برنامه ریزی برای رویداد «همدان ۲۰۱۸»

فرناز رهبران رنجبر
فرناز رهبران رنجبر چهار شنبه، ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۵۰
برنامه ریزی برای رویداد «همدان ۲۰۱۸»

استان همدان امسال لقب پایتخت گردشگری آسیایی را گرفته و دو رویداد گردشگری در قالب «همدان ۲۰۱۸» برای این استان در نظر گرفته شده است.

علی مالمیر مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان با اشاره به رویدادهای پیش‌رو مانند جشنواره ملی پویانمایی تلویزیونی به میزبانی همدان و رویداد «همدان ۲۰۱۸» که یکی از برنامه‌های سازمان میراث فرهنگی است، گفت:

با استفاده از ظرفیت اعتبارات تبلیغاتی اداره‌کل میراث فرهنگی استان و با هماهنگی‌های انجام شده با شرکت رجا و با همکاری شرکت هواپیمایی ثامن پرواز، قطار گردشگری همدان در تاریخ ۱۵ اردیبهشت‌ماه ۹۷ با تعداد ۶۰۰ نفر حرکت کرده و در تاریخ ۱۸ اردیبهشت به همدان وارد می‌شود که برنامه‌های بازدید از اماکن گردشگری، اقامت برای گروه‌های مختلف سنی و هنرمندان که به این جشنواره دعوت شده‌اند، درنظر گرفته شده است.

وی افزود:

همچنین در راستای رویداد «همدان ۲۰۱۸» با رایزنی‌های انجام شده با شرکت رجا، قطار گردشگری در ۴ تا ۵ مسیر پرتردد شهرهای مشهد، تبریز، بندرعباس، اصفهان و شیراز با هدف تبلیغات جاذبه‌های استان و ایجاد انگیزه سفر به همدان به حرکت درمی‌آید.

او با بیان اینکه زیرساخت‌ها شامل زیرساخت‌های عمومی و خاص گردشگری است، ادامه داد:

در زیرساخت‌های عمومی مانند فرودگاه، راه‌آهن و جاده‌ای و شرایط عمومی که کمک‌کننده توسعه استان و مسیرهای دسترسی هستند، در سال‌های اخیر گام‌های بلندی برداشته شده و بسیاری از زیرساخت‌ها به بهره‌برداری رسیده و استان در شرایط مطلوبی قرار دارد و در بین استان‌های اطراف نیز موقعیت بهتری داریم.

او با اشاره به زیرساخت‌های خاص مانند مجموعه‌های اقامتی، تأسیسات خدماتی- گردشگری، آژانس‌ها، خانه‌های بوم‌گردی و مجتمع‌های گردشگری، بیان کرد:

در حوزه مراکز اقامتی و هتل‌سازی در سال گذشته افتتاح هتل امیران ۱ و بهره‌برداری هتل سفیران انجام شد و امیدواریم به‌زودی شاهد افتتاح هتل امیران ۲، کتیبه و ... باشیم که این اقدامات نشان‌دهنده رشد خوب استان در این حوزه است.

مالمیر درباره افتتاح خانه‌های بوم‌گردی آغازی خوب در حوزه زیرساخت‌های گردشگری گفت:

در سال‌های اخیر میزان پروانه تأسیس اقامتگاه‌ها رشد خوبی نسبت به سال‌های گذشته داشته که نشان‌دهنده جذابیت سرمایه‌گذاری و رشد کسب‌وکار در این حوزه از گردشگری است و استان همدان به رتبه ۱۳ نسبت به سال‌های گذشته ارتقاء پیدا کرده است.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان با اشاره به نیازمند بودن آموزش و فرهنگسازی برای میزبانی مطلوب از گردشگران، اضافه کرد:

اگر قرار است شهر گردشگری باشیم باید تمام ارکان شهر و استان از بخش خصوصی و عمومی تا دولتی همکاری و مشارکت داشته باشند تا بتوانیم در حوزه گردشگری خدمات مطلوبی ارائه داده و همگی به صورت مستقیم یا غیرمستقیم ذی‌نفع باشیم و فرصت‌های شغلی برای درآمدزایی و ارتقاء خدمات شهری ایجاد شود که این رویدادها راه میانبری برای بسترسازی و فرهنگسازی است.

عکس کاور از رضا زنگنه

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه