امکان صدور ویزای فرودگاهی در اصفهان

طیبه فلاحتی
طیبه فلاحتی سه شنبه، ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۲۵
امکان صدور ویزای فرودگاهی در اصفهان

 گردشگران خارجی از این پس می‌توانند در فرودگاه شهید بهشتی اصفهان روادید اخذ کنند.

رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان اصفهان از امکان صدور ویزای فرودگاهی در اصفهان خبر داد و گفت:

از این پس گردشگران خارجی می‌توانند در فرودگاه شهید بهشتی اصفهان روادید اخذ کنند که این امر موجب افزایش حضور گردشگر می‌شود.

علیرضا سالاریان، رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان اصفهان، در مراسم افتتاح  سیستم هوشمند صدور روادید در فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان گفت:

در حال حاضر در چند کلان‌شهر از جمله اصفهان، تهران، شیراز، تبریز و مشهد، ویزای فرودگاهی داریم.

ویزای فرودگاهی به این معناست که تبعه کشور خارجی و توریستی که قصد ورود به ایران را دارد، از قبل وارد سایت وزارت خارجه می‌شود و سایت یک کد پیگیری به او خواهد داد.

رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان اصفهان با بیان این که این کد رهگیری در فرودگاه و با تحویل به مسؤول مربوطه، صدور روادید انجام می‌شود، گفت:

ممکن است تبعه خارجی این کار را انجام ندهد و بدون کد پیگیری وارد فرودگاه می‌شود که او هم می‌تواند نسبت به اخذ روادید فرودگاهی اقدام کند که البته با توجه به این که لازم است استعلام‌های لازم انجام شود، وقت بیشتری از او تلف خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد:

استقرار دستگاه‌هایی مانند پاسپورت‌خوان ضروری است که با همکاری وزارت امور خارجه و فرودگاه شهید بهشتی خریداری شده و مورد تأیید ناجاست؛ پاسپورت با قرار گرفتن روی دستگاه، اطلاعات مربوطه منتقل شده و روادید نیز صادر می‌شود.

سالاریان با بیان این که مزیت اصلی اصفهان در حال حاضر گردشگری است، گفت:

گردشگری مهم‌ترین ظرفیتی است که اصفهان می‌تواند از آن استفاده کند و تحقق این امر نیاز به بازاریابی دارد؛ در جذب گردشگر تنها صدور آنی روادید مؤثر نیست بلکه مهم‌تر از همه بازاریابی است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه