زندان بودمین انگلیس به جاذبه‌ گردشگری و هتلی لوکس تبدیل می‌شود

نیکی قره گوزلویان
نیکی قره گوزلویان جمعه، ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۴۵
زندان بودمین انگلیس به جاذبه‌ گردشگری و هتلی لوکس تبدیل می‌شود

یک زندان تاریخی که در زمان جنگ جهانی اول به‌عنوان محل نگهداری جواهرات پادشاهی استفاده می‌شد، به یک جاذبه گردشگری و هتل تبدیل می‌شود.

زندان بودمین در انگلستان در طی بیش از ۱۵۰ سال فعالیتش، شاهد بیش از پنجاه اعدام بوده است. این زندان در سال ۱۹۲۷ بسته شده و از آن زمان دچار خرابی‌هایی شد، که آن را به یک جاذبه گردشگری در کورنوال تبدیل کرده است. تغییر این زندان به مکانی هنری و هتلی ۶۳ تخته برای بازدیدکنندگان، در این ماه توسط گروه «Twelve Architects» آغاز می‌شود. بازدیدکنندگان می‌توانند در جایی بمانند که زمانی سلول‌های زندان بوده و دو بلوک زندان قبلی به‌طور کامل جهت اقامت مسافران مرمت و بازسازی شده‌ است. در این ساختمان که در لیست جاذبه‌های درجه دو انگلستان قرار دارد، هر اتاق خواب مجزا بوده و متشکل از سه سلول در کنار هم است.

ساختمان جدید ۱۲۰۰ مترمربعی، خانه‌ای برای جاذبه‌ «پیاده‌روی تاریک» خواهد بود، سری اتاق‌هایی که صحنه‌ها، فیلم‌ها و پروژه‌هایی خاص را دربر خواهند گرفت. این گروه، زندگی و تاریخ بومی این منطقه و همچنین زندانیان زندان بودمین را، در طول قرن هجدهم و نوزدهم به تصویر خواهند کشید. یک قسمت از این طرح، با نام «راهروی فرماندار» به‌عنوان محلی برای اجاره شخصی و رستوران مرمت خواهد شد. «Twelve Architects» اعلام کرد که ساختار این مکان با دیوارهایی با قطر یک متر و ۹ گونه مختلف خفاش که در آن لانه کرده‌اند، از نظر تکنیکی چالش برانگیز است.

اتاق های زندان بودمین

پس از مشاوره با بوم‌شناسان، آن‌ها تصمیم گرفتند تا در همان نزدیکی خانه‌ای برای نقل مکان خفاش‌ها طراحی کنند. مت کارترایت از «Twelve Architects» می‌گوید:

به نظرم فوق‌العاده است که شروع کار را در مکان قبلی زندان بودمین می‌بینیم ... ما به‌سختی کار کردیم تا این پروژه را پیش ببریم. با پشتیبانی زیادی که از اجتماع‌های محلی دریافت کردیم، همگی امیدوار هستیم که مردم این شهر نیز از پیشرفت این پروژه خرسند شوند.

عکس از :Twelve Architects

مطالب مرتبط:

دیدگاه