شاهزاده عربستان سعودی برای تقویت روابط گردشگری به فرانسه رفت

نگین توکلی
نگین توکلی دوشنبه، ۲۰ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۱۵
شاهزاده عربستان سعودی برای تقویت روابط گردشگری به فرانسه رفت

محمد بن سلمان، شاهزاده عربستان سعودی، برای تقویت روابط گردشگری و شرکت در رویدادهای فرهنگی، به کشور فرانسه سفر کرد.

شاهزاده عربستان سعودی، محمد بن سلمان در چهارمین مرحله سفرهای بین‌المللی خود، به فرانسه سفر کرده است؛ مقصدی برای تمرکز بر تقویت روابط فرهنگی و گردشگری.

ژان-ایو لو دریان، وزیر امور خارجه فرانسه، در فرودگاه بین‌المللی پاری – لو بورژه پاریس به استقبال شاهزاده رفت. دکتر خلید الانقاری، سفیر عربستان سعودی در کشور فرانسه و فرانسیس گویت، سفیر فرانسه در کشور عربستان نیز در این دیدار حضور داشتند.

شاهزاده عربستان سعودی، محمد بن سلمان، پس از تور سه هفته‌ای از ایالات متحده آمریکا که در شهر هاستون به اتمام رسید، پس از دیدار با ریاست جمهوری سابق آمریکا، جرج دبلیو بوش پدر و پسر، به فرانسه رسید.

شاهزاده محمد بن سلمان، در ایالات متحده آمریکا، با رییس جمهور دونالد ترامپ و دیگر رهبران واشینگتون دی سی، مدیران اقتصادی در نیویورک و صاحبان شرکت‌های فناوری و دنیای سرگرمی در ساحل غربی، ملاقات کرد.

این ملاقات بین‌المللی در فرانسه، شامل رویدادهای تجاری و همچنین یک ملاقات رسمی با رییس جمهور امانوئل مکرون، رهبری جوان و بلندپرواز و معتقد به اصلاحات بنیادی خواهد بود. اما تمرکز اصلی این نشست‌ها، بر امور فرهنگی و گردشگری خواهد بود، زیرا پادشاهی عربستان سعودی به دنبال بهره‌برداری از تخصص فرانسه برای کمک به توسعه مکان‌های باستان‌شناسی و حفظ میراث خود است.

چندین رویداد فرهنگی دیگر نیز به صورت همزمان با این دیدارها انجام خواهد شد. بنیاد میسک (Misk Foundation)، سازمان بشردوستانه شاهزاده پادشاهی عربستان سعودی قرار است برای توسعه هنر و فرهنگ، رویدادی دو روزه در یکی از مشهورترین موزه‌های پایتخت فرانسه، انیستیتوی دنیای عرب (the Arab World Institute)، برگزار کند. این رویداد شامل یک نمایشگاه هنری، یک فیلم واقعیت مجازی و اجراهای فرهنگی است.

اداره کل فرهنگ عربستان سعودی، یک رویداد فرهنگی به مدت سه روز را سازماندهی کرده است که روز دوشنبه آغاز می‌شود و نمایش فیلم، نمایشگاه‌ها و اجراهای نسل جوان از زمره برنامه‌های آن است.

روز پنج شنبه، محمد بن سلمان با مکرون در کاخ الیزه، ملاقات خواهد کرد تا در مورد مسائل مختلفی چون بحران‌های سوریه، جنگ یمن و اثر ایران در منطقه، صحبت کنند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه