همکاری اتریش و اردبیل برای توسعه مراکز آب درمانی

زلیخا رحمانیان
زلیخا رحمانیان سه شنبه، ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۱۵
همکاری اتریش و اردبیل برای توسعه مراکز آب درمانی

با توجه به قابلیت‌های کشور اتریش در بخش مراکز آب درمانی، می‌توان از تجربیات آن‌ها در توسعه مراکز آب درمانی اردبیل استفاده کرد.

دبیر کل اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی اردبیل گفت:

با توجه به توانمندی کشور اتریش در بخش توسعه مراکز آب‌‌درمانی، انتظار می‌رود این کشور تجربیات و توانمندی خود را در این حوزه در اختیار مسئولان قرار دهد.

‌حسین وثوقی ایرانی در نشست سفیر و رایزن بازرگانی اتریش در ایران با مسئولان و اعضای اتاق بازرگانی اردبیل بیان کرد:

خوشحال هستیم که امروز میزبان نجیب‌زادگانی از کشور اتریش هستیم که همواره در برپایی صلح و وفای به عهد، اصول و مبانی اخلاقی را به‌خوبی نشان دادند.

وی با بیان اینکه مردم این خطه با تأسی به مولای خود علی (ع) که همواره صنعتگران، تجار و بازرگانان را سفارش کرده و آن‌ها را منادی صلح و آرامش می‌کند، خاطرنشان کرد:

ما نیز در تقویت این مبنای حقیقی توسعه روابط تلاش و کوشش می‌کنیم.

دبیر کل اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی اردبیل این سفر را نشانه‌ احترام به صلح و آرامش و وفای به عهد اعلام کرد و معتقد است ملت ایران میزبانی خاطره‌انگیز اتریشی‌ها را در جریان مذاکرات برجام فراموش نمی‌کنند و در طول تاریخ روابط حسنه ایران با اتریش زبانزد عام و خاص بوده است.

وثوقی ایرانی، قدمت ۱۵۰ ساله روابط تجاری ایران با اتریش را یادآور شد و با یادآوری این موضوع که سفیر ایران در وین اهل اردبیل است، این موضوع را فرصت خوبی برای توسعه روابط استان اردبیل با وین اتریش اعلام کرد، به طوری که در زمینه‌های مختلف می‌توانند همکاری دوجانبه‌ای را داشته باشند.

وی بیان کرد:

شرکت اتریشی طرح جامع گردشگری را تا فاز صفر در این استان مطالعه کرده و در سال‌های گذشته مدیر مرکز آب‌درمانی اتریش با سفر به استان اردبیل از نزدیک با آب‌های گرم دیدن کرده است.

دبیر کل اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی اردبیل ادامه داد:

گردشگران اتریشی جزو ۱۰ کشور منتخب خود را ایران برگزیده‌اند، به طوری که ما با آغوش گرم در سال گذشته میزبان علویان اتریش و رایزن فرهنگی این کشور در استان اردبیل بودیم.

وثوقی ایرانی، به ظرفیت‌های کشاورزی و دام‌پروری در مسیر تقویت روابط با اتریش در واردات ۵۰۰ رأس گاو سمینتال از این کشور اشاره و تصریح کرد:

ما می‌توانیم در بخش‌های اعزام تیم‌های ورزشی، حوزه گردشگری، روابط علمی دانشگاه‌های دو کشور و همچنین راه‌اندازی واحدهای تولیدی و صنعتی مشارکت داشته باشیم، به طوری که کشور اتریش به‌عنوان یکی از کشورهای ثروتمند اروپایی در خرید کالاهای لوکس از ایران نظیر فرش همواره پیشتاز بوده است.

وی خاطرنشان کرد:

سفیر ایران در وین به همراه تجار نام آشنایی که از کشورمان در آن منطقه فعالیت می‌کند، در حقیقت می‌توانند بسترهای توسعه و تقویت تجاری را بین دو کشور فراهم کرده و ما خواستار خواهرخواندگی اردبیل با یکی از شهرهای اتریش هستیم تا در این زمینه توافقنامه در کنار تقویت روابط با اتاق‌های بازرگانی بین دو کشور انجام شود.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه