احتمالا بارش ها تا آخر اردیبهشت ادامه دارد

فرناز رهبران رنجبر
فرناز رهبران رنجبر چهار شنبه، ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۵
احتمالا بارش ها تا آخر اردیبهشت ادامه دارد

مدیرکل شبکه پایش سازمان هواشناسی کشور خبر از احتمال تداوم بارش‌ها تا آخر اردیبهشت را داد.

مسعود حقیقت مدیرکل شبکه پایش سازمان هواشناسی کشور گفت:

گرچه بارش‌های فروردین و اردیبهشت توانست تا حدی میزان بارش دریافتی کشور را افزایش دهد، اما مشکل کمبود بارش در کشور حل نشده است، چون هنوز نسبت به میانگین بلندمدت ۳۷ درصد کمبود بارش داریم.

وی با اعلام وضعیت بسیار مساعد بارش‌ها طی روزهای گذشته در اغلب مناطق و حتی باریدن بیش از حد معمولی در تعدادی از استان‌ها، اضافه کرد:

پیش‌بینی می‌شود از اواسط فردا (۱۳ اردیبهشت) سامانه بارشی جدیدی وارد کشور شود. این سامانه غرب، جنوب غرب و بخش‌هایی از مرکز کشور را در بر می‌گیرد و انتظار می‌رود در هفته پیش رو در بسیاری از مناطق به‌ویژه نیمه غربی کشور بارش‌ها بالاتر از حد نرمال باشد.

حقیقت بیان کرد که تهران از پنجشنبه (۱۳ اردیبهشت) و طی روز جمعه (۱۴ اردیبهشت) با بارش باران مواجه خواهد بود، همچنین افزود:

پیش‌بینی می‌شود هفته آینده در بیشتر مناطق کشور هفته خوبی به‌لحاظ بارشی باشد. به‌طور کلی توقع داریم تا پایان اردیبهشت ماه بارش‌ها به‌ویژه در نیمه غربی کشور وضعیت قابل‌قبولی داشته باشد.

او در رابطه با شرایط دمایی کشور طی روزهای آینده عنوان کرد:

به‌لحاظ دمایی در روزهای پایان این هفته و هفته آینده دوره‌های دمایی سرد را تجربه خواهیم کرد یعنی در برخی روزها دما کاهش پیدا می‌کند و در برخی روزها شرایط به حالت عادی بر می‌گردد.

مدیرکل شبکه پایش سازمان هواشناسی کشور گفت:

افزایش بارش دریافتی در فصل بهار به‌هیچ‌وجه این به این معنا نیست که مشکل کمبود بارش در کشور به‌طور کامل حل شده است، چون هنوز هم نسبت به سال گذشته ۳۳ درصد و نسبت به میانگین بلندمدت ۳۷ درصد کمبود بارش داریم بنابراین واضح است که همچنان نگرانی‌ها نسبت به‌ کم‌بارشی انباشته در کشور وجود داشته باشد و لازم است که نسبت به مدیریت صحیح منابع آبی کشور اقدام جدی انجام دهیم چون ۳۷ درصد کمبود بارش نسبت به بلندمدت عدد کمی نیست.

رئیس اداره هواشناسی کشاورزی با اشاره به نامناسب بودن پراکنش زمانی بارش‌های کشور، بیان کرد:

متاسفانه بارش‌های کشور در فصل زمستان وضعیت مناسبی نداشت و باعث از بین رفتن کشت دیم و خسارت به کشاورزان در برخی مناطق به‌ویژه جنوب کشور شد، اما خوشبختانه بارش‌های مناسب طی هفته‌های گذشته برای کشت بهاره اثر مثبتی داشت.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه