بازدید مدیرکل میراث‌ فرهنگی آذربایجان غربی و مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری از منطقه سوله دوکل

فرناز رهبران رنجبر
فرناز رهبران رنجبر دوشنبه، ۲۰ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۲۰
بازدید مدیرکل میراث‌ فرهنگی آذربایجان غربی و مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری از منطقه سوله دوکل

امروز، دوشنبه ۲۰ فروردین، مدیرکل میراث‌فرهنگی آذربایجان غربی و مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری از منطقه نمونه گردشگری سوله دوکل ارومیه بازدید کرد.

به‌منظور سامان‌دهی منطقه نمونه گردشگری سوله دوکل، مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی به همراه مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری آذربایجان غربی از این منطقه بازدید کرد.

جلیل جباری مدیرکل میراث‌فرهنگی استان آذربایجان غربی در این بازدید با اشاره به روستاهای هدف گردشگری و آبشار موجود در جوار روستای سوله دوکل گفت:

روستای سوله دوکل از آغاز سال تا اواخر مهر ماه پذیرای گردشگران و علاقه‌مندان به طبیعت بوده و آبشار پر آب آن به عنوان یک اثر طبیعی در جذب مسافرین و گردشگران نقش به‌سزایی را ایفا می‌کند.

وی ادامه داد:

ایجاد بسترهای مناسب برای توسعه گردشگری و به‌ویژه سامان‌دهی جاده دسترسی به این منطقه می‌تواند از اولویت‌های کاری ما در سال جدید باشد.

جباری افزود:

راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی با بهره‌مندی از افراد بومی در رفع بیکاری و ایجاد اشتغال در منطقه مؤثر خواهد بود.

امیر ابراهیمی مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های آذربایجان شرقی نیز در این بازدید گفت:

ما آماده‌ایم تا شرایط فعلی این منطقه را سامان‌دهی کرده و برای حضور گردشگران آماده‌تر کنیم.

وی اضافه کرد:

زیرساخت‌های اولیه لازم برای تکمیل جاده دسترسی به این منطقه انجام شده و امیدواریم با همکاری یکدیگر بتوانیم وضعیت راه‌های منتهی به این منطقه گردشگری را بهبود بخشیم.

در این بازدید برای تعجیل به منظور سامان‌دهی وضعیت منطقه، برای تشکیل جلسه‌ای با هدف بهبود وضعیت سوله دوکل و دعوت از دستگاه‌های متولی تاکید شد.

اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی از سال ۱۳۸۸ تاکنون با صرف ۷ هزار میلیون ریال، برای زیرسازی مسیر و احداث پل و دیوارهای حائل در این منطقه هزینه کرده است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه