سفر فیلیپ کیلگرن به دور دنیا در ۸۰۰ روز و تجربه مجلل ترین هتل ها

نیکی قره گوزلویان
نیکی قره گوزلویان جمعه، ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۵
سفر فیلیپ کیلگرن به دور دنیا در ۸۰۰ روز و تجربه مجلل ترین هتل ها

اگر می‌توانید هزینه‌های گزاف تجربیات مجلل را پرداخت کنید، این احتمال وجود دارد که بخواهید بدانید چگونه می‌توانید بهترین خدمات را در مقابل پولی که پرداخت می‌کنید، دریافت نمایید.

 اگر وقت ندارید تا درباره بهترین‌ها جستجو کنید، مردی هست که تمام گرم و سردهای کار را برای شما چشیده است. با «فیلیپ کیلگرن» (که به پی.کِی (PK)  معروف است) آشنا شوید، مردی که دور دنیا را در ۸۰۰ روز سفر کرده است تا در مورد مجلل‌ترین هتل‌های دنیا برای برنامه جدیدش (لیست پی.کی) تحقیق کند. این مسافر مشتاق برای ارتباط گسترده‌اش با هتلداران معروف شده است. او با بیش از بیست سال سابقه و انتشار هفت کتاب درباره مسافرت، بنیان‌گذار سایت سفر مجلل با نام کیوی کالکشن (Kiwi Collection) نیز است.

اپلیکیشن سفر

عکس از پی.کی لیست

اما ایده اولیه این سفرهای مجلل از کجا آمد؟ پی کی به همراه خانواده‌اش در آفریقا بزرگ شد، جایی که زایره (جمهوری دموکرات کنگو) و ماداگاسکار قرار داشت. او از سنین جوانی به مسافرت علاقه داشت و زمانی که ۲۵ سال داشت، از ۱۰۰ کشور دنیا دیدن کرده بود. او در این باره به سایت Lonely Planet می‌گوید:

شغل اول من در گران‌ترین بخش مد بود؛ به همین دلیل من به مکان‌های مختلف (به خصوص به ایتالیا) بسیار سفر می‌کردم، و کار کردن با تعدادی از بهترین های مد در آن زمان، باعث شد تا من ارزش طراحی، هنر، معماری و مد که آمیخته با علاقه من به سفر بود را بدانم و به سرعت متوجه شوم که اشتیاق اصلی من مسافرت‌های مجلل است.

تحقیقات برای این برنامه در ابتدا قرار بود ۵۰۰ روز به طول انجامد، اما پس از اولین توقف آن‌ها در آفریقا، او متوجه می‌شود که ۵۰۰ روز کافی نخواهد بود.

من آن را به ۸۰۰ روز دور دنیا تغییر دادم که به طور طعنه‌آمیزی با «دور دنیا در ۸۰ روز» ژول ورن که من را شگفت‌زده می‌کند، هماهنگ درآمده است.

اکنون وقتی پای صحبت تجربیات مجلل به میان می‌آید، کسی که به راحتی می‌توان از آن نام برد، پی.کی است که تجربه بازدید ۲۰۰۰ هتل از بهترین هتل‌های دنیا را در ۱۳۹ کشور مختلف داشته است. برای او دو گزینه در برجسته کردن یک هتل خیلی مهم بود: نخست نحوه سرویس‌دهی که مهم‌ترین عامل است و پس از آن توجه به جزئیات که در درجه دوم قرار دارد. او می‌گوید:

وقتی که سرویس‌دهی به اندازه کافی خوب نیست، حتی مجلل‌ترین هتل‌ها هم دیگر شما را تحت تاثیر قرار نمی‌دهند. از لحظه‌ای که شما پای خود را داخل هتل می‌گذارید، تا اولین خوشامدگویی و هر قدمی که در سفر برمی‌دارید، از پرسنل‌های آموزش داده شده و دربان‌هایی که نه تنها به شما خوشامد گفته بلکه به شما کمک نیز می‌کنند، همگی نکات ظریفی در گرداندن یک هتل هستند.

هتل‌های مجلل

عکس از گتی ایمیج/ سیمون واتسون

به عنوان یک مهمان، شما هیچ وقت نمی‌خواهید احساس ناامیدی و ناراحتی را تجربه کنید، پس هر چیزی از چیدمان اتاق گرفته تا تخت خواب، آثار هنری، پریزهایی که در جای درست قرار دارند، حتی جای آینه‌ها در اتاق، نور اتاق و و امکانات اتاق، از نکات کلیدی به شمار می‌آیند. هتل‌هایی که زمان و تلاش بیشتری را روی محیط و فضایی پذیرا می‌گذارند، همان‌هایی هستند که شما را شگفت‌زده کرده و سر شوق می‌آورند.

این برنامه جدید که در گوشی‌های هوشمند در دسترس است، بهترین هتل‌های دنیا را به همراه اطلاعات تماس‌شان در اختیار شما قرار می‌دهد. گزینه رزرو سریع و فوایدی از جمله ارتقا برنامه، کپن‌های هدیه و دیرتر تحویل دادن اتاق (توسط مسافر) در هتل‌های انتخاب شده از جمله امکانات این برنامه هستند.

سفر به هتل‌ها

عکس از پی.کی لیست

برای پی.کی آنچه که برنامه‌اش را از سایر برنامه‌ها مجزا می‌کند این است که او شخصا به تمام هتل‌ها سر زده است تا بهترین‌ها را برای اعضای خود دستچین کند. یکی از تجربیاتی که برای او خیلی خاص محسوب می‌شود، بازدید اخیر او از «امانیانگ یونگ» در بیرون از شانگهای است، جایی که صاحب آن ۱۵ سال را صرف ساختن هتلش کرده است. پی.کی در این باره می‌گوید:

وقتی برنامه برای آب‌انبارهایی که برای وسعت دادن منطقه درخواست داده شده بود، در سال ۲۰۰۲ تایید شد، سرنوشت مکان تاریخی و جنگل‌های استان جیانگشی چین، فوژو، در خطر قرار گرفت و صاحب هتل تغییر مکانی اساسی را آغاز کرد. او به طور دقیق ۵۰ ویلای خاندان مینگ و چینگ را جابه جا کرد و ده هزار درخت را دوباره کاشت. همچنین خانه‌های سنگی ۶۰۰ ساله را با عشق و علاقه و آجر به آجر دوباره بازسازی کرد. نزدیک به یک دهه گذشت تا قدیم و جدید، طبیعی و دست‌ساز، در هماهنگی کامل در کنار یکدیگر به همزیستی رسیدند.

در مراحل خیلی ابتدایی، این برنامه برای اعضای خود صد دلار آمریکا ( معادل ۷۴ پوند انگلیس) در سال هزینه خواهد داشت و از اپ استور قابل دانلود است. مرحله بعد برای اعضا، کلاب سفر است که برای کسانی که این برنامه را به ۲۰ نفر یا بیشتر معرفی کنند، به طور رایگان و در غیر این صورت با هزینه ۵۰۰ دلار یا ۳۷۰ پوند برای اعضای داخلی قابل استفاده است. برای قسمت اعضای برتر که تنها با دعوت‌نامه انجام می‌پذیرد، اعضا باید مبلغ ۱۰ هزار دلار، معادل ۷۴۰۰ پوند پرداخت کنند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه