کاخ گلستان گنجینه ارزشمند برای جذب گردشگران

زلیخا رحمانیان
زلیخا رحمانیان یکشنبه، ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۵
کاخ گلستان گنجینه ارزشمند برای جذب گردشگران

 رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در استفاده بهینه از مجموعه کاخ گلستان به‌ عنوان یک گنجینه ارزشمند جهانی در جذب گردشگر تأکید کرد.

علی‌اصغر مونسان معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری،  با حضور در مجموعه جهانی کاخ گلستان از بخش‌های مختلف این کاخ بازدید به عمل آورد و در جریان فعالیت‌های این مجموعه جهانی قرار گرفت.

مونسان در بازدید از مخزن کتب و نسخ خطی مجموعه جهانی کاخ گلستان بعد از بازدید از برخی از نسخ و کتب خطی و تاریخی ارزشمند ازجمله نسخ خطی شاهنامه بایسنقری، هزار و یک شب، خطبه بدون نقطه از حضرت علی (ع)، یکی از کوچک‌ترین قرآن‌های جهان و... بر استفاده از این ظرفیت‌ها به‌عنوان یک گنجینه مهم در جذب گردشگر تأکید کرد.

او گفت:

این آثار تاریخی و کتب و نسخ خطی یک گنجینه ارزشمند به‌حساب می‌آیند که در واقع دومین گنجینه نسخ و کتب خطی در دنیاست و باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و از این گنجینه‌ها برای جذب هرچه بیشتر گردشگران داخلی و خارجی استفاده کرد.

مونسان افزود:

این نسخ هرکدام به‌تنهایی یک عامل مهم برای جذب گردشگران داخلی و خارجی است.

معاون رئیس‌جمهوری با اشاره به موزه‌های کشورهای دیگر و جذب گردشگر از طریق نمایش آثار فرهنگی تاریخی و کتب خطی و نسخ تاریخی افزود:

برخی از کشورهای خارجی با در اختیار داشتن تعداد اندکی از کتب تاریخی و آثار فرهنگی که بعضا دارای اصالت نیز نیستند و در صحت آن‌ها تردید وجود دارند، توانسته‌‌اند در جذب گردشگر موفق عمل کنند، ازاین‌رو باید تلاش کرد تا از این آثار تاریخی به‌عنوان گنجینه‌های ارزشمند بتوانیم در جذب گردشگران داخلی و خارجی استفاده کنیم.

مونسان در ادامه به دیگر بخش‌های مجموعه جهانی کاخ گلستان اشاره کرد و افزود:

این مجموعه فرهنگی تاریخی در قلب تهران و در منطقه تاریخی پایتخت یک جاذبه مهم برای افزایش گردشگران، خصوصا گردشگران خارجی است.

ایشان  با چند تن از امین‌اموال‌های مجموعه جهانی کاخ گلستان گفتگو کرد و در جریان نحوه نگهداری، مرمت و نمایش آثار فرهنگی تاریخی در این مجموعه جهانی قرار گرفت.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در بازدید از گنجینه کتب و نسخ خطی و نیز گنجینه عکس‌های دوران قاجار دستورات لازم را برای خرید تجهیزات مورد نیاز صادر کرد.

مونسان همچنین با اشاره به اهمیت و نقش مجموعه جهانی کاخ گلستان در افزایش جذب گردشگران داخلی و خارجی و رونق صنعت گردشگری خواستار معرفی هرچه بهتر این مجموعه جهانی شد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همچنین از دفتر منطقه غرب آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع‌دستی واقع در عمارت تاریخ کوشک در خیابان فردوسی بازدید به عمل آورد و در گفت‌و‌گو با مدیران و کارشناسان این دفتر در جریان فعالیت‌های دفتر منطقه غرب آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی قرار گرفت.

مطالب مرتبط:

دیدگاه