رکورد ۹٫۰۲ میلیون گردشگر خارجی در استرالیا تا ماه مارس امسال

سحر ارجمند
سحر ارجمند شنبه، ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۲۰
رکورد ۹٫۰۲ میلیون گردشگر خارجی در استرالیا تا ماه مارس امسال

طبق گزارش اداره آمار استرالیا، تا ماه مارس ۲۰۱۸، حدود ۹ میلیون نفر بازدیدکننده بین‌المللی از استرالیا بازدید کرده‌اند، که این میزان نسبت به سال گذشته افزایش چشم‌گیری داشته است.

اداره آمار استرالیا، ارقام جدیدی را اعلام کرده است که نشان می‌دهد تا پایان ماه مارس ۲۰۱۸، تعداد ۹/۰۲ میلیون بازدیدکننده بین‌المللی از استرالیا دیدن کرده‌اند. این آمار نشان‌دهنده افزایش ۷٫۷ درصدی گردشگران در ۱۲ ماه گذشته است.

به گفته وزیر تجارت، گردشگری و سرمایه‌گذاری، استیو کیوبو «Steve Ciobo»، این رکورد جدید باعث شد بازدیدکنندگان در سال گذشته، ۴۱ میلیارد دلار در استرالیا هزینه کنند.

کیوبو می‌گوید: 

تمام مردم دنیا، کشور زیبای ما و تمام جاذبه‌های آن را دوست دارند. مناظر دیدنی، حیات‌وحش منحصر به فرد و بهترین غذاها و نوشیدنی‌ها، مردم سراسر دنیا را به سواحل زیبای کشورمان فرامی‌خواند.

در  این افزایش گردشگری، چین در رتبه اول قرار دارد و اخیرا نیوزیلند به عنوان بزرگ‌ترین منبع بازدیدکنندگان بین‌المللی، چین را پشت سر گذاشته است. می‌توان گفت یک نفر از هر ۶ نفر بازدیدکننده بین‌المللی از استرالیا بازدید می‌کند که بیش از یک‌چهارم مجموع بازدیدکنندگان بین‌المللی است.     

استرالیا همچنین شاهد رشد بسیار زیاد گردشگران از ایالات‌متحده آمریکا است. در نتیجه کمپین جدید گردشگری استرالیا با نام «داندی» (Dundee) که هدف آن افزایش سود بازار آمریکای شمالی است، تعداد بازدیدکنندگان از ایالات‌متحده،  ۲٫۹ درصد افزایش داشته است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه