دیدنی‌های سارانسک؛ شهر اسطوره‌ها و افسانه‌های روسیه

شیدا  خرمشاهی
شیدا خرمشاهی پنجشنبه، ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۰۶
دیدنی‌های سارانسک؛ شهر اسطوره‌ها و افسانه‌های روسیه

سارانسک شهر اسطوره‌ها و افسانه‌های کشور روسیه است و جاذبه‌های گردشگری زیادی، خصوصا برای علاقه‌مندان تاریخ دارد. 

نسخه اولیه این مقاله در تاریخ ۱۳۹۷/۰۲/۱۶ منتشر شده و در تاریخ ۱۴۰۰/۰۵/۱۷ به‌روزرسانی شده است.

سارانسک در مرکز بخش اروپایی کشور روسیه جای گرفته است. سارانسک، شهر اسطوره‌ها و افسانه‌های کشور روسیه است و جاذبه‌های گردشگری بسیاری برای دیدن دارد. این شهر همچنین محلی برای برگزاری جشنواره قوم‌شناسی با هدف حفظ هویت ملی، فرهنگ و آداب و رسوم به شمار می‌رود. در ادامه با ما همراه باشید تا مکان‌های دیدنی این شهر بی‌نظیر را به شما معرفی کنیم.

کلیسای جامع سنت فئودور اوشکاف (Cathedral of St. Fyodor Ushakov)

گنبدهای طلایی کلیسای جامع سنت فئودور اوشکاو (Cathedral of St. Fyodor Ushakov)

عکس‌ از وب‌سایت theculturetrip

کلیسای جامع سنت فئودور اوشکاف در سال ۲۰۰۱ میلادی پایه ریزی شد و در سال ۲۰۰۶ میلادی به اتمام رسید. این کلیسا که طراحی آن از سبک کلاسیک معماری کشور فرانسه الهام گرفته است، نزدیک به سه‌هزار نفر ظرفیت دارد. کلیسای جامع سنت فئودور اوشکاف همچنین نمادی عالی از ارتدوکس روسیه مدرن به شمار می‌رود.

میدان هزاره (Millennium Square)

میدان هزاره محل برگزاری نمایش‌های موزیکال عصرگاهی است

میدان هزاره یکی از جاذبه‌های گردشگری سارانسک است که وقف اتحاد مردم کشور روسیه شده است. المان اصلی این میدان جذاب و دیدنی یک فواره استثنایی و منحصربه‌فرد است که عصرها در این میدان نمایش‌های موزیکال برگزار می‌کند.  

موزه جنگ سارانسک (Saransk War Museum)

توپ های جنگی مقابل موزه جنگ سارانسک (Saransk War Museum)

عکس‌ از وب‌سایت tripadvisor

موزه جنگ سارانسک، موزه‌ای متفاوت و دیدنی است که تاریخ جنگ‌هایی که در کشور روسیه رخ داده را به نمایش گذاشته است. این موزه به قهرمانی‌ها و تلاش‌های فداکارانه سربازانی که در جنگ‌های روسیه شرکت داشته و کشته شده‌اند، اختصاص دارد. اصلی‌ترین قسمت‌های موزه که بیشتر مورد توجه بازدیدکنندگان قرار می‌گیرند، شامل سالن‌های جنگ جهانی دوم، جنگ افغانستان و جنگ چچن می‌شود.

کلیسای تاریخی سنت جان (Church of St. John the Apostle)

نقاشی های دیواری در کلیسای تاریخی سنت جان (Church of St. John the Apostle)

عکس‌ از وب‌سایت theculturetrip

کلیسای تاریخی سنت جان یکی از قدیمی‌ترین بناها در سارانسک است که در سال ۱۹۶۳ میلادی ساخته شده است. معماری ساختمان این کلیسا یکی از نمونه‌های باارزش معماری مذهبی و کلاسیک روسیه به شمار می‌رود. کلیسای تاریخی سنت جان همچنین از جایگاه مذهبی و فرهنگی بسیار مهمی در میان مردم سارانسک برخوردار است و تا قبل از ساخت کلیسای جامع سنت فئودور، مکان اصلی برگزاری مراسم مذهبی سارانسک بوده است.

پارک پوشکین (Pushkin’s Park)

چرخ و فلک و دریاچه پارک پوشکین (Pushkin’s Park)

عکس‌ از وب‌سایت theculturetrip

پارک پوشکین اصلی‌ترین و پرطرفدارترین پارک روباز در شهر سارانسک است و مکان موردعلاقه مردم این شهر برای سپری کردن تعطیلات آخر هفته به شمار می‌رود. اگر در سفر به سارانسک به‌دنبال عوض کردن حال و هوایتان هستید و می‌خواهید کمی قدم بزنید و از فضای سبز و صدای پرندگان لذت ببرید، حتما به این پارک سر بزنید.

موزه هنرهای تجسمی ارزیا (Mordovian Erzia Museum of Visual Arts)

مجسمه نشسته مقابل موزه فرهنگ موردویا (Museum of Mordovia Folk Culture)

عکس‌ از وب‌سایت theculturetrip

موزه هنرهای تجسمی ارزیا به افتخار «استپان ارزیا» (Stepan Erzia)، مجسمه‌ساز معروف روسی متعلق به قرن بیستم نام‌گذاری شده است. در این موزه می‌توانید مجموعه‌ای از بزرگترین کلکسیون آثار این مجسمه‌ساز بنام را تماشا کنید. در موزه هنرهای تجسمی ارزیا علاوه بر آثاراین مجسمه‌ساز می‌توانید آثاری از دیگر هنرمندان معروف روسی را نیز مشاهده کنید.

موزه فرهنگ مردمی موردویا (Museum of Mordovia Folk Culture)

بنای قرمز رنگ موزه فرهنگ سارانسک

عکس‌ از وب‌سایت theculturetrip

موزه فرهنگ مردمی موردویا در ابتدا در سال ۱۹۹۹ میلادی به‌عنوان زیرمجموعه‌ای از موزه هنرهای تجسمی شروع به کار کرد. این موزه در حال حاضر تحت عنوان موزه فرهنگی قومی و مردمی سارانسک شناخته می‌شود. موزه فرهنگ موردویا نقش برجسته‌ای را در شناساندن فرهنگ این شهر به مردم و گردشگران ایفا می‌کند و از اهمیت خاصی برخوردار است. ساختمان این موزه نیز معماری زیبایی دارد و از قرن نوزدهم به‌جای مانده است.

سالن تئاتر موزیکال یائوشف (Yaushev State Music Theater)

نورپردازی شبانه سالن تئاتر موزیکال یائوشف

عکس‌ از وب‌سایت theculturetrip

سالن تئاتر موزیکال یائوشف یکی از قدیمی‌ترین سالن‌های تئاتر در کشور روسیه است که در سال ۱۹۳۵ میلادی بنا شده است. جالب است بدانید که اولین گروه اپرای شهر سارانسک، در این سالن برنامه‌های هنری خود را اجرا می‌کردند. نام این سالن به افتخار نوازنده معروف سولو در اولین اپرای این سالن به نام «ایلاریون یائوشف» (Illarion Yaushev) نام‌گذاری شده است.

کلیسای تاریخی سنت نیکلاس (Saint Nicholas of Mirlikia Church)

گنبدهای طلایی کلیسای تاریخی سنت نیکلاس (Saint Nicholas of Mirlikia Church)

عکس‌ از وب‌سایت theculturetrip

کلیسای تاریخی سنت نیکلاس یکی دیگر از اماکن مذهبی و تاریخی سارانسک است. این کلیسای ارتدوکس در قرن نوزدهم میلادی در شرق شهر سارانسک بنا شده است. نام کلیسای تاریخی سنت نیکلاس به نام یکی از مبلغان مذهبی این منطقه که بسیار مورد احترام مردم بود و در قرن چهاردهم میلادی می‌زیست، نام‌گذاری شده است.

مسجد آسکودار (Uskudar Mosque)

مسجد آسکودار یکی از جاذبه‌های مدرن سارانسک است.

مسجد آسکودار که در سال ۲۰۱۱ میلادی در شهر سارانسک ساخته شد، درست مقابل خیابان منتهی به یکی از کلیساهای سارانسک واقع شده است.

بنای یادبود الکساندر نوسکی (Alexander Nevsky Chapel)

گردشگران در کنار بنای یادبود الکساندر نوسکی (Alexander Nevsky Chapel)

عکس‌ از وب‌سایت theculturetrip

کلیسای الکساندر نوسکی یکی از بناهای مذهبی است که در سال ۲۰۰۰ میلادی در مجاورت کلیسای بزرگ سنت فئودور به یاد شهروندان این شهر که در درگیری‌ها و جنگ‌های تاریخی کشته شده‌اند، بنا شده است. نظرهای خود را درباره دیدنی‌های سارانسک با ما وسایر کاربران کجارو به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه