بهترین زمان سفر به شیراز

احمدرضا فرهبد
احمدرضا فرهبد شنبه، ۶ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۱۵
بهترین زمان سفر به شیراز

شیراز مهد فرهنگ، ادب و هنر فارسی، با هوایی آکنده از بوی عطر بهار نارنج در فصل بهار، هر مسافری را برای سفر به این شهر وسوسه می‌کند.

مکان های دیدنی شیراز از باغ ایرانی که هرکدام از آن‌ها یک بهشت کوچک زمینی در قلب شهر هستند و همچنین خانه‌ های تاریخی شیراز که آینه‌ای تمام‌نما از هنر و معماری اصیل ایرانی، یکی از بهترین مقاصد گردشگری در جنوب ایران به‌خصوص در فصل بهار است.

بیشتر مردم شیراز را با عطر بهار نارنج می‌شناسند؛ هنگامی که هوای بهاری و سرشار از رایحه خوش بهارنارنج را استشمام می‌کنید، مدهوش می‌شوید. این عطر خوشایند را در فصل بهار می‌توانید از بسیاری از بخش‌های شهر حس کنید.

شیراز

اگر از خود می‌پرسید اردیبهشت کجا برم؟ باید بدانید بهترین زمان سفر به این شهر، اردیبهشت ماه و به‌خصوص از ۱۵ اردیبهشت تا آخر این ماه است. در اردیبهشت بهار تقریبا در اکثر نقاط ایران به اوج زیبایی خود می‌رسد؛ اما شیراز در این ماه واقعا حال و هوای بهشتی پیدا می‌کند. در این ماه شکوفه‌های بهار نارنج در گوشه و کنار شهر می‌شکفند و با رایحه دل‌انگیز هوایی بهشتی را برای شیرازی‌ها و مسافران این شهر به ارمغان می‌آورند. با شکوفایی گل‌های باغ‌ ایرانی در شیراز در این ماه جشنواره‌ای باشکوه از رنگ‌ها در این شهر برپا می‌شود. در اردیبهشت نه از شلوغی و ازدحام ایام نوروز خبری است و نه از گرمای کلافه‌کننده تیر و مرداد.

یکی از دلایل دیگری که به خاطر آن حتما باید در اردیبهشت ماه به شیراز سفر کنید، مراسم و جشنواره‌هایی است که به مناسبت روز شیراز یعنی ۱۵ اردیبهشت برگزار می‌شود و برخی از آن‌ها تا پایان اردیبهشت ادامه پیدا می‌کند.

هدف از برپایی این مراسم‌ عمدتا آشنایی گردشگران با فرهنگ، تاریخ، هنر، آداب و رسوم و آیین‌های شهر تاریخی شیراز است.

اگر بخواهید در فصل بهار یا هر زمان دیگری به شیراز سفر کنید شما می‌توانید تور شیراز را از طریق کجارو و از میان فهرست تورهای ده‌ها آژانس معتبر، جستجو کنید و بهترین تورها را مشاهده و قیمت آن‌ها را مقایسه کنید و در نهایت ارزان‌ترین تور به شیراز را انتخاب کنید.

سعدیه

عکس از: alaedin

شیراز  تنها شهر ایران است که یک روز اختصاصی برای بزرگداشت آن در تقویم ثبت شده و این موضوع نشان از اهمیت والای این شهر است. چند سالی است که شیرازی‌ها اهمیت خاصی به این روز می‌دهند و برگزاری مراسم‌  مختلف به مناسبت این روز باعث ایجاد شور و نشاط خاصی در فضای شیراز می‌شود.

نام‌گذاری ۱۵ اردیبهشت به روز شیراز از زمانی آغاز شد که این موضوع در شورای شهر شیراز به بحث و بررسی گذاشته شد و سپس با موافقت نمایندگان مجلس این روز به‌صورت رسمی در تقویم به نام روز شیراز ثبت شد.

حافظیه

عکس کاور از: طاهره رخ‌بخش

یکی از مراسم‌‌ جالب این روز به پرواز درآمدن ۱۲ بالن (که از کشورهای مختلف اروپایی به ایران آورده شده‌اند) توسط بالن‌سواران حرفه‌ای از ورزشگاه حافظیه شیراز و ورزشگاه دانشگاه علوم پزشکی شیراز در آسمان آبی شیراز و فرود آمدن آن‌ها در نقاط مختلف شهر است.

اگر دوست دارید که حتما از جشنواره‌ها یا سایر برنامه‌های جذاب که در زمان‌های مختلف در شیراز برگزار می‌شود بازدید داشته‌ باشید در این صورت کجارو علاوه بر معرفی تعداد بسیاری از تورهای گردشگری خارجی و داخلی، برای انتخاب بهترین و ارزان‌ترین بلیط هواپیما به شیراز نیز به شما کمک می‌کند و امکان جست‌و‌جوی آسان بلیط هواپیما برای سفر به این شهر زیبا را از میان ده‌ها فروشنده معتبر به شما ارائه می‌دهد.

روز شیراز

عکس از: wikipedia

علاوه بر این معمولا برنامه‌های فرهنگی و هنری متنوعی از تاریخ ۱۵ تا ۳۱ اردیبهشت در شاخص‌ترین اماکن گردشگری شیراز برپا می‌شود که از میان آن‌ها می‌توان به برپایی نمایشگاه عکس شیراز قدیم و نمایشگاه فرایند تولید فرش دستبافت در ارگ کریمخان زند، نمایشگاه کتابت و خوشنویسی اشعار حافظ، نمایشگاه مینیاتور و اجرای شب شعر و برنامه‌ خوشنویسی (مختص گردشگران خارجی) در حافظیه و همچنین اجرای نمایش و تئاتر در این شهر تاریخی اشاره کرد؛ بنابراین سفر به شیراز در اردیبهشت ماه می‌تواند به یکی از لذت‌بخش‌ترین سفرهای شما تبدیل شود همچنین شیراز در فصل پاییز نیز زیبایی‌های خاص خودش را دارد که علاوه برخلوت بودن می‌تواند زیباییهای پاییزیش را به نمایش بگذارد. 

عکس کاور از: Bahman

مطالب مرتبط:

منبع کجارو

دیدگاه