دیدنی های کن؛ شهر آفتابی فرانسه

شیدا  خرمشاهی
شیدا خرمشاهی چهار شنبه، ۱۲ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۰۸
دیدنی های کن؛ شهر آفتابی فرانسه

شهر کن یکی از شهرهای توریستی فرانسه است که دیدنی‌های بسیاری چون تفرجگاه‌های ساحلی، خیابان‌های تماشایی، مراکز خرید به‌روز و بناهای تاریخی دارد که گردشگران بسیاری را جلب می‌کند.

نسخه اولیه این مقاله در تاریخ ۱۳۹۷/۰۲/۲۳ منتشر شده و در تاریخ ۱۳۹۹/۰۹/۰۱۲ به‌روزرسانی شده است.

شهر کن در زیر نور خورشید سواحل جنوب‌شرقی کشور فرانسه با شکوه می‌درخشد. این شهر ساحلی افسانه‌ای در منطقه‌ای بهشتی و خوش آب و هوا واقع شده و در تمام طول سال از آب و هوای متعادلی برخوردار است. از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این شهر استثنایی می‌توان به درختان نخل سرسبز، سواحل خصوصی، تفرجگاه‌های ساحلی با کشتی‌های لوکس، بلوارهای شیک و مد روز، هتل‌های لاکچری، بناهای قدیمی، کوچه پس کوچه‌های سنگ‌فرش شده، موزه‌های هنری، بندرگاه‌های دیدنی، خیابان‌های زینت داده شده و رستوران‌های مجلل اشاره کرد.

جالب است بدانید که این شهر هر سال محل برگزاری جشنواره معروف و جهانی کن است و سالانه به همین دلیل از هزاران فرد مشهور و هزاران گردشگر داخلی و خارجی میزبانی می‌کند. در این مطلب با ما همراه باشید تا با جاهای دیدنی‌ کن، شهر آفتاب فرانسه بیشتر آشنا شویم.

سوکه (Le Suquet)

بافت قدیمی وبناهای کلاسیک منطقه سوکه (Le Suquet)

سوکه یا بخش قدیمی شهر کن است که در آنجا می‌توانید تصاویر افسونگر و منحصربه‌فردی از دنیای قدیم این شهر را تماشا کنید. گردشگران می‌توانند از تماشای محله‌ای خلوت با پله‌های باریک، حیاط‌های جذاب و بنا‌های تاریخی را ببینند در این بخش قدیمی از شهر کن لذت ببرند. همچنین در مرکز سوکه، کلیسایی  قدیمی و برجی دیده‌بانی وجود دارد که متعلق به قرن یازدهم است. در بالای این برج دیده‌بانی می‌توانید چشم‌اندازی وسیع و پانورامایی از خلیج و ساحل شهر کن داشته باشید. درسوکه بوتیک‌ها و مغازه‌های زیاد و متنوعی نیز برای خرید، چشم انتظار گردشگران است.  

موزه کستر (Musée de la Castre)

برج تاریخی با پرچم موزه کستر (Musée de la Castre)

موزه کستر در واقع یک کلیسای قرون وسطایی است

موزه کستر یکی از موزه‌های جذاب شهر کن است که روی تپه‌ای مشرف به خلیج واقع شده است. بنای این موزه در زمان قرون وسطی به‌عنوان یک کلیسا استفاده می‌شده است؛ بنابراین با بازدید از موزه کستر، خود را برای تماشای یک بنای تاریخی و مجموعه‌ای ناب و شگفت‌انگیز و دیدنی آماده کنید.

بلوار کروآزت (Boulevard de la Croisette)

منظره عصرگاهی بلوار کرووازت (Boulevard de la Croisette)

بلوار کروآزت، یکی از بلوارهای معروف شهر کن است که سرتاسر آن را نخل‌های سرسبز و بلند احاطه کرده‌اند. این بلوار اکثر اوقات مملو از گردشگران داخلی و خارجی است و در حال حاضر یکی از لوکس‌ترین خیابان‌های ساحلی جنوب‌شرق کشور فرانسه به شمار می‌رود.

سواحل عمومی کن (Public Beaches in Cannes)

نورپردازی شبانه در سواحل عمومی کن (Public Beaches in Cannes)

سواحل عمومی کن، شامل هفت کیلومتر ساحل ماسه‌ای زیبا با مناظر بی‌بدیل می‌شود که از امکانات متعددی برای گردشگران برخوردار هستند. اگر دلتان هوس آبتنی یا لذت بردن از تفریحات آبی کرده، حتما در سفر خود به کن، به این سواحل سر بزنید.

سواحل خصوصی کن (Private Beaches in Cannes)

میز و صندلی های کافه ها در سواحل خصوصی کن (Private Beaches in Cannes)

سواحل خصوصی کن بسیار مجلل و شیک هستند و هزینه ورود به آن‌ها معمولا گران است. اگر در سفر خود به دنبال تفریحات لوکس یا سواحل مجلل می‌گردید، حتما از یکی از این سواحل خاص و جذاب دیدن کنید.

نتردام اسپرانس (Notre-Dame de l’Espérance)

درخت ها در محوطه کلیسای نتردام اسپرانس (Notre-Dame de l’Espérance)

نوتردام اسپرانس مهم‌ترین کلیسای شهر کن و از جاهای دیدنی فرانسه است که قدمت آن به قرن شانزدهم میلادی باز می‌گردد. سازه این کلیسا با تلفیق سبک‌های رنسانس و گوتیک ساخته شده است. اگر در سفر خود به کن از کلیسای نتردام اسپرانس دیدن کردید، پیشنهاد می‌کنیم که حتما از قبرستان قدیمی آن نیز دیدن کنید. جالب است بدانید که ساختمان این کلیسا در طول جنگ جهانی دوم به طور موقتی به‌عنوان بیمارستان استفاده می‌شده است. کلیسای نتردام اسپرانس هنوز هم برای پرستش و اعمال مذهبی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

موزه مالمزون (La Malmaison Museum)

درخت نخل بلند در ورودی موزه مالمزون (La Malmaison Museum)

بنای موزه مالمزون در سال ۱۸۶۳ میلادی ساخته شده و در سال ۱۹۷۰ میلادی به موزه‌ای کوچک تبدیل شده است. اگر از طرفداران هنر معاصر هستید، حتما به این موزه سر بزنید؛ زیرا اینجا میزبان نمایشگاه‌های موقت و همچنین نمایشگاه‌های بزرگ سالانه است. از برجسته‌ترین آثار هنری این موزه می‌توان به نمایشگاه آثار پیکاسو، سزان و میرو اشاره کرد.

کاخ جشنواره و کنگره کن (Palais des Festivals et des Congrès)

تالار شیشه ای کاخ فستیوال ها و کنگره ها (Palais des Festivals et des Congrès)

کاخ جشنواره و کنگره کن، محل برگزاری باشکوه‌ترین رویدادهای فرش قرمز شهر کن است. بنای این کاخ توسط معماران معروف «بنت» (Bennett) و «دروئه» (Druet) طراحی شده است. کاخ جشنواره و کنگره در سال ۱۹۸۲ میلادی تکمیل شد و از آن پس برای رویدادها، کنفرانس‌ها و جشنواره‌های این شهر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

جشنواره کن مهم‌ترین رویداد هنری این شهر است

جشنواره کن (Festival de Cannes)

بین تمام جاذبه‌های توریستی که در شهر کن وجود دارد، جشنواره کن یکی از جذاب‌ترین و هیجان‌انگیز‌ترین آن‌ها است. این جشنواره یکی از باشکوه‌ترین رویدادهای شهر کن، یکی از بزرگترین لحظات سال برای این شهر و همینطور یکی از جاذبه‌های گردشگری آن به حساب می‌آید. این جشنواره، ستاره‌های سینما و فیلم‌سازان سرتاسر دنیا، به همراه طرفداران و خبرنگاران را هر ساله به شهر کن می‌کشاند.

کالیفرنیا (La Californie)

ویلاسازی در ارتفاعات کن و منطقه کالیفرنیا (La Californie)

کالیفرنیا، منطقه‌ای دوست‌داشتنی و زیبا در شهر کن است که در آن می‌توانید چشم اندازهای باشکوهی از سواحل جنوب‌شرقی فرانسه را تماشا کنید. این منطقه جذاب و افسونگر، مکانی استثنایی و فوق‌العاده برای یک گشت عصرگاهی آرام به حساب می‌آید. پیکاسو، نقاش معروف ایتالیایی نیز مدتی مسحور زیبایی این منطقه شده بود و برای مدتی در نزدیکی آن زندگی می‌کرد.

بندر قدیمی (Vieux Port)

قایق های پارک شده در بندر قدیمی کن (Vieux Port)

بندر قدیمی در زیر محله تاریخی سوکه قرار گرفته و به‌عنوان بندر شماره یک و معروف شهر کن شناخته می‌شود. هر روز صبح، بازار چشم‌نواز و رنگارنگ گل و گیاه در این بندر برپا می‌شود.

کلیسای بلینی (Chapelle Bellini)

برج ناقوس کلیسای بلینی (Chapelle Bellini)

کلیسای بلینی در سال ۱۸۹۴ در یک پارک ساخته شده و زمانی بخشی از ویلایی به سبک فلورانسی بوده است. سبک معماری بنای این کلیسا، شاخصه‌های سبک ایتالیایی و باروکی دارد. از جمله نقاط جذاب این کلیسا یک برج ساعت و پلکانی چوبی در داخل آن است. این کلیسا در سال ۱۹۵۳ میلادی توسط یک هنرمند خریداری شد و به‌عنوان آتلیه وی مورد استفاده قرار گرفت. کلیسای بلینی در حال حاضر، محلی برای نمایش آثار این هنرمند است. تجربه بازدید خود را از دیدنی‌های شهر کن، با ما و سایر کاربران کجارو به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط:

منبع planetware

دیدگاه