هزینه سفر به قشم چقدر است؟

مهتاب خسروشاهی
مهتاب خسروشاهی دوشنبه، ۱ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۰۰
هزینه سفر به قشم چقدر است؟

جزیره‌ قشم یکی از زیباترین و بکرترین مقصدهای گردشگری داخلی به شمار می‌رود. با دانستن هزینه‌های سفر به قشم می‌توانید برای سفر بعدی برنامه‌ریزی کنید.

خواه به جاذبه‌های تاریخی و طبیعی و ورزش‌های آبی علاقه‌مند باشید یا اهل خرید و گردش باشید، قشم مقصد سفر دلپذیری خواهد بود..

در این جزیره‌ی زیبا به‌دور از ازدحام گردشگران می‌توانید از زیبایی‌های طبیعت لذت ببرید و خستگی‌ چند ماه کار را از تن بیرون کنید.

اما یکی از مهم‌ترین جنبه‌های سفر، بودجه‌ و توان مالی مسافر است. ما متوسط هزینه‌های گوناگون را برای شما جمع‌آوری کرده‌ایم.

 در ابتدا برای کسانی که علاقه‌مند به سفر با تور هستند امکانات و گزینه‌های انتخابی تور را بیان کرده و سپس به جزئیات هزینه‌های سفر می‌پردازیم.

تور قشم

قشم

عکس از: wikipedia

اگر همراه تور سفر کنید، بسته به شرایط تور بخشی از هزینه‌ها کاسته خواهد شد، مانند هزینه‌ی هتل و کرایه ساعتی تاکسی. حتما پیش از انتخاب تور توجه کنید که هزینه‌ی گردش و رفت‌وآمد به فرودگاه و جاذبه‌های قشم، از عهد‌ه‌ی شما برداشته می‌شود یا بخش اندکی سهم شما می‌شود.

پس پیشنهاد ما این است که با جست‌و‌جوی آسان در کجارو و مشاهده و مقایسه قیمت تورها که از میان فهرست ده‌ها آژانس مسافرتی به مقاصد داخلی و خارجی در کجارو ارائه شده است شما می‌توانید ارزان‌ترین و بهترین تور قشم را انتخاب کنید و سفر خوبی را برای خود رقم بزنید.

هزینه‌ی رفتن به قشم

فرودگاه قشم

از تهران با هواپیما با تهیه بلیط قشم مستقیم به قشم می‌رسید. اما اگر بخواهید زمینی سفر کنید، باید راهی بندرعباس شوید و از آنجا با یک سفر دریایی کوتاه به قشم بروید.

قیمت بلیط هواپیما بسیار متغیر است. ازاین‌رو برای بررسی قیمت بلیط پروازهای قشم، مقایسه و انتخاب ارزان‌ترین بلیط هواپیما از میان گزینه‌های متنوع  آژانس‌های هواپیمایی به بخش جست‌و‌جوی بلیط هواپیما و پرواز چارتر کجارو مراجعه کنید. و بهترین و ارزان ترین بلیط را انتخاب کنید.

اگر گزینه‌ی سخت‌تر را انتخاب می‌کنید، می‌‌بایست تا بندرعباس رانندگی کنید. در بندرعباس ماشین را به پارکینگ بسپارید و خودتان با اتوبوس دریایی به قشم بروید. 

اتوبوس دریایی قشم

بعضی‌ها ترجیح می‌دهند ماشین را همراه خود به جزیره ببرند. در این صورت نیم ساعت دیگر تا بندر پل رانندگی می‌کنید. در آنجا ماشین با لندینگ کرافت به لافت منتقل می‌شود و از آنجا تا جزیره‌ی قشم رانندگی خواهید کرد.

می‌توانید بلیط بهترین قطارهای تهران بندرعباس را تهیه کنید و از بندرعباس با اتوبوس دریایی به قشم بروید. هزینه‌ی این بلیط ۹۳هزار تومان برای کوپه‌ی ۶ نفره تا ۱۴۱ هزار تومان برای کوپه‌ی چهار نفره تغییر می‌کند. اتوبوس دریایی از ۶ صبح تا ۱۱:۳۰ شب به‌مقصد قشم حرکت می‌کند.

بلیط اتوبوس تهران به بندرعباس بین ۸۴ تا ۱۰۸ هزار تومان است.

متوسط هزینه‌ی اقامت در قشم

هتل قشم

اقامت در هتل های قشم هتل چهار ستاره‌ی قشم ۲۱۵ تا ۴۴۰ هزار تومان هزینه دارد. قیمت هر شب اقامت در هتل‌های میان‌رده ۱۲۰ تا ۲۰۰ هزار تومان است. ۷۵ هزار تا ۹۰ هزار تومان قیمت اقامت در هتل‌های ارزان قشم است. فهرست و مشخصات ۴۸ هتل را در می‌توانید در این‌ لینک ببینید.

متوسط هزینه‌ی خورد و خوراک در قشم

رستوران های قشم

قیمت یک وعده غذا بدون نوشیدنی و پیش‌غذا در رستوران‌های خوب قشم بین ۲۵ تا ۵۰ هزار تومان است. رستوران‌ خوب با منوی ارزان‌تر هم وجود دارد.

هزینه‌ی حمل و نقل در قشم

حمل و نقل عمومی در قشم شامل تاکسی است. اگرچه برای جابه‌جایی بین هتل تا مراکز خرید قشم یا ساحل کرایه‌ی بالایی نمی‌پردازید،‌ اما برای بازدید از جاذبه‌های دور از مرکز شهر بالای ساعتی ۲۵ هزار تومان خواهید پرداخت. یکی از مزایای سفر همراه تور در این بخش از سفر آشکار می‌شود.

هزینه‌ی بازدید از جاذبه‌های قشم

غار خربس

عکس از: محمد حسن سماواتی

بیشتر جاذبه‌های قشم طبیعی هستند و برای بازدید از آن‌ها نیازی به خرید بلیط نیست. تنها هزینه‌‌ی رفت‌وآمد را باید در نظر بگیرید که با توجه به دوری آن از مرکز شهر محاسبه می‌شود. هزینه‌ی بازدید از پارک کردوکودیل قشم ۹ هزار تومان است.

هزینه‌ی تفریح و سرگرمی در قشم

غواصی قشم

غواصی یکی از آن سرگرمی‌های جذابی است که حس خوبش همیشه همراه شما خواهد ماند. پس اگر کمی هیجان و البته تفریح‌های آبی را دوست دارید، بودجه‌ی جداگانه‌ای برای آن در نظر بگیرید. تجربه‌ی غواصی تفریحی در قشم بین ۱۰۰ تا ۱۸۰ هزار تومان هزینه خواهد داشت. برای تجربه‌ی اسکی روی آب ۸۰ هزار، انواع قایق‌سواری بین ۲۰ تا ۱۲۰ هزار، جت اسکی ۸۰ هزار و آفرود یا سافاری بین ۵۰ تا ۸۰ هزار تومان خواهید پرداخت.

پرواز همیشه طرفداران خودش را دارد. برای حدود پنج تا ده دقیقه پرواز با پاراگلایدر ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تومان می‌پردازید.

بودجه پیشنهادی گذراندن یک روز در قشم

مرکزخرید قشم

۵۷۰ هزار تومان هزینه‌ی یک شب اقامت در بهترین هتل‌های قشم به‌علاوه‌ی دو وعده غذای خوب در رستوران است.

اما همه مایل نیستند لوکس سفر کنند. درصورتی‌که در هتل‌های میان‌رده‌ی قشم اقامت کنید و وعده‌ی شام را سبک‌تر میل کنید، با حدود ۲۹۰ هزار تومان یک شب و یک روز را خواهید گذراند.

همیشه گزینه‌های ارزان‌تری وجود دارد. با اقامت در هتلی ارزان، و صرفه‌جویی در هزینه‌ی خورد و خوراک، هزینه‌ی یک روز شما در قشم حدود ۱۶۰ هزار تومان خواهد بود.

کرایه‌ی تاکسی تنها هزینه‌ای است که نمی‌توانید ارزان‌ترش را پیدا کنید. اگر هزینه‌ی بازدید از جاذبه‌های طبیعی قشم برای شما گران باشد، دو راه دارید؛ جاذبه‌هایی را که از مرکز شهر دور هستند، از فهرست بازدید حذف کنید. یا اگر با تور سفر می‌کنید، پیش از خرید تور مطمئن شوید هزینه‌ی رفت‌وآمد و گردش را به‌عهده خواهند گرفت.

هزینه‌ی سفر سه روزه به قشم

قشم

بسیار خوب، اکنون نوبت برنامه‌ریزی و انتخاب راه و سبک سفر رسیده است. سفر هوایی به قشم در کنار رزرو هتل ۴ ستاره و رستوران لوکس،‌ به‌طور میانگین دو میلیون و ۱۵۰ هزار تومان هزینه دارد.

برای یک سفر متوسط هوایی سه روزه به قشم حدود یک میلیون و ۳۹۰ هزار تومان هزینه در نظر بگیرید.

سه روز سفر ارزان به قشم با اقامت در هتل ارزان و صرفه‌جویی در خورد و خوراک به حدود ۶۴۰ هزار تومان بودجه نیاز دارد.

باید به این نکته اشاره کنیم که اگر از مدتی قبل برای سفر برنامه‌ریزی داشته باشید،‌ با بررسی قیمت بلیط هواپیما در روزهای مختلف،‌ می‌توانید بلیط با قیمت مناسب تهیه کنید. پیش از خرید چند سایت فروش آنلاین بلیط را مقایسه کنید.

بعضی از سایت‌ها امکان رزرو آنلاین هتل با تخفیف ارائه می‌کنند. به این ترتیب می‌توانید بخشی از هزینه‌ها را پایین بیاورید. اما پیشنهاد ما این است که در بخش خوش‌مزه‌ها و خوراکی‌ها چندان صرفه‌جویی نکنید. هرچه باشد شما مسافر یک جزیره هستید و بهتر است غذاهای تازه‌ی دریایی را انتخاب کنید تا از تازگی غذا خیال‌تان راحت باشد.

هتل قشم

از طرف دیگر پیاده‌روی در کنار ساحل و لذت بردن از طلوع و غروب در آسمان خلیج‌فارس هیچ‌ هزینه‌ای ندارد. با کاستن از هزینه‌ی تاکسی‌های برون‌شهری، گام دیگری در کاهش هزینه‌ها برداشته‌اید.

کمتر مسافری می‌تواند تا قشم برود و دست خالی بازگردد. پس هزینه‌ی خرید سوغاتی‌های خوش‌مزه، پوشاک و خرده‌ریز را جداگانه در نظر داشته باشید. اگر اهل ورزش‌های آبی و هوایی هستید، هزینه‌ی تفریح و سرگرمی را به عددهای بالا اضافه کنید.

درصورتی‌که حاضر باشید ۱۲۸۷ کیلومتر را زمینی تا بندرعباس بپیمایید، هزینه‌ی بنزین و هزینه‌ی انتقال ماشین با لندینگ کرافت را برای رفت و برگشت مد نظر داشته باشید. البته در این صورت، در طول سفر هزینه‌ی رفت‌ و آمد و تاکسی نخواهید داشت. 

با کمی بررسی متوجه خواهید شد که سفر با تور از نظر مالی به‌صرفه‌تر به‌نظر می‌رسد. از طرف دیگر اگر تنهایی یا بودن در کنار خانواده را به جمع بزرگ‌تر ترجیح می‌‌هید و دوست دارید برای هر ساعت از روز خودتان برنامه بچینید، می‌توانید بودجه‌ی بیشتری کنار بگذارید و کنترل سفر را در دست بگیرید.

عکس کاور از: اصغر بشارتی، luxuryproperties

مطالب مرتبط:

دیدگاه