میکونوس در یک نگاه

صنم وفقی
صنم وفقی شنبه، ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۳۰
میکونوس در یک نگاه

در میان جزایر بی آب و علف یونان، جزیره میکونوس مقصدی ارزشمند برای گردشگران محسوب می‌شود. سواحل سفید، دیوارهای سفیدکاری شده و آسیاب‌های بادی میکونوس را از دست ندهید.

میکونوس در یونان و در استان اژه جنوبی قرار دارد. این شهر اروپایی با جزیره‌های «تینوس» (Tinos)، سیروس، پاروس و «ناکسوس» (Naxos) همسایه است. خانه‌های سفید و آبی، و سواحل این شهر تورهای میکونوس را به یکی از جالب‌ترین تجربه‌های توریستی تبدیل کرده‌اند.  

این شهر جمعیتی بالغ بر ۱۰ هزار نفر، در مساحتی با ابعاد ۸۵ کیلومتر مربع دارد. دین اکثر مردم میکونوس را مسیحیت ارتدوکس تشکیل می‌دهد و تنها تعداد اندکی از ساکنان این شهر، مسلمان یا کاتولیک هستند. زبان رسمی مردم میکونوس یونانی و نوع حکومت این شهر مانند دیگر شهرهای یونان، دموکراسی است.

بعد از استقلال یونان در سال ۱۸۳۰، اقتصاد میکونوس با فعالیت‌هایی مانند ماهیگیری و تجارت رونق گرفت؛ اما در اواخر قرن نوزده میلادی و مصادف با جنگ جهانی اول، اقتصاد این شهر دچار مشکلات جدی شد. سرانجام در دهه ۱۹۳۰ و با ورود بسیاری از هنرمندان، مرفهان و سیاستمداران معروف اروپایی به میکونوس، این شهر به پایگاهی مجلل برای ثروتمندان تبدیل شد.

میکونوس که به جزیره‌ی بادها شهرت دارد، پر از سوغاتی‌های جالب و بومی است. یکی از این سوغاتی‌ها ماکت‌های کوچک آسیاب‌ بادی است. همچنین دمپایی‌های چرمی، زیورآلات دست‌ساز و چشم‌زخم را می‌توانید به‌عنوان یادگاری‌‌هایی از میکونوس تهیه کنید.

میکونوس

ساحل «اگیوس سوستیس» (Agios Sostis) با ماسه‌های سفید یکی از دیدنی‌های میکونوس است. این ساحل که بازدیدکنندگانی بسیار کمتر نسبت به ساحل جنوبی دارد، برای دوستداران آرامش گزینه‌ای مناسب به شمار می‌رود.

«موزه دریای اژه» (Aegean Maritime Museum) یکی دیگر از جاذبه‌های میکونوس محسوب می‌شود. در این موزه کوزه‌های قدیمی یونانی و رومی، نقشه‌های قدیمی، کشتی‌های متعلق به یونان قدیم و بیزانس به نمایش گذاشته شده است. همچنین یک کشتی بزرگ مصری و چراغ بزرگ یک فانوس دریایی را می‌توانید در این موزه از نزدیک ببینید.

میکونوس

«کلیسای لیدی پاراپورتیانی» (Panagia Paraportiani) با دیوار‌های تمام سفیدش از دیگر جاذبه‌های توریستی میکونوس به شمار می‌رود. این کلیسا شامل ۴ نمازخانه در طبقه فوقانی و یک نمازخانه در طبقه دوم است. هرچند که کلیسای پاراپورتیانی در اغلب اوقات بسته است؛ اما نمای سفیدکاری شده‌ی بیرون آن، ارزش رفتن را دارد.

یکی دیگر از موزه‌های دیدنی میکونوس، «موزه‌ی باستان‌شناسی» (Archaeological Museum) است. در این موزه شما شاهد سفالینه‌های خواهید بود که قدمت‌شان به قرن نهم قبل از میلاد باز می‌گردد و ستون‌های یادبود و جواهراتی را خواهید دید که متعلق به گورستان شهر دلوس بوده‌اند. همچنین در این موزه، مجسمه‌ی بزرگ هرکول که از جنس مرمر پاروسی ساخته شده است، در معرض دید ببیندگان قرار گرفته است.

میکونوس

«آسیاب‌های بادی» (Windmills) که ونیزی‌ها در قرن شانزدهم میلادی برای آسیاب کردن گندم در نزدیکی میکونوس ساخته‌‌اند، امروزه به یکی از جاذبه‌های میکونوس تبدیل شده است. شما از این نقطه می‌توانید چشم‌اندازی بی‌نظیر از بندر داشته باشید.

«ونیز کوچک» (Little Venice) را فراموش نکنید. در خطی ساحلی از شهر میکونوس، گذرگاهی با سبک ونیزی وجود دارد که محل تجمع تعدادی از رستوران‌ها، کافه‌ها و فروشگاه‌ها است.

از دیگر جاذبه‌های میکونوس می‌توان به «خیابان ماتویانی» (Matoyianni Street)، «ساحل الیا» (Elia Beach)، «ساحل سوپر پارادایز» (Super Paradise Beach) و «موزه فولکلور» (Folklore Museum) اشاره کرد. 

مطالب مرتبط:

دیدگاه