سفر ۳ روزه به کالینینگراد؛ شهر کهرباها و دروازه ها در روسیه

عادله حقیقت حسینی
عادله حقیقت حسینی سه شنبه، ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۰
سفر ۳ روزه به کالینینگراد؛ شهر کهرباها و دروازه ها در روسیه

کالینینگراد شهری بندری و از شهرهای میزبان جام جهانی 2018 است؛ این شهر قلعه‌ها و جاذبه‌های بی‌نظیری دارد و به شهر کهربا شهرت دارد و سفر به آن تجربه بی‌نظیری در سفر به روسیه است.

اگر برای تعطیلات می‌خواهید تور روسیه رزرو کنید یا برای تماشای بازی‌های جام جهانی، می‌خواهید در تورهای جام جهانی روسیه شرکت کنید، حتما این مقاله را دنبال کنید.

روسیه سرزمینی زیبا با شهرهای تاریخی مانند مسکو و سن پترزبورگ است؛ در این میان بسیاری از شهرهای این کشور پهناور، کمتر شناخته شده بودند، اما بواسطه برگزاری جام جهانی 2018 توجه بیشتری به شهرهای دیگر این کشور شده است. کالینینگراد که یکی از شهرهای میزبان این رویداد مهم ورزشی است، شهری بندری است که تاریخ پرفراز و نشیبی داشته و در گذشته‌های دور به کشورهای مختلفی تعلق داشته است. این شهر دارای جاذبه‌های منحصر به فرد و خاصی است و با توجه به میزبانی جام جهانی، گردشگران بسیاری به آن سفر می‌کنند.

برنامه سفر کالینینگراد

در ادامه، برنامه سفر ۳ روزه به کالینینگراد ارائه خواهد شد که در آن تلاش شده است علاوه بر ذکر دیدنی‌ها و جاذبه‌های مشهور و مورد علاقه گردشگران، عوامل موثر دیگری نظیر زمان بازدید، بعد سفر و سهولت در حمل و نقل در بهترین حالت ممکن لحاظ شود. بدیهی است این برنامه سفر از جانب کجارو تعیین شده است و طبیعتا گردشگران می‌توانند با توجه به زمانبندی خود و برنامه‌ای که دارند، نوعی دیگر برنامه‌ریزی کنند؛ دوستان کجارویی عزیز در این برنامه سفر و برای گشت و گذار در این منطقه زیبا، با ما همراه باشید.

روز اول | روز دوم | روز سوم

روز اول

قلعه ۵ (Fort 5)

قلعه ۵ (Fort 5)

  • آدرس: Ulitsa Bulatova, Konigsberg, Kaliningradskaya oblast', Russia, 236019
  • مدت زمان بازدید: ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه
  • ساعت بازدید: ۱۰ صبح تا ۸ شب

قلعه ۵ یا فورت فایو یکی از قلعه‌های تاریخی کالینینگراد و یکی از محبوب‌ترین قلعه‌های آن میان گردشگران است. اگر از این قلعه بازدید کنید، می‌توانید نظاره‌گر شبکه‌ای از تونل‌ها و اتاق‌هایی باشید که به طور کامل ویران نشده‌اند، که این امر نمایانگر استحکام این قلعه است. این بنا یک بنای معماری دفاعی است که در آن اندیشه مهندسی و هنر ساختمانی قرار گرفته است. این یکی از ۱۲ قلعه قدرتمند است که در امتداد محوطه جاده حلقه اطراف کونیزبرگ واقع شده است.

باغ گیاه شناسی کالینینگراد (Kaliningrad Botanical Garden)

باغ گیاه شناسی کالینینگراد (Kaliningrad Botanical Garden)

  • آدرس: Ulitsa Lesnaya, 12, Konigsberg, Kaliningradskaya oblast', Russia, 236029
  • مدت زمان بازدید: ۲ ساعت
  • ساعت بازدید: ۱۰ صبح تا ۷ بعدازظهر – روزهای تعطیل از ۲ ظهر تا ۷ بعدازظهر
  • فاصله از جاذبه قبلی: ۱۳ دقیقه با ماشین

باغ گیاه‌شناسی کالینینگراد شامل ساختمانی شیشه‌ای و مدرن و باغی زیبا و بزرگ است که از قدیمی‌ترین مجموعه‌های فضای سبز در شهر است که توسط پروفسور «پاول کبر» (Paul Keber) از شخصیت‌های علمی شهر کالینینگراد در سال ۱۹۰۴ افتتاح شد. برخی اوقات در فصل تابستان در این باغ گیاه‌شناسی، جشنواره موسیقی برگزار می‌شود. باغ گیاه‌شناسی کالینینگراد انواع سبک باغ‌ها از جمله ژاپنی، هلندی، باغ‌های رز، مدرن و دیگر باغ‌ها را در خود جای داده است. در حال حاضر مجموعه‌ای حرفه‌ای از گونه‌های جنگلی از تمام نقاط جهان در این باغ حفظ و نگهداری می‌شود و مکانی بسیار عالی برای پیاده روی و استفاده از طبیعت برای مردم به حساب می‌آید.

موزه کهربا (Museum of Amber)

موزه کهربا (Museum of Amber)

  • آدرس: Ploshchad' Marshala Vasilevskogo, 1, Konigsberg, Kaliningradskaya oblast', Russia, 236035
  • مدت زمان بازدید: ۱ ساعت و ۴۵ دقیقه
  • ساعت بازدید: ۱۰ صبح تا ۷ بعدازظهر
  • فاصله از جاذبه قبلی: ۸ دقیقه با ماشین

موزه کهربا کالینینگراد در سال ۱۹۷۹ میلادی افتتاح شده است. در این موزه هنری می‌توانید آثار هنری ساخته شده از کهربا را تماشا کنید. در موزه کهربای کالینینگراد بیش از چهارده هزار قطعه کهربا وجود دارد که در میان آن‌ها دومین قطعه بزرگ کهربای جهان نیز دیده می‌شود.

پیشنهاد ناهار

رستوران کالینینگراد

در سفر به روسیه یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی که نباید ساده از آن گذشت تست غذاهای محلی روسی است. غذاهای محلی روسی عمدتا محصول شرایط خاص آب و هوایی و زیست محیطی روسیه هستند. کوتاه بودن فصل کشت و در مقابل طولانی بودن زمستان‌های سخت و سوزان، باعث شده رژیم غذایی روسیه به طور سنتی بیشتر ترکیبی از دانه‌های آسیاب شده، محصولات انباری (مانند سیب زمینی، چغندر، هویج و کلم)، به علاوه ماهی، مرغ و گوشت گاو باشد. رستوران‌های پیشنهادی زیر را با توجه به موقعیت آن‌ها نسبت به جاذبه‌ها خواهیم داشت

رستوران Pivovar

رستوران Pivovar

گذشته‌ی آلمانی این شهر را به وضوح می‌توانید در علاقه و تمایل اهالی به غذاهای آلمانی احساس کنید. تقریبا در هر محله‌ای از کالینینگراد، یک رستوران غذای آلمانی پیدا می‌شود که رستوران Pivovar یکی از آن‌ها است. این رستوران منویی منتخب از بهترین غذاهای آلمانی و روسی را عرضه می‌کند و تنوع قابل توجهی در زمینه‌ی دسر و نوشیدنی دارد. رستوران Pivovar انتخاب خوبی برای خوردن یک وعده غذای لذیذ است و خاطره‌ی آن را به راحتی فراموش نخواهید کرد.

