نخستین فروشگاه اینترنتی صنایع دستی در خراسان جنوبی راه اندازی شد

فرناز رهبران رنجبر
فرناز رهبران رنجبر شنبه، ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۲۰
نخستین فروشگاه اینترنتی صنایع دستی در خراسان جنوبی راه اندازی شد

اولین فروشگاه اینترنتی صنایع دستی به نام آگاتون در استان خراسان جنوبی آغاز به کار کرده است.

حسین عباس‌زاده معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت:

فروشگاه اینترنتی آگاتون فردوس با کسب مجوزهای لازم فعالیت خود را به عنوان اولین سایت اینترنتی خرید و فروش سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی استان خراسان جنوبی آغاز کرده است. با توجه به ظرفیت و پتانسیل‌های استان در زمینه سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی و لزوم بازاریابی و همچنین به‌منظور حمایت از هنرمندان و صنعتگران با هدف ارتقای توان رقابتی محصولات صنایع دستی در بازارهای بین‌المللی، مجموعه آگاتون در رشته تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی اقدام به راه‌اندازی این فروشگاه کرده است.

این فروشگاه با داشتن مؤلفه‌هایی نظیر درج شناسنامه، مشخصات و اطلاعات فنی کالا، بکارگیری مشوق‌های ترغیبی، تشویقی و مناسبتی، طراحی و گرافیک سایت و سهولت دسترسی و اقدام درجهت دارا بودن نشان اعتماد الکترونیکی و چندزبانه بودن سایت و امکان فروش خارج از کشور توانسته است رشد چشم‌گیری برای بازاریابی و فروش در این بخش داشته باشد.

نام آگاتون از دو کلمه آگات به معنای عقیق و تون نام قدیم شهر فردوس تشکیل شده که مجموعه‌ای متشکل از تعدادی از گوهر‌تراشان شهر فردوس است و در نمایشگاه‌های هدایای مسکو و فلورانس ایتالیا حضور داشته است.

از مهم‌ترین اهداف برپایی این فروشگاه عبارتند از: ارائه گوهرهای صد درصد طبیعی و معدنی با ضمانت مادام‌العمر اصالت سنگ، معرفی تنوع بسیار بالای سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی خراسان جنوبی در بازارهای داخلی و خارجی، فعالیت تخصصی در حوزه گوهرتراشی و گوهر‌شناسی با مشارکت استادان مجرب کشوری، همکاری با طراحان حوزه جواهرسازی برای ارائه بهترین و جدیدترین طرح‌ها و شرکت در نمایشگاه‌های ملی و بین‌المللی برای معرفی سنگ‌های اصیل استان خراسان جنوبی.

مطالب مرتبط:

دیدگاه