آتن در یک نگاه

صنم وفقی
صنم وفقی پنجشنبه، ۳ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۵
آتن در یک نگاه

آتن مملو از جاذبه‌های تاریخی است. آکروپلیس، پارتنون، معبد زئوس، موزه بناکی، تئاتر اودئون هرودس آتیکوس و موزه هنرهای اسلامی تنها تعدادی اندک از دیدنی‌های آتن را تشکیل می‌دهند.

اگر عازم تور یونان هستید، همه جیز در مورد آتن را در این مقاله بخوانید.

آتن پایتخت یونان، واقع در قاره اروپا است. این شهر که بزرگترین شهر یونان به شمار می‌رود، در استان آتیک قرار گرفته است. از نظر تاریخی، آتن یکی از قدیمی‌ترین شهرهای جهان محسوب می‌شود و از نظر اقتصادی، امروزه یکی از بزرگترین مراکز اقتصادی در جنوب اروپا است. جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی آتن، این شهر را به یکی از مقاصد ارزشمند گردشگری تبدیل کرده‌اند و تورهای آتن یکی از پرفروش‌ترین تورهای جهان به شمار می‌رود.

جمعیت آتن در سال ۲۰۱۱، نزدیک به ۶۶۵ هزار نفر اعلام شد و مساحت این شهر حدود ۳۹ کیلومترمربع است. این شهر با تعداد زیادی از حومه‌ها در چهار جهت احاطه شده است. دین اکثر مردم آتن را مسیحیت ارتدوکس شرقی تشکیل می‌دهد و کمتر از ۱۰٪ مردم آتن، به ادیانی دیگر مانند اسلام اعتقاد دارند. زبان آتنی‌ها یونانی و نوع حکومت آتن، دموکراسی است.

قدمت شهر آتن به ۳۴۰۰ سال قبل بازمی‌گردد. بر اساس اسطوره‌های یونانی، نام این شهر از الهه آتنا گرفته شده است. این شهر در سال ۱۸۶۹ میزبان اولین دوره‌ی بازی‌های المپیک نوین شد. در دهه ۱۹۲۰ و بعد از جنگ‌ ترکیه و یونان، تعداد زیادی از پناهندگان یونانی از منطقه آناتولیا به آتن پناه آورند و جمعیت آتن به شدت افزایش یافت. در دهه‌های ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰، و بعد از جنگ جهانی دوم، با ورود پناهندگان و افزایش دوباره‌ی جمعیت، شهر آتن تا مرزهای امروزی توسعه پیدا کرد.  

زیتون، روغن زیتون، ادویه‌ها، انواع دمنوش و عسل، سوغاتی‌های خوراکی آتن هستند و محصولات طبیعی مراقبت از پوست، دست‌سازهای چوب زیتون و سازهای یونانی نیز جزو سوغاتی‌های محبوب آتن محسوب می‌شوند.
شما برای خرید می‌توانید به «بازار مرکزی آتن» (Central Market) و «آتن مترو مال» (Athens Metro Mall) سر بزنید. 

آتن

آکروپلیس مهم‌ترین محوطه باستانی در دنیای غرب به شمار می‌رود و شما می‌توانید آن را از هر نقطه در آتن رویت کنید. این محوطه‌ی باستانی شامل پارتنون و تعدادی دیگر از بناهای تاریخی است که همگی با مرمر سفید ساخته شده‌اند و در روز و شب با طیفی از رنگ‌های سفید، شیری و عسلی می‌درخشند.

معبد پارتنون نماد یونان باستان، دموکراسی آتنی و تمدن غربی به شمار می‌رود. ساخت این بنای مرمری ۱۵ سال به طول انجامید و به الهه آتنا پیشکش شده است. این معبد شامل ۲۷ ستون به سبک دوریک، تزئینات دیواری، انواع کتیبه و گچ‌کاری‌های برجسته و ... است.

آتن

بازدید از معبد زئوس را از دست ندهید. این بنای عظیم و باشکوه در نزدیکی مرکز شهر قرار دارد و امروزه شامل ۱۵ ستون كرينتی بازمانده از ۱۰۴ ستون اولیه است. طول هر ستون ۱۷ متر و قطر آن کمی کمتر از ۲ متر است.

آتن

«موزه بناکی» (Benaki Museum) که یکی دیگر از دیدنی‌های آتن به شمار می‌رود، متشکل از سه طبقه است. شما در این موزه می‌توانید شاهد گنجینه‌هایی از عهد برنز تا جنگ جهانی، و لباس‌های محلی بخش‌های مختلف یونان باشید.   

از دیگر جاذبه‌های آتن می‌توان موزه آکروپولیس آتن، منطقه پلاکا، «معبد هفائستوس» (Temple of Hephaestus)، «معبد ارکتیون» (Erechtheion) و موزه ملی باستان‌شناسی آتن را نام برد. 

مطالب مرتبط:

دیدگاه