راهنمای سفر به استان بورسا

استان بورسا یکی از استان‌های کشور ترکیه است که در بخش جنوب منطقه مرمره ترکیه واقع‌شده است. بورسا طبیعت زیبایی دارد و دیدن این استان زیبا به ماجراجویان و گردشگران در سفر به ترکیه پیشنهاد می‌شود.

درباره استان بورسا بیشتر بدانید:

استان بورسا کجاست؟

درباره استان بورسا

جاهای دیدنی استان بورسا

استان بورسا کجاست؟

بورسا یکی از استان‌های زیبا ترکیه است که در ناحیه مرمره و جنوب شرقی دریای مرمره قرار دارد. استان بورسا از شمال به استان یالوا و دریای مرمره، از جنوب به استان کوتاهیه، از شرق به استان بیله جیک و از شمال شرقی به استان ساکاریا و استان قوجا ایلی محدود می‌شود. بر اساس سرشماری سال ۲۰۰۷، بورسا جمعیتی برابر با ۲.۸۴۲.۰۰۰ نفر دارد که با این میزان جمعیت به‌عنوان چهارمین استان پرجمعیت ترکیه شناخته‌شده است.

استان بورسا

درباره استان بورسا

بورسا طبیعت زیبا و دل‌انگیزی دارد، این استان بیشترین تعداد پارک‌ها و فضای سبز را در میان استان‌های ترکیه به خود اختصاص داده است و همین موضوع باعث شده تا لقب «بورسای سبز» سزاوار آن باشد. بورسا یکی از قطب‌های صنعتی ترکیه است و بسیاری از صنعت‌های بزرگ کشور ترکیه در این منطقه فعالیت دارند.

مرکز استان بورسا، شهر بورسا است، از دیگر شهرهای استان بورسا می‌توانیم به اینه‌گول، مصطفی کمال‌پاشا و اورخان‌غازی اشاره‌کنیم.

استان بورسا

کلمه بورسا یا بورسه، از واژه یونانی «پروسا» وارد فرهنگ ترکیه شده است. در منابع عرب و ایران اسلامی از بورسا به‌شکل «بورصه» یادشده است. یکی از ویژگی‌های اصلی استان بورسا، مراکز خرید متنوع و بازارهای قدیمی آن است. 

جاهای دیدنی استان بورسا

پیست اسکی اولوداغ، یکی از پیست‌های مشهور بورسا است که در فصل زمستان گردشگران زیادی را به این استان می‌کشاند. 

یکی از بازارهای مشهور استان بورسا، بازار مس است، در این خیابان مسگرهای زیادی مشغول به کار هستند و یکی از بهترین مکان‌ها برای خرید مس است. 

از دیگر جاهای دیدنی استان بورسا می‌توان به آبشار سودوشن و پل ایرگاندی اشاره کرد.

نویسنده: فاطمه محمدی

از کجا شروع کنیم

نقشه جاهای دیدنی، هتل‌ها و رستوران‌ها

map