کسب عنوان «فرودگاه سبز آسیا اقیانوسیه ۲۰۱۸» توسط فرودگاه بمبئی

زینب موحدی
زینب موحدی یکشنبه، ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۱۵
کسب عنوان «فرودگاه سبز آسیا اقیانوسیه ۲۰۱۸» توسط فرودگاه بمبئی

 فرودگاه بین‌المللی بمبئی، یک بار دیگر موفق به کسب یک جایزه‌ی زیست محیطی مهم شد.

شرکت MIAL که مدیریت فرودگاه بین‌المللی چاتراپاتی شیواجی (CSIA) در بمبئی را به عهده دارد، موفق به کسب پلاک «طلا» در مراسم اهدای جایزه‌ی «فرودگاه سبز آسیااقیانوسیه‌ی ACI» در سال ۲۰۱۸ شد که در تاریخ ۲۴ آوریل در شهر ناریتا، ژاپن، برگزار شد. این جایزه توسط ACI و به طرح‌های نوآورانه‌ی زیست محیطی فرودگاه بمبئی در خصوص مدیریت زباله‌های آلی و مواد غذایی اعطا شد.

روش مدیریت ضایعات MIAL بر اساس یک پژوهش موردی منحصر به فرد انجام شده است که روی ظرفیت روزانه‌ی نیروگاه کموست‌سازی زباله‌های آلی با نصب و راه‌اندازی تاسیسات انرژی خورشیدی سقفی همراه با مزیت‌های تولید کود کمپوست آلی برای کاربردهای خانگی، تصفیه‌ی گازهای گلخانه‌ای ناشی از دفن نکردن زباله‌ها و استفاده از انرژی سبز برای انجام این کار تحقیق کرده است. در واقع، پایداری‌پذیری اصل اساسی همه‌ی پروژه‌ها و ابتکاراتی است که در GVK MIAL انجام می‌شود.

این جایزه، شاهدی برای تعهد این شرکت نسبت به ایدئولوژی توسعه‌ی جامع و پایدار است. ساخت ترمینال ۲ فرودگاه هم مطابق با دستورالعمل‌های ساختمان‌سازی سبز IGBC انجام شده است. همچنین، در زمان طراحی فرودگاه نیز به تاثیرات زیست محیطی این سازه‌ی وسیع توجه شده است.

فرودگاه بین‌المللی بمبئی، با بیشترین استفاده از نور طبیعی، بازیافت آب، بازیافت ضایعات آلی و تولید انرژی خورشیدی بهترین استفاده را از منابع موجود برده است و همچنین، بدون در نظر گرفتن کوانتوم عملکرد آن، می‌توان آن را یک فرودگاه ساکت نامید.

پیش از این، GVK MIAL موفق به دریافت گواهینامه‌ی خنثی‌سازی کربن ۳+ توسط شورای بین‌المللی فرودگاه (ACI)، اداره‌ی جهانی فرودگاه‌های بین‌المللی شده بود.

علاوه بر این، GVK MIAL مفتخر به دریافت گواهینامه‌ی معتبر «طلایی» در نشست «سران گرینکو ۲۰۱۶» و گواهینامه‌ی «پلاتین» شورای ساختمان‌سازی سبز هند (IGBC) در سال ۲۰۱۶ شده بود. GVK MIAL اولین فرودگاه هندی است که به خاطر ویژگی‌های زیست محیطی پایدار خود، دارای رتبه‌ی پلاتین در سیستم رتبه‌بندی ساختمان‌های موجود (O&M) است. این فرودگاه به تازگی جام امرسون ۲-۱۷ را در کنگره‌ی معتبر ساختمان‌سازی سبز را نیز دریافت کرده است.

مطالب مرتبط:

منبع traveldailynews

دیدگاه