افتتاح بزرگترین فرودگاه استانبول مجهز به فناوری مدرن

زینب موحدی
زینب موحدی سه شنبه، ۲۱ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۰۰
افتتاح بزرگترین فرودگاه استانبول مجهز به فناوری مدرن

مجتمع فرودگاهی عظیم ۱۲ میلیارد دلاری استانبول مجهز به فناوری نورپردازی هوشمند روز ۲۹ اکتبر افتتاح خواهد شد.

فرودگاه جدید استانبول، یک مجتمع عظیم مجهز به استانداردهای بین‌المللی در حومه‌ی استانبول، پایتخت ترکیه، با صرف تقریبا ۱۲٬۳۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ دلار (۱۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون) و با هدف جذب بیشتر گردشگران تجاری و تفریحی، ساخته می‌شود. طبق برنامه‌ریزی انجام شده، این مجتمع جدید در تاریخ ۲۹ اکتبر ۲۰۱۸ افتتاح خواهد شد.

فرودگاه جدید استانبول به‌تازگی و با آغاز به کار اولین باند از سه باند این مجتمع توانسته است تحسین بسیاری را متوجه خود کند.

بعد از اتمام کار، این مجتمع مدرن تبدیل به یک مرکز هواپیمایی جدید در سطح جهان خواهد شد و خواهد توانست ۳۵۰ مقصد پروازی را برای حمل و نقل مسافر و محموله شامل شود. این شرکت، همچنین، به تقریبا ۱۰۰ شرکت هواپیمایی ملی و بین‌المللی خدمات‌رسانی خواهد کرد.

ظرفیت فاز اولیه‌ی فرودگاه استانبول، ۹۰ میلیون مسافر است. این ساختمان مجهز به سه باند موازی مستقل، مسیر تاکسی، یک ساختمان ترمینال، یک برج کنترل هواپیما، سیستم‌های ارتباطی و آب و هوایی و همچنین، سایر ساختمان‌های تأسیسات است.

یوسف آکسایوگلو، مدیر عامل فرودگاه‌های IGA گفت که اولین فرودگاه در هواپیمای جدید استانبول اکنون برای از زمین برخاستن و فرود هواپیماها آماده است. این اولین بار است که باند شماره ۱ فرودگاه، با طول ۳۷۵۰ متر و ۶۰ متر پهنا، چراغانی می‌شود.

فرودگاه جدید استانبول، بزرگ‌ترین و پیچیده‌ترین سیستم نورپردازی فرودگاهی را در اولین باند خود نصب کرده که دارای ۳۴٬۱۸۳ لامپ ال ای دی است.

این سیستم نورپردازی هوشمند، ایمنی را افزایش و سیستم‌های نظارت موقعیتی و ردیابی هواپیما را بهبود می‌بخشد، فرایند هدایت بصری را تسهیل، مسیریابی هواپیما از گیت یا به‌سمت گیت را بهینه‌سازی و جریان ترافیک را روان‌تر می‌کند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه