چین با سیاست «یک مسیر، یک شرکت هواپیمایی»، به دنبال تقویت گردشگری

نگین توکلی
نگین توکلی دوشنبه، ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۳۰
چین با سیاست «یک مسیر، یک شرکت هواپیمایی»، به دنبال تقویت گردشگری

چین قصد دارد خط مشی خطوط هوایی خود را تسهیل کند، زیرا کشور منتظر سیاست «یک مسیر، یک خط هوایی» است که موجب رشد بیشتر گردشگری داخلی و بین‌المللی خواهد شد.

چین در حال ورود به عصر جدیدی از رقابت در مسیرهای طولانی پرواز بین شرکت‌های هواپیمایی دولتی و شرکت‌های هواپیمایی خصوصی است.

در سیستم جدید، که به رشد صنعت گردشگری داخلی و البته بین‌المللی کمک خواهد کرد، هر مسیر طولانی در اختیار یک شرکت هواپیمایی قرار خواهد گرفت.

اداره هواپیمایی شهری چین اعلام کرده که این حرکت جدید، به رسمیت شناختن طبیعت در حال تغییر بازار حمل و نقل هوایی چین است. این کشور همچنین در حال آماده شدن برای افتتاح دومین فرودگاه بین‌المللی پکن در سال ۲۰۱۹ است.

هیئت مدیره هواپیمایی اداره هوایی کشور چین همچنین گفت که مسیرهای بین‌المللی را براساس اینکه توافقنامه حمل و نقل هوایی چین با کشور مقصد تا چه حد گسترش یابد، به دو دسته تقسیم خواهد کرد.

تعدادی از شرکت‌های هواپیمایی دولتی برای یک گروه از مسیرها، بدون محدودیت خواهند بود، در حالی که برخی از محدودیت‌ها بر روی دیگر شرکت‌ها قرار خواهد گرفت.

این اقدامات از اول اکتبر ۲۰۱۸ (۹ مهر ۱۳۹۷) آغاز خواهد شد. اداره هواپیمایی شهری چین (CAAC)، یک پیش نویس مقررات پیشنهادی را در ماه آگوست، صادر کرد.

اداره هواپیمایی شهری چین، سیاست «یک مسیر، یک شرکت هواپیمایی» را در سال ۲۰۰۹ برای مسیرهای طولانی‌تر اجرا کرد تا از رقابت شدید میان شرکت‌های هواپیمایی غالبا دولتی در مسیرهایی که به دست آوردن سود از آن‌ها سخت بود، جلوگیری کند. سه شرکت هواپیمایی بزرگ دولتی کشور چین، هواپیمایی چین (Air China)، هواپیمایی شرقی چین (China Eastern Airlines) و هواپیمایی جنوبی چین (China Southern Airlines) هستند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه