آغاز به کار نخستین مسیر بین المللی هوایی در فرودگاه گرگان

فرناز رهبران رنجبر
فرناز رهبران رنجبر پنجشنبه، ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۵۵
آغاز به کار نخستین مسیر بین المللی هوایی در فرودگاه گرگان

اولین مسیر بین‌المللی هوایی در فرودگاه گرگان از تابستان ۹۷ آغاز به کار خواهد کرد.

فرودگاه گرگان در طول سال‌های گذشته جز پروازهای حج تمتع و عتبات عالیات، فاقد پرواز برنامه‌ای دائمی بوده است. اما از تابستان امسال پرواز گرگان-باکو اتفاق خواهد افتاد.

رامین آذری مدیرکل فرودگاه‌های استان گلستان با اشاره به رشد قابل توجه عملکرد فرودگاه گرگان در قیاس با سال‌های گذشته گفت:

تا سال ۱۳۹۵ پروازهای برنامه‌ای تنها به سه شهر زاهدان، مشهد و تهران انجام می‌شد، در حال حاضر اما به دو مسیر کیش و بندرعباس پروازهای برنامه‌ای و به دو مسیر اصفهان و رشت پروازهای فصلی داده شده است و هفت ایرلاین داخلی در فرودگاه گرگان فعالیت می‌کنند. با پیگیری‌های صورت گرفته هواپیمای ام برائر ۱۴۵ شرکت پویا ایر نیز پایگاه اصلی خود را در فرودگاه گرگان قرار داده است.

بنا به گفته وی فرودگاه گرگان از نظر تعداد پرواز از عدد ۲۷۴۷ نفر در سال ۱۳۹۵ به ۴۰۷۳ پرواز در سال ۱۳۹۶ رسیده که حاکی از رشد ۴۸ درصدی در عملکرد این فرودگاه است. از نظر تعداد مسافر، فرودگاه گرگان پارسال موفق به جابجایی بیش از ۲۹۵ هزار نفر شد که نشان از رشد ۳۲ درصدی دارد. همچنین ۴۵ درصد نیز از نظر جابجایی بار، رشد کرده است.

او درباره طرح‌های توسعه‌ای فرودگاه گرگان گفت پارسال روی سیستم کمک ناوبری ILS پنج میلیارد تومان، سیستم DVOR سه میلیارد تومان و چراغ‌های تقرب دقیق سه میلیارد تومان هزینه شده است که از هفته آینده برخی از آن‌ها نصب شده و به بهره‌برداری می‌رسد.

آذری افزود:

همچنین ترمینال جدید فرودگاه گرگان با ظرفیت مسافرپذیری بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار مسافر سالانه با ۹۰۰۰ متر زیربنا در سال جاری افتتاح خواهد شد که به این ترتیب می‌توان اعلام کرد این فرودگاه تا ۲۰ سال آینده نیاز به پروژه‌های توسعه‌ای نخواهد داشت.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه