گردشگری غار؛ اولویت میانمار برای جذب بازدیدکنندگان بین المللی

زینب موحدی
زینب موحدی جمعه، ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۳۰
گردشگری غار؛ اولویت میانمار برای جذب بازدیدکنندگان بین المللی

یکی از جنبه‌های ناشناخته‌ی گردشگری میانمار، گردشگری غار است که برای توسعه، نیازمند توجه دولت است.

مقامات گردشگری میانمار در حال برنامه‌ریزی برای توسعه‌ی یک غار آهکی قدیمی، به نام «Hpa Baung»، در شهرستان «کیاکمارو» (Kyaikmaraw)، استان «مون» (Mon)، هستند تا آن را ظرف یک سال به عنوان منطقه‌ی زیست محیطی مناسب برای گردشگری معرفی کنند. یک چشمه‌ی مصنوعی هم به عنوان بخشی از این سایت گردشگری طبیعت‌گردی ایجاد خواهد شد.

غار آهکی «Hpa Baung» یکی از بزرگ‌ترین گونه‌های طبیعی این استان در این نوع است که تحت نظارت اداره‌ی باستان شناسی، موزه‌ی ملی و کتابخانه از آن محافظت می‌شود. اداره‌ی گردشگری میانمار تلاش می‌کند تا نظر مثبت دولت را برای انجام این پروژه جلب کند.

به گفته‌ی اداره‌ی جنگلداری میانمار، شاید غار «Hpa Baung» و ۱۸۰ هکتار از مناطق اطراف آن، به عنوان مناطق ملی محافظت شده‌ی جنگلی توسعه داده شوند. در همین حال، مقامات همچنین تصمیم گرفته‌اند که در صورت مطمئن شدن از آسیب ندیدن محیط طبیعی منطقه، گردشگری در یک غار آهکی باستانی دیگر، به نام «Esathara»، در «Hpa-a»، استان «کایین شرقی» (eastern Kayin)، را توسعه ببخشند.

«HPA-a» یک منطقه‌ی مهم و بسیار مورد توجه در استان کایین است. این منطقه محل برگزاری آداب و سنت‌های فرهنگی استان و منزلگاه غارهای طبیعی، آبشارها، چشمه‌های آب گرم و نقاط گردشگری دیگری است که «HPA-a» را مفتخر به دریافت «جایزه‌ی گردشگری پایدار ASEAN» در سال ۲۰۱۸ کرده است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه