتل تیولیپ امگا سوچی، هتل آبریس و هتل رادیسون بلو اشاره کرد.

مطالب مرتبط:

منبع stadiumguide

دیدگاه