اعلام برنامه های روز شیراز

فرناز رهبران رنجبر
فرناز رهبران رنجبر سه شنبه، ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۱۴
اعلام برنامه های روز شیراز

به مناسبت ۱۵ اردیبهشت ماه برابر با روز شیراز در اماکن گردشگری این شهر برنامه‌های گوناگونی اجرا می‌شود.

همت محمدی مسئول امور فرهنگی و ارتباطات اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس گفت:

با فرارسیدن ۱۵ اردیبهشت، مصادف با روز شیراز، برنامه‌های متنوع فرهنگی با همکاری شهرداری شیراز و بخش خصوصی در اماکن گردشگری برگزار می‌شود.

او به فرهنگ غنی شهر شیراز به‌عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) و شیرازه فرهنگی و تمدن ایران و همچنین ظرفیت‌های تاریخی، گردشگری، فرهنگی‌ادبی و مذهبی این شهر اشاره کرده و تاکید بر لزوم پاسداشت هرچه باشکوه‌تر این روز توسط دستگاه‌های اجرایی متولی کرد.

مسئول امور فرهنگی و ارتباطات اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس ادامه داد:

به همین منظور اداره‌کل میراث فرهنگی استان، شهرداری شیراز و بخش خصوصی از روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت‌ماه، به‌مدت یک هفته، برنامه‌های متنوع فرهنگی را در اماکن گردشگری تحت پوشش برگزار می‌کنند.

محمدی در رابطه با برنامه‌های پیش‌بینی شده بیان کرد:

برپایی نمایشگاه عکس شیراز قدیم در ارگ کریم خان زند، برگزاری نمایشگاه کتابت و خوشنویسی اشعار حافظ در محل حافظیه شیراز، نمایشگاه فرآیند تولید فرش دستباف در ارگ کریم‌خان زند، برگزاری نمایش گل‌غلطان شیرازی توسط گروه نمایشی سفیران ملک سلیمان در خلوت‌خانه مویدی از جمله این برنامه‌هاست.

وی همچنین خبر از برپایی نمایشگاه مینیاتور در حافظیه، رونمایی از کتاب «تذکره‌ای بر مزارات مصلی در شیراز» به قلم دکتر مصطفی ندیم در عمارت هفت‌تنان و اجرای شب شعر و برنامه خوشنویسی روح‌القدس ویژه گردشگران خارجی در محل حافظیه داد.

عکس کاور از امین برنجکار

مطالب مرتبط:

دیدگاه