رستوران Britannica

رستوران Britannica

روسی‌ها علاقه‌ی زیادی به رستوران‌های قدیمی انگلیسی دارند. رستوران بریتانیکا یکی از نمونه‌های رستوان‌های قدیمی انگلیسی است که البته جذابیت رستوران‌های انگلیسی را با رستوران‌های مجلل قدیمی روسی ترکیب کرده است. منوی این رستوران شامل انواع غذاهای بریتانیایی، روسی و غذاهای منتخب اروپایی است. اگر در روسیه از خوردن غذاهای محلی روسی خسته شدید، می‌توانید برای تنوع به این رستوران سر بزنید و غذاهایی از کشورهای مختلف اروپا را نوش جان کنید.

دروازه روسگارتن (Rossgarten Gate)

دروازه روسگارتن (Rossgarten Gate)

  • آدرس: Kaliningrad, Kaliningrad Oblast, Russia, 236035
  • مدت زمان بازدید: ۴۰ دقیقه
  • ساعت بازدید: ۱۲ تا ۵ بعدازظهر
  • فاصله از جاذبه قبلی: ۱ دقیقه با ماشین

دروازه روسگارتن یکی از ۷ دروازه‌های شهر باقی‌مانده از کالینینگراد روسیه است. این دروازه پس از جنگ آسیب دیده است، اما پس از آن ترمیم شد و در حال حاضر یک کافه رستوران به نام Solnetsnyy Kamen «سنگ خورشیدی» در آن وجود دارد. این دروازه در مجموع دارای ۷ دهانه دارد.

موزه دروازه شاه (King Gate)

موزه دروازه شاه (King Gate)

  • آدرس: Ulitsa Frunze, 112, Konigsberg, Kaliningradskaya oblast', Russia, 236038
  • مدت زمان بازدید: ۴۰ دقیقه
  • ساعت بازدید: ۱۱ صبح تا ۷ بعدازظهر
  • فاصله از جاذبه قبلی: ۶ دقیقه با ماشین

موزه دروازه شاه یکی از شش دروازه سابق است که در قرن نوزدهم در اطراف کالینینگراد ساخته شده است. دروازه پادشاه در اصل دروازه Gumbinnen (آلمانی: Gumbinner Tor) بوده و در سال ۱۷۶۵ ساخته شده و در سال ۱۸۱۱ آن را به دروازه پادشاه تغییر نام داده‌اند و اکنون به یک موزه تاریخ تبدیل شده است.

میدان پیروزی و کلیسای مسیح ناجی (Victory Square and Cathedral of Christ the Saviour)

میدان پیروزی و کلیسای مسیح ناجی (Victory Square and Cathedral of Christ the Saviour)آدرس: Ploschtschad Pobedy, 2а, Konigsberg, Kaliningradskaya oblast', Russia, 236040

  • مدت زمان بازدید: ۱ ساعت
  • فاصله از جاذبه قبلی: ۷ دقیقه با ماشین

میدان پیروزی قلب شهر کالینینگراد است و از جنگ جهانی دوم جان سالم به در برده است. اکثر مردمان این شهر برای گذراندن اوقات فراغت خود به این میدان می‌آیند. میدان پیروزی و کلیسای مسیح نجات‌دهنده تاریخ غنی شهر کالینینگراد را به خوبی به نمایش گذاشته است. در اطراف میدان ساختمان‌هایی با معماری سبک آلمانی متعلق به قرن بیستم و یک مرکز خرید را می‌توانید مشاهده کنید.

باغ وحش کالینینگراد (Kaliningrad Zoo)

باغ وحش کالینینگراد (Kaliningrad Zoo)

  • آدرس: пр-кт Мира, 26, Konigsberg, Kaliningradskaya oblast', Russia, 236022
  • مدت زمان بازدید: ۲ ساعت
  • ساعت بازدید: ۹ صبح تا ۸ شب
  • فاصله از جاذبه قبلی: ۴ دقیقه با ماشین

باغ وحش کالینینگراد در سال ۱۸۹۶ در کالینینگراد روسیه افتتاح شده‌است. این باغ وحش نه تنها شامل حیوانات است، بلکه گیاهان نادر هم در آن وجود دارد. این باغ وحش همچنین دارای مجسمه‌های حیوانی، از جمله یک مجسمه برنزی از یک خروس و یک مجسمه سنگی از اورگوناتان است. ورودی توسط مجسمه بسیاری از حیوانات تزئین شده است.

