بازدید رایگان از «لوور کوچک» در روز جهانی موزه ها

فاطمه رشیدی
فاطمه رشیدی شنبه، ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۴۰
بازدید رایگان از «لوور کوچک» در روز جهانی موزه ها

 بازدید از تمام موزه‌ها و اماکن فرهنگی تاریخی تحت پوشش سازمان میراث‌فرهنگی به ویژه نمایشگاه «لوور در تهران» در روز جهانی موزه‌ برای عموم رایگان است.

مدیر اداره کل موزه‌ها و اموال منقول تاریخی اعلام کرد:

روز جمعه ۲۸ اردیبهشت مصادف با روز جهانی موزه‌ها، بازدید از همه‌ی موزه‌ها و محوطه‌های ملی و جهانی زیر نظر سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رایگان است.

«محمدرضا کارگر» با بیان این که فقط در روز جهانی موزه این تسهیلات در نظر گرفته شده است، تصریح کرد:

هر نوع تخفیف یا تسهیلات دیگری برای بازدید از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی در دیگر روزهای هفته میراث‌فرهنگی ارائه نمی‌شود و فعالیت موزه‌ها روال عادی خود را دارند.

وی همچنین از رایگان بودن «لوور شعبه تهران» در موزه ملی ایران خبر داد و افزود:‌

قاعدتا عملکرد نمایشگاه‌های موزه‌ای نسبت به بازدید از موزه‌ها در چنین مناسبت‌هایی در همه دنیا متفاوت است. با این وجود «لوور کوچک» نیز در این روز رایگان است.

او بخشی از فعالیت‌های موزه‌ای را ایجاد اتفاق‌ها در این بناهای فرهنگی و تاریخی دانست و افزود:

موزه‌ها برای اینکه بتوانند مخاطبان خود را بارها و بارها جذب کنند، باید سیاست و شگردهای خاص خود را داشته باشند، که یکی از آن‌ها اجرا کردن برنامه‌هایی متفاوت در طول سال است.

وی یکی از اتفاقات مهم و جاری برای موزه‌ها را در ۲۸ اردیبهشت؛ روز جهانی موزه‌ها دانست و ادامه داد:

در این مناسبت اتفاقات مختلفی مانند برگزاری نمایشگاه‌هایی از آثار شاخص موزه‌ای از مخازن موزه‌ها، نمایش آثاری از دیگر موزه‌ها در سراسر کشور در یک موزه، برگزاری جشنواره‌ها، دوره‌های آموزشی مختلف برای مردم مانند مرمت آثار موزه‌ای و هر قدم دیگری که از جنس موزه‌ای باشد می‌تواند باعث جذب گردشگر شود.

به گفته‌ی کارگر، تلاش‌ها و فعالیت‌ها در راستای بالا بردن آگاهی‌ مردم نسبت به موضوعاتی که در موزه‌ها مطرح و نمایش داده می‌شوند، مانند برگزاری برنامه‌هایی در موزه‌های مردم‌شناسی یا برگزاری جشنواره‌های موسیقی و اقوام می‌توانند در جذب بیشتر گردشگر نقش داشته باشند.

در واقع هر موزه‌ای به فراخور خود باید اتفاقاتی را ایجاد کند که نقطه عطف این اتفاقات در ۲۸ اردیبهشت است.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه