پیشنهادهای گوگل مپ با در نظر گرفتن سلیقه شخصی کاربران

زینب موحدی
زینب موحدی یکشنبه، ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۵۰
پیشنهادهای گوگل مپ با در نظر گرفتن سلیقه شخصی کاربران

امکان جدیدی به گوگل مپ اضافه شده است که برای پیشنهاد مکان‌های مختلف به کاربران، اول سلیقه و خواسته‌های او را در نظر می‌گیرد. 

گوگل مپ تصمیم گرفته است که طراحی تب «Explore» (جستجو) خود را تغییر بدهد تا بتواند پیشنهادات بهتری در مورد رستوران‌ها، رویدادها و فعالیت‌ها به کاربران بدهد. یکی از قابلیت‌های مهمی که به آن اضافه خواهد شد، امتیازهای کابران است که نشان می‌دهد به نظر گوگل، شما چقدر از یک رستوران یا کافه خوش‌تان آمده است. گوگل، این تغییرات را روز سه‌شنبه در کنفرانس خود با عنوان «گوگل I / O»، در شهر «مانتین ویو» (Mountain View) اعلام کرد.

بنا بر گفته‌های سوفیا لین، مدیر ارشد تولید گوگل مپ، آن‌ها تصمیم گرفته‌اند که «علاوه بر کمک به پیدا کردن مکانی که کاربران می‌خواهند بروند، برای کشف فضاهای جدید برای غذا خوردن و انجام کارهای متفاوت در همان نزدیکی هم آن‌ها را راهنمایی کنند».

در بخش جستجو، می‌توانید گزینه‌های مختلف مربوط به «غذاخوری»، «رویدادها» و «فعالیت‌ها» را در منطقه‌ی منتخب مشاهده کنید. همچنین، فهرست‌هایی وجود دارد که گزینه‌های برتر در هر خصوص را نشان می‌دهد؛ به عنوان مثال، «فهرست غذاها» شامل رستوران‌های متداولی است که بر اساس نظرات کارشناسان محلی، الگوریتم‌های خود نقشه و افراد مورد اعتماد گوگل به هر فرد توصیه می‌شود. اگر به مکان‌های توصیه شده در هر فهرست بروید، آن‌ها را حذف می‌کند تا پیشرفت شما را در مسیر نشان بدهد.

لین به Travel + Leisure گفت:

گوگل مپ برای نشان دادن سازگارترین گزینه برای هر مکان، از ماشین یادگیری استفاده می‌کند تا نشان دهد که با توجه به اولویت‌های‌تان، چقدر احتمال دارد که از یک رستوران یا کافه خوش‌تان بیاید.

گوگل مپ

او می‌گوید:

از کاربران‌مان شنیده‌ایم که در هنگام جستجو بر اساس این فهرست‌ها، رتبه‌بندی‌ها، عکس‌ها و نظرات کاربران  بررسی اغلب با حجم زیادی از اطلاعات روبرو می‌شوند. مزیت کاری که ما انجام داده‌ایم آن است که این روش به کاربر کمک می‌کند که رستوران‌های مورد علاقه‌شان را بر اساس اولویت‌های منحصربفرد خود شناسایی کند. به این ترتیب، کاربر می‌تواند در زمان برنامه‌ریزی خود صرفه‌جویی کنند و وقت بیشتری را صرف تفریح کنند.

البته این نکته را هم باید بدانید که خوب بودن پیشنهاداتی که بر مبنای یک الگوریتم به شما توصیه می‌شوند، بستگی به داده‌هایی دارد که بر اساس آن‌ها، امتیازات تقسیم می‌شود.

لین اضافه کرد:

برای اینکه مطمئن شوید که هر گزینه تا چه اندازه با خواسته‌های شما مطابقت دارد، می‌توانید چند کار انجام بدهید. می‌توانید به هر مکان در گوگل مپ امتیاز بدهید. این کار به ما کمک می‌کند که رستوران‌های موردعلاقه‌تان را شناسایی کنیم، و بهترین گزینه‌های ممکن را برای موقعیت‌های مشابه بعدی انتخاب کنیم.

همچنین، این امکان را دارید که اولویت‌ها و سلایق غذایی و آشامیدنی خود را هم با ما در میان بگذارید. به این ترتیب، می‌توانیم بفهمیم که شما از کدام نوع خاص از رستوران خوش‌تان می‌آید؛ مثلا رستوران‌های خانوادگی را می‌پسندید یا مکان‌هایی که موسیقی زنده ارائه می‌دهند. (هر کاربر می‌تواند در تنظیمات اپلیکشین خود گزینه‌ی دلخواه خود را از میان چند گزینه انتخاب کند.)

گوگل مپ

همچنین، به راحتی می‌توان فهرست ایجاد کرد و آن‌ها را روی نقشه با دیگران به اشتراک گذاشت، نظرات دیگران را مطالعه کرد، نظرات خود را با دوستان و خانواده‌ی خود به اشتراک گذاشت و به کارهایی که معتقدید باید انجام بشوند یا جاهایی که فکر می‌کنید باید رفت، امتیاز داد.

و در نهایت، یک صفحه‌ی جدید با عنوان «مخصوص شما» هم مشاهده خواهید کرد که همه‌ی توصیه‌های شخصی را به صورت یک‌جا نشان می‌دهد. مکان‌های پر طرفدار، افتتاحیه‌های رستوران‌ها و خیلی از رویدادهای دیگری که در نزدیکی شما اتفاق می‌افتد را می‌توانید در این بخش ببینید.

 

مطالب مرتبط:

دیدگاه