روز دوم

جزیره کانت (Kant’s Island)

جزیره کانت (Kant’s Island)

  • آدرس: Kant’s Island
  • مدت زمان بازدید: ۲ ساعت
  • ساعت بازدید: ۲۴ ساعت شبانه‌روز

نام جزیره کانت به یکی از برجسته‌ترین شخصیت‌های کالینینگراد یعنی، «امانوئل کانت» (Immanuel Kant) تعلق دارد. این فیلسوف آلمانی که در قرن هجده میلادی در این شهر متولد شد، تمام عمر خود را در همین شهر زندگی کرده است. «امانوئل کانت»، در حال حاضر در کلیسایی در همین شهر دفن شده است که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

کلیسای جامع کانت -کونیگسبرگ (Königsberg Cathedral)

کلیسای جامع کانت (کونیگسبرگ)

  • آدرس: ул. Канта, 1, Konigsberg, Kaliningradskaya oblast', Russia, 236039
  • مدت زمان بازدید: ۱ ساعت
  • فاصله از جاذبه قبلی: ۴ دقیقه پیاده‌روی – ۱ دقیقه با ماشین

کلیسای جامع کانت که با نام کلیسای کونیگسبرگ نیز خوانده می‌شود، کلیسایی به سبک گوتیک است که با آجرهای قرمز رنگ و معماری خاص خود شناخته می‌شود. این کلیسا در طول سال‌های مختلف، نظاره‌گر افت و خیزهای فراوانی بوده و در دوران جنگ آسیب‌های زیادی دیده است. مقبره فیلسوف معروف آلمانی و شخصیت برجسته کالینینگراد به نام «امانوئل کانت» در این کلیسا قرار دارد.

پیشنهاد ناهار

فیش کلاب (Fish Club)

فیش کلاب (Fish Club)

کالینینگراد یک شهر بندری است، بنابراین تعجبی ندارد که در رستوران‌های آن بهترین غذاهای دریایی سرو شود. رستوران فیش کلاب، تنوع قابل توجهی از غذاهای دریایی را عرضه می‌کند و لیست بلندبالایی از انواع نوشیدنی و دسر دارد. البته این رستوران، کمی گران است، ولی برای شام یک جشن یا قرار مهم بسیار مناسب است یا برای گردشگران تنها که می‌خواهند خودشان را به یک رستوران عالی و غذای فوق‌العاده مهمان کنند.

رستوران Madam Bushe

رستوران Madam Bushe

رستوران Madam Bushe، یکی دیگر از انتخاب‌های عالی در این شهر برای برگزاری رویدادها و قرارهای خاص است. این رستوران در یک فانوس دریایی واقع شده و چشم‌اندازهای بسیار زیبایی از مناطق و جاذبه‌های اطراف دارد. غذاهای ویژه‌ی این رستوران شامل انواع غذاهای دریایی و غذاهای فرانسوی است. اگر می‌خواهید یک شب رمانتیک را آخر هفته در شهر کالینینگراد با خوردن یک غذای لذیذ بگذرانید، بدون تردید این رستوران را انتخاب کنید.

موزه اقیانوس جهان (Museum of the World Ocean)

موزه اقیانوس جهان (Museum of the World Ocean)

  • آدرس: наб. Петра Великого, 1, Konigsberg, Kaliningradskaya oblast', Russia, 236006
  • مدت زمان بازدید: ۱ ساعت و ۴۰ دقیقه
  • ساعت بازدید: ۱۰ صبح تا ۶ بعدازظهر
  • فاصله از جاذبه قبلی: ۵ دقیقه با ماشین

کالینینگراد تنها بندری در کشور روسیه است که در کنار دریای بالتیک واقع شده و هیچگاه یخ نمی‌زند. دریای بالتیک از اهمیت فراوانی در این بندر برخوردار است، به همین دلیل موزه‌ای به نام موزه اقیانوس جهان برای اکتشافات علمی این دریا با یک آکواریوم کوچک و یک نمایشگاه در نظر گرفته شده است. این موزه دارای نمایشگاه‌های مختلفی است که اطلاعاتی درباره نقش اقیانوس‌ها در اکوسیستم به شما می‌دهند.

نواره کورونی (Curonian Spit)

نواره کورونی (Curonian Spit)

  • آدرس: Kurshskaya Kosa, Klaipėda County, Russia, 238535
  • مدت زمان بازدید: ۳ ساعت
  • ساعت بازدید: ۲۴ ساعت شبانه‌روز
  • فاصله از جاذبه قبلی: ۱ ساعت و ۲۰ دقیقه

نواره کورونی یکی از جاذبه‌های پارک ملی است. این منطقه، در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده و بین دو کشور لیتوانی و روسیه تقسیم شده است. نواره کورونی را بیش از هر چیز به خاطر تپه‌های شنی بزرگ و جنگل رقصان می‌شناسند. درختان این جنگل به دلایل نامعلومی، پیج و تاپ خورده‌اند. این منطقه مامن بسیاری از گونه‌های حیوانات وحشی است. نواره کورونی بلندترین تلماسه‌های اروپا را در خود جای داده که میانگین بلندی آن‌ها ۳۵ متر است، اما بلندای برخی از این تپه‌های ماسه‌ای به ۶۰ متر هم می‌رسد. این نواره در مسیر کوچ پرندگان قرار دارد و در کوچ‌های بهاره و پاییزه پرندگان ۱۰ تا ۲۰ میلیون پرنده از فراز نواره کورونی گذشته یا روی آن استراحت می‌کنند. دیدن غروب خورشید پس از گشت و گذاری طولانی در کالینینگراد، در این منطقه بسیار دلچسب است.

روز سوم

دروازه‌ فردلند (Friedland Gate)

دروازه‌ فردلند (Friedland Gate)

  • آدرس: Ulitsa Dzerzhinskogo, 30, Konigsberg, Kaliningradskaya oblast', Russia, 236004
  • مدت زمان بازدید: ۱ ساعت
  • ساعت بازدید: ۱۰ صبح تا ۶ بعدازظهر

موزه دروازه‌ فردلند یا موزه دروازه سرزمین سوخته یکی از شش قلعه معروف این شهر است که در قرن نوزدهم ساخته شد. در این موزه مجموعه آثاری از فرهنگ روزمره مردم در قرن بیستم گنجانده شده است.

کلیسای خانواده مقدس (Church of the Holy Family)

کلیسای خانواده مقدس (Church of the Holy Family)

  • آدرس: Ulitsa Bogdana Khmel'nitskogo, 63а, Konigsberg, Kaliningradskaya oblast', Russia, 2360391
  • مدت زمان بازدید: ۱ساعت و ۳۰ دقیقه
  • ساعت بازدید: ۱۰ صبح تا ۶ بعدازظهر
  • فاصله از جاذبه قبلی: ۱۸ دقیقه با ماشین

بیشتر مردم کلیسای خانواده مقدس کالینینگراد را همتای کلیسای جامع نوتردام در شهر پاریس در کشور فرانسه می‌دانند. سبک معماری زیبای این بنای تاریخی، نمای سرخ آن و سقف فیروزه‌ای رنگ استثنایی آن، بسیار دیدنی است.

کلیسای کروزکیرش (The Kreuzkirche)

کلیسای کروزکیرش (The Kreuzkirche)

  • آدرس: Ulitsa Portovaya, 39, Konigsberg, Kaliningradskaya oblast', Russia, 236013
  • مدت زمان بازدید: ۱ ساعت
  • فاصله از جاذبه قبلی: ۵ دقیقه با ماشین

کلیسای کروزکیرش در دوران جنگ جهانی دوم کمی آسیب دید و در طول جنگ از آن به‌عنوان انبار استفاده می‌شد. اما این کلیسا پس از جنگ بازسازی شد و دوباره به‌عنوان کلیسا از آن استفاده کردند. در میان دو برج کلیسای کروزکیرش، پنجره‌ای عظیم با یک صلیب بزرگ قرار دارد که بسیار دیدنی است.

پیشنهاد ناهار

رستوران Borsh y Salo

رستوران Borsh y Salo

اگر می‌خواهید غذاهای سنتی‌تر را امتحان کنید، رستوران Borsh y Salo یکی از آن رستوران‌هایی است که حتما باید به آن سر بزنید. این رستوران، مجموعه‌ای از بهترین غذاهای روسی و اوکراینی را سرو می‌کند. این رستوران بهترین انتخاب برای کسانی است که دوست دارند تجربه‌ای محلی و هم‌زمان، شیک و لوکس داشته باشند. اگر به این رستوران سر زدید، غذاهای روسی مثل پلمنی و وارنیکی و دامپلینگ‌های اوکراینی را حتما امتحان کنید. اگر می‌خواهید تجربه‌ای ناب و روسی داشته باشید و خاطره‌ی آن را تا مدت‌ها از یاد نبرید، حتما به این رستوران سر بزنید.

موزه دروازه قلعه فردریکس بورگ (Fort Friedrichsburg)

موزه دروازه قلعه فردریکس بورگ (Fort Friedrichsburg)

  • آدرس: Ulitsa Portovaya, 39, Konigsberg, Kaliningradskaya oblast', Russia, 236013
  • مدت زمان بازدید: ۱ ساعت
  • ساعت بازدید: ۱۰ صبح تا ۶ بعدازظهر
  • فاصله از جاذبه قبلی: ۸ دقیقه با ماشین

موزه دروازه قلعه فردریکس بورگ برای حفظ و رشد میراث دریایی روسیه در محوطه دروازه قلعه فردریکس بورگ ایجاد شده است. این ساختمان یک موزه دریانوردی است که به تاریخ کشتی‌سازی و احیای کشتی‌های تاریخی اختصاص دارد.

دروازه برندنبورگ (Brandenburg Gate)

دروازه برندنبورگ (Brandenburg Gate)

  • آدرس: Ulitsa Bagrationa, 137, Konigsberg, Kaliningradskaya oblast', Russia, 236039
  • مدت زمان بازدید: ۱ ساعت
  • ساعت بازدید: ۱۰ صبح تا ۹ شب
  • فاصله از جاذبه قبلی:

دروازه برندنبورگ از سبک معماری خاص و استثنایی استفاده شده و نمای سرخ و ارتفاع نسبتا کوتاه دارد. این دروازه‌ها یکی از جاذبه‌های دیدنی و جذاب کالینینگراد به شمار می‌رود.

برنامه سفر کالینینگراد

پس از سفری ۳ روزه در کالینینگراد به انتهای سفر خود می‌رسیم. خاطر نشان می‌شویم که در ساعات آزاد و شب‌ها می‌توان به مراکز خرید برویم و از تفریحاتی که در داخل شهر وجود دارد، بهره ببریم. این تنها یک برنامه پیشنهادی سفر است و شما می‌توانید با توجه به علایق خود و تعداد روزهایی که در این شهر اقامت دارید، برنامه سفر دیگری برای خود تنظیم کنید. اگر به این شهر زیبا سفر کردید، تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

 

مطالب مرتبط:

دیدگاه