هیاتی سه نفره از بازرسان سازمان جهانی گردشگری وارد همدان شدند

فرناز رهبران رنجبر
فرناز رهبران رنجبر چهار شنبه، ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۱۰
هیاتی سه نفره از بازرسان سازمان جهانی گردشگری وارد همدان شدند

روز چهارشنبه بازرسان سازمان جهانی گردشگری با هدف بررسی برنامههای پیش‌بینی شده همدان برای میزبانی نشست اجلاس سازمان جهانی گردشگری به این استان آمدند.

حمیدرضا یاری مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر همدان گفت:

نشست چهلمین اجلاس سازمان جهانی گردشگری ۲۱ تا ۲۳ آبان ماه (۱۲ تا ۱۴ نوامبر) به میزبانی همدان برگزار می‌شود. با این وجود لیست برنامه‌های این نشست توسط سازمان جهانی گردشگری تنظیم می‌شود.

وی افزود:

بازرسان سازمان جهانی گردشگری در این سفر ۲ روزه خود به همدان، امکانات موجود از جمله سالن‌های کنفرانس و فضاهای برگزاری همایش‌های جنبی این اجلاس را مورد ارزیابی قرار می‌دهند و بررسی‌های لازم را برای راه‌اندازی یک دفتر کار و وسایل مورد نیاز آن انجام می‌دهند.

او ضمن اشاره به بررسی شرایط لازم برای برگزاری پیش تور و پس تور چهلمین اجلاس سازمان جهانی گردشگری توسط بازرسان، ادامه داد:

این اجلاس در شهر همدان به میزبانی شرکت سیاحتی علیصدر برگزار می‌شود و بازرسان در این سفر ، برنامه‌های تدارک دیده شده را چک می‌کنند تا مشکلات احتمالی قبل از برگزاری نشست شناسایی و رفع شود.

یاری با اشاره به مسئولیت دشوار این اجلاس اضافه کرد:

هم‌اکنون وارد مرحله اجرایی این میزبانی شده ایم و دعوتنامه ها به مهمانان ارسال شده و از این پس به‌دنبال گرفتن ویزاها، رزرو هتل‌ها و برقراری ترانسفر برای انتقال از تهران به همدان و تدوین پیش تور و پس تور برای مهمانان اجلاس هستیم.

او عنوان کرد:

بازدید از اماکن دیدنی همدان جزو برنامه‌های اجلاس سازمان جهانی گردشگری است و این برنامه به معرفی جاذبه های گردشگری همدان در ابعاد بین‌المللی کمک می‌کند.

همدان در چهلمین اجلاس سازمان جهانی گردشگری میزبان ۵۰۰ عضو از بیش از ۱۵۰ کشور وابسته به سازمان جهانی گردشگری است.

سازمان جهانی گردشگری مستقر در شهر مادرید اسپانیا پیشتازترین و شناخته شده ترین سازمان بین‌المللی مرتبط با سفر و گردشگری در جهان و یکی نمایندگی‌های سازمان ملل در بخش گردشگری است که سیاست‌گذاری در مورد امور جهانگردی را انجام می‌دهد.

اعضای هیئت رئیسه این سازمان  از ۱۲ نفر تشکیل شده است که شرکت سیاحتی علیصدر همدان در اوایل مردادماه سال گذشته برای اولین بار به‌عنوان یکی از اعضای هیئت رئیسه این سازمان برگزیده شد.

شرکت سیاحتی علیصدر از سال ۱۳۷۰ با همکاری سازمان ایرانگردی و جهانگردی، سازمان همیاری شهرداری‌‌های استان و شهرداری همدان و با هدف ایجاد بسترهای مناسب برای ارائه خدمات بهتر برای جذب گردشگران داخلی و خارجی در منطقه علیصدر تاسیس شد و هم‌اکنون یک کرسی از ۱۲ کرسی هیئت رئیسه سازمان جهانی توریسم را به خود اختصاص داده است.

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه