افزایش معاملات هتل های ژاپن در آستانه المپیک

زینب موحدی
زینب موحدی چهار شنبه، ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۴۵
افزایش معاملات هتل های ژاپن در آستانه المپیک

تا شروع بازی‌های المپیک تابستانی توکیو ۲۰۲۰ دو سال دیگر باقی مانده است و اکنون، سرمایه‌گذاران در حال بررسی دقیق‌تر هتل‌های ژاپن هستند.

طبق گزارش سازمان ملی گردشگری ژاپن، بیش از ۲۵٬۵۰۰٬۰۰۰ مسافر (۲۵ میلیون و ۵۰۰ هزار) در سال گذشته از این کشور بازدید کرده‌اند که نسبت به سال پیش از آن، تقریبا ۱۹٪ افزایش یافته و در مقایسه با ۶٬۲۰۰٬۰۰۰ بازدیدکننده‌ای (۶ میلیون و ۲۰۰ هزار) که در سال ۲۰۱۱ به ژاپن سفر کرده‌اند، رشد بالای ۳۰۰٪ را تجربه کرده است.

با نزدیک‌تر شدن زمان بازی‌های المپیک، گروه هتل‌های JLL و Hospitality انتظار دارند که این تعداد همچنان بیشتر شود و فرصتی عالی برای توسعه‌دهندگان و سرمایه‌گذاران فراهم آورد.

کی سومیوشی، نماینده‌ی «گروه هتل‌های JLL و Hospitality» به برآوردهای انجام شده اشاره می‌کند و می‌گوید که تقاضای گردشگری در آستانه‌ی بازی‌های المپیک توکیو ۲۰۲۰ به شدت افزایش می‌یابد.

سومیوشی معتقد است که در نتیجه‌ی افزایش این تقاضا، معاملات بین خریداران و فروشندگان افزایش شدیدی را تجربه خواهد کرد و باعث می‌شود که شرایط پیش رو با شرایط سال گذشته که کمبود هتل به شدت احساس می‌شد و سرمایه‌گذاران به سختی می‌توانستند به بازار دسترسی داشته باشند، فرق کند.

با این حال، او فکر می‌کند که شرایط فعلی به احتمال زیاد تغییر خواهد کرد، چرا که سرمایه‌گذاران شروع به فروش هتل‌های درون سبد سهام خود کرده‌اند که منجر به وجود نقدینگی بیشتر در بازار شده است. وی گفت که سرمایه‌گذاران آسیایی به رهبری چین، همچنان به سرمایه‌گذاری در هتل‌ها علاقمند هستند.

علاوه بر این، سومیوشی این موضوع را محتمل می‌داند که شرکت‌های خارجی و داخلی برای به دست آوردن این دارایی‌ها با یکدیگر به رقابت بپردازند و مناقشاتی را ایجاد کنند. سرمایه‌گذاران دلیل خوبی برای تصاحب مالکیت ژاپنی‌ها دارند. به طور میانگین ۲۸٪ از مخارج گردشگران در این کشور مربوط به هتل‌ها است و خرید، اولویت دوم آن‌ها است.

دولت ژاپن اقدامات خوبی را برای ادامه یافتن این رشد انجام داده است تا ۴۰٬۰۰۰٬۰۰۰ گردشگر بین المللی (۴۰ میلیون) را در سال ۲۰۲۰ و ۶۰٬۰۰۰٬۰۰۰ گردشگر (۶۰ میلیون) را تا سال ۲۰۳۰ اسکان بدهد. برخی از این اقدامات عبارت هستند از: تسهیل شرایط صدور ویزا، تعمیر و نگهداری ۲۰۰ مورد از آثار فرهنگی ژاپن و انجام خدمات‌رسانی‌ها به گردشگران با استفاده از چندین زبان.

مطالب مرتبط:

دیدگاه