چین؛ پایتخت پارک های موضوعی جهان

زینب موحدی
زینب موحدی چهار شنبه، ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۰۵
چین؛ پایتخت پارک های موضوعی جهان

افزایش تقاضای عمومی موجب رونق پارک‌های موضوعی در چین شده است که با طراحی بی‌نظیر و موضوعات جذاب خود، یکی از مهم‌ترین عوامل جذب گردشگر در چین است.

انتظار می‌رود که پارک‌های موضوعی چین بتوانند تا سال ۲۰۲۰ بیش از ۳۳۰٬۰۰۰٬۰۰۰ بازدیدکننده (۳۳۰ میلیون) را در هر سال جذب خود کنند و در نتیجه، چین را تبدیل به پایتخت پارک‌های تفریحی جهان کند.

تقاضای فزاینده‌ای برای انجام سفرهای هیجان‌انگیز و تجربه‌ی سفرهایی همه جانبه در میان گردشگران بین المللی وجود که باعث می‌شود چین طی دو سال آینده، کشورهای ژاپن و ایالات متحده را پشت سر بگذارد و به عنوان پایتخت بلامنازع پارک‌های موضوعی جهان به همگان معرفی شود.

در حال حاضر، بیش از ۲۵۰۰ پارک موضوعی در سرتاسر این کشور وجود دارد. طبق گزارش منتشر شده توسط «Euromonitor International» که یک شرکت معتبر جهانی در امر مشاوره است، پیش بینی می‌شود که تا سال ۲۰۲۰ بازدید از این سایت‌ها به بیش از ۳۳۰٬۰۰۰٬۰۰۰ بار (۳۳۰ میلیون) برسد.

تا به حال بیشتر از ۷٬۹۵۰٬۰۰۰ دلار (۷ میلیون و ۹۵ هزار) روی ۳۰۰ عدد از این پارک‌ها سرمایه گذاری شده است؛ برآورد می‌شود میزان خرده فروشی‌ها طی دو سال آینده ۱۲٬۰۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ دلار (۱۲ میلیارد) افزایش یابد و ۳۶۷٪ نسبت به سال ۲۰۱۰ رشد کند.

طبق گزارش «انجمن سرگرمی‌های موضوعی» (Themed Entertainment Association)، یک سازمان بین المللی غیرانتفاعی، ۱۳ مورد از محبوب‌ترین پارک‌های موضوعی از نظر گردشگران آسیایی در چین قرار دارند.

از میان معروف‌ترین و مهم‌ترین شرکت‌ها می‌توان به «دیزنی لند» اشاره کرد که پارک شانگهای را در ژوئن ۲۰۱۶ راه اندازی کرد و پارک «یونیورسال استودیوی» پکن نیز تا سال ۲۰۲۰ درهای خود را به سوی بازدیدکنندگان خواهد گشود.

پارک‌های موضوعی بین المللی دیگر، شامل پارک «Lotte World» در کره‌ی جنوبی و پارک «Hello Kitty» در ژاپن نیز آماده هستند که به سرزمین اصلی بپیوندند. با این حال، این فقط پارک‌های بزرگ بین المللی نیستند که ویژگی‌هایی گردشگر پسند دارند، بلکه خیلی از پارک‌های موضوعی داخلی هم در حال تثبیت جایگاه خود در این بازار هستند.

پارک «Happy Valley» به خاطر برنامه‌های هیجان‌انگیز ساده‌ای که برای بازدیدکنندگانش تدارک دیده است معروف است؛ این پارک آماده‌ی پذیرش سرمایه‌گذاری‌های بیشتر در فناوری‌های جدید است تا امکانات خود را ارتقاء ببخشند.

تابستان امسال، بزرگ‌ترین آبشار چین و رولر کوستر جدیدی در پارک «Happy Valley» در پکن افتتاح خواهد شد. این پارک یکی از مشهورترین برندهای پارک موضوعی در چین است که چندین سایت در شانگهای، شنزن در استان گوانگ‌دانگ، چانگ کینگ پایتخت استان چیچوآن، چنگدو پایتخت استان هوبئی، ووهان و تیانجین راه‌اندازی کرده است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه