تصمیم نیوزیلند مبنی بر دریافت مالیات از گردشگران بین المللی

زینب موحدی
زینب موحدی چهار شنبه، ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۱۵
تصمیم نیوزیلند مبنی بر دریافت مالیات از گردشگران بین المللی

مقامات نیوزیلند تصمیمات جدیدی برای توسعه‌ی امکانات گردشگری در کشور خود گرفته‌اند که به زودی اعلام خواهد شد. 

کلوین دیویس، وزیر گردشگری نیوزیلند، هفته‌ی گذشته در «کنفرانس گردشگری دونیدین» به رسانه‌ها اعلام کرد که طی چند هفته یک بیانیه‌ی رسمی در خصوص سیاست‌های مربوط به مالیات گردشگری منتشر خواهند کرد. این اتفاق پس از برگزاری انتخابات پارلمانی سال ۲۰۱۷ در اوایل سال جاری میلادی روی می‌دهد که حزب متبوع وی به مردم وعده داد که از هر گردشگر بین‌المللی، مبلغ ۲۵ دلار نیوزیلند (۱۷ دلار ایالات متحده) دریافت خواهد کرد.

آن‌ها پیش‌بینی کرده بودند که دریافت مالیات گردشگری منجر به شکل‌گیری بودجه‌ی ۷۵٬۰۰۰٬۰۰۰ دلار نیوزیلند (۷۵ میلیون دلار نیوزیلند برابر با ۵۲ میلیون دلار ایالات متحده) برای توسعه‌ی بخش گردشگری و حفاظت، ایجاد امکانات رفاهی رایگان و در سطح جهانی برای بازدیدکنندگان خواهد شد و در عوض، آن‌ها انتظار دارند که گردشگرانی را جذب کشور کنند که حاضر به پرداخت هزینه‌های بیشتری هستند.

علی‌رغم معلوم نبودن رقم دقیق مالیات مذکور، این احتمال وجود دارد که درست مثل سال ۲۰۱۵ که دولت مالیاتی را برای تامین هزینه‌های امنیتی مرزی تصویب کرد، این مالیات هم به قیمت بلیط‌های هواپیما اضافه شود. دیویس به خبرنگاران حاضر در کنفرانس گفت:

ما مشکلات زیادی را تا به حال حل کرده‌ایم و طی چند هفته‌ی آینده، بیانیه‌ای صادر خواهیم کرد.

در چند سال اخیر، نیوزیلند شاهد رونق در بخش گردشگری بوده و در سال ۲۰۱۷ از بیش از ۳٬۷۰۰٬۰۰۰ گردشگر (۳ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر) استقبال کرده است. پیش بینی می‌شود که تا سال ۲۰۲۴ تعداد گردشگران بین‌المللی به ۵٬۱۰۰٬۰۰۰ نفر (۵ میلیون و ۱۰۰ هزار) برسد. این در حالی است که دیویس ضمن تحسین این روند، اذعان می‌کند که مسائل و مشکلاتی در این مسیر وجود دارد:

نمی‌خواهم به شهرت زیست محیطی و گردشگری ما خدشه‌ای وارد شود.

به خاطر بیشتر شدن تعداد بازدیدکنندگان از این کشور، به امکانات رفاهی مانند توالت عمومی، پارکینگ و قیمت مسکن آسیب وارد شده است که مهم‌ترین دلیل آن، تعداد زیاد گردشگران کم هزینه‌ای است که به صورت آزادانه در این کشور اقدام به چادر زدن می‌کنند. علی‌رغم این موضوع، ۹۰٪ از افرادی که در نظرسنجی ژانویه‌ی ۲۰۱۸ شرکت کردند، معتقد بودند که گردشگری بین المللی مزیت‌های زیادی برای اقتصاد کشور دارد، ولی ۴۴٪ از شرکت کنندگان نگران فشارهای موجود در کشور بودند.

 

مطالب مرتبط:

دیدگاه