با معروف ترین دسرهای اروپایی آشنا شوید (قسمت دوم)

عادله حقیقت حسینی
عادله حقیقت حسینی شنبه، ۲۵ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۰۰
با معروف ترین دسرهای اروپایی آشنا شوید (قسمت دوم)

عاشقان دسر و شیرینی در همه جای دنیا وجود دارند و دسرها همیشه یکی از پرطرفدارترین خوشمزه‌های کره زمین هستند؛ اروپا با کشورهای متعددی که دارد، دسرهای بی‌نظیری دارد که دیدن‌شان شما را مدهوش خواهد کرد، چه برسد که طعم آن‌ها را بچشید!

دسرها یکی از پرطرفدارترین میان‌وعده‌های غذایی هستند که در شکل‌ها و طعم‌های مختلفی سرو می‌شود که در هر کشور و هر فرهنگ متفاوت است که در اروپا تنوع بالایی دارد. کمتر کسی پیدا می‌شود که عاشق کیک، بستنی و نان‌ خامه‌ای نباشد. اگر شما هم از عاشقان این خوشمزه‌های زیبا و هوس‌انگیز هستید، ما را در این مقاله همراهی کنید تا با معروف‌ترین دسرهای اروپایی آشنا شوید.

معروف ترین دسر اروپا

ماکوویک (Makowiec)؛ لهستان

ماکوویک (Makowiec) – لهستان

این دسر در اغلب مراسم‌های کشور لهستان رایج بوده و در کل روزهای سال در جای‌جای این کشور یافت می‌شود. دسر ماکوویک به لایه‌ای از خمیر شیرین نان گفته می‌شود که داخل آن با لایه‌ای ضخیم از خشخاش پر شده و در بعضی مواقع رویه آن نیز با آیسینگ پوشانده می‌شود.

Diples؛ یونان

Diples – یونان

Diples یا Thiples یکی از شیرینی‌های اصیل یونان است که برای سال نو و کریسمس و همچنین مراسم‌های خاص تهیه می‌شود. این شیرینی از خمیر نازکی تهیه می‌شود که در روغن سرخ شده تا طلایی شود، سپس آن را با پدر قند، عسل یا دارچین آغشته می‌کنند.

Crêpes Suzette؛ فرانسه

Crêpes Suzette – فرانسه

Crêpes Suzette نوعی دسر است که بیشتر شبیه یک غذا است و به‌راحتی در خیابان‌های پاریس می‌توان آن را پیدا کرد. کرپ‌ها در این دسر با نوعی سس شیرین که طعم پرتقال دارد، سرو می‌شود و طعم خاص و بی‌نظیری به آن می‌دهد.

ترافل؛ انگلستان

ترافل – انگلستان

ترافل یکی از دسرهای پرطرفدار در انگلستان است که از ترکیب میوه، خامه و تکه‌های کیک یا لیدی فینگر که با شربتی آغشته شده است، تهیه می‌شود. در این دسر لایه‌های کیک، میوه و خامه به‌ترتیب روی هم قرار داده می‌شود و اغلب یک شب زودتر آن را تهیه می‌کنند تا مزه مواد تشکیل‌دهنده به خورد یکدیگر برود. این دسر رنگارنگ بی‌شک هر کسی را برای خوردنش وسوسه می‌کند.

KäseKuchen یا چیز کیک؛ آلمان

KäseKuchen یا چیز کیک – آلمان

چیز کیک یا کیک پنیر دسری است که اساس آن پنیر خامه‌ای یا پنیر ماسکارپونه است که به دو صورت پخته شده و یخچالی سرو می‌شود. چیز کیک نیویورکی یکی از معروف‌ترین‌ها در این نوع است، اما در کشور آلمان نیز این چیز کیک کمی نرم‌تر و شفاف‌تر تهیه می‌شود که باید حتما مزه آن را چشید.

کیک St. Honoré؛ فرانسه

کیک St. Honoré – فرانسه

یکی دیگر از دسرهای معروف فرانسوی کیک St. Honoré است که از یک لایه کیک که روی آن با نان خامه‌ای های‌ متعدد پر می‌شود، تهیه می‌شود. نان خامه‌ای‌ها را اغلب با کارامل آغشته کرده و سپس روی کیک قرار می‌دهند و روی آن را با خامه تازه و فرم‌گرفته تزیین می‌کنند.

کیک رویایی سوئدی (Drømmekage)؛ سوئد

کیک رویایی سوئدی (Drømmekage) – سوئد

این کیک نرم و مرطوب یکی از کیک‌های مهم در کشور سوئد است که پایه اصلی طعم آن، وانیل است که روی آن، با تکه‌های ریز نارگیل پوشیده می‌شود و اغلب در میان‌وعده‌های مردم این سرزمین جایگاه خاصی دارد و گاها با چای یا قهوه سرو می‌شود.

Krapfen؛ اتریش

Krapfen – اتریش

Krapfen در واقعی نوعی دونات است، با این تفاوت که در اتریش داخل آن با مارمالاد یا مربای زردآلو پر می‌شود و سپس با پودر قند پوشیده می‌شود. طعم و بافت این دونات و ترکیب آن با مزه زردآلو بی‌نظیر است.

ژلاتو پسته‌ای (Gelato)؛ ایتالیا

ژلاتو پسته‌ای(Gelato) – ایتالیا

ژلاتو در واقع نوعی بستنی است که خاستگاه آن کشور ایتالیا است و فرق آن با بستنی در این است که میزان چربی آن کمتر و بافت آن متراکم‌تر است. در هر کجای ایتالیا که قدم بزنید، این دسر لذیذ و خوش‌طعم را خواهید یافت. ژلاتو در طعم‌ها و رنگ‌های مختلفی با مزه‌های متفاوت سرو می‌شود که ژلاتو پسته‌ای یکی از پرطرفدارترین آن‌ها است.

باقلوا (Baklava)؛ ترکیه

باقلوا (Baklava) – ترکیه

در بسیاری از قسمت‌های ترکیه، این دسر محبوب و خوشمزه به‌عنوان یک میان‌وعده در طول روز یا یک دسر بعد از غذای اصلی سرو می‌شود. باقلوا از چندین لایه خمیر مخصوص شیرینی (خمیری که از آرد گندم تهیه شده) و شربت (شهد) غلیظ تشکیل شده و بین لایه‌های آن با فندق، بادام، گردو یا پسته پر می‌شود.

ptichye moloko؛ روسیه

ptichye moloko – روسیه

ptichye moloko در واقع نوعی کیک در روسیه است که بخشی از آن کیک نرم و اسفنجی است و روی آن ترکیبی از سوفله است، که با لایه‌ای از شکلات پوشیده می‌شود. این کیک در شکل‌ها و اندازه‌های مختلفی در کشورهای دیگر نیز پخته می‌شود.

کیک دوبوش (Dobos torte)؛ مجارستان

کیک دوبوش (Dobos torte) – مجارستان

دوبوش یک کیک اسفنجی پنج لایه است که لایه‌های آن را با کرم کره و روی آن را با کارامل پر می‌کنند. نام این کیک از نام مخترع آن جوزف سی دوبوش گرفته شده است. دور کیک را کاملا به فندق، شاه بلوط، گردو یا بادام آغشته کرده و روی آن را با کارامل تزئین می‌کنند. امروزه این کیک را به‌شکل‌های مختلفی درست می‌کنند و طرفدارن بسیاری در مجارستان دارد.

انسیمادا (ensaimada)؛ اسپانیا

انسیمادا (ensaimada) – اسپانیا

انسیمادا یک نان شیرینی مایورکایی (جزیره‌ای واقع در دریای مدیترانه در شرق اسپانیا) است که به‌شکل حلزون بوده و روی آن را با پودر شکر می‌پوشانند. (مواد تشکیل‌دهنده آن آرد، آب، تخم‌مرغ، شیر، روغن مایع و شکر است).

کیک اکلز (Eccles cake)؛ انگلستان

کیک اکلز (Eccles cake) – انگلستان

کیک اکلز نوعی کیک کلوچه‌ای است که داخل آن با کشمش و میوه‌های خشک پر می‌شود و یکی از دسرهای پرطرفدار است که به‌خصوص کودکان علاقه بسیاری به آن دارند و با یک نوشیدنی تازه گزینه عالی برای آنان خواهد بود.

دسر کلافوتی آلو و تمشک (Clafouti)؛ فرانسه

دسر کلافوتی آلو و تمشک (Clafouti) – فرانسه

کلافوتی یکی از دسرهای اصیل در فرانسه است که در فصل تابستان و با گیلاس‌های سیاه و آلو تهیه می‌شود. این دسر البته با میوه‌های دیگر نیز تهیه می‌شود و با هر میوه‌ای طعم خاص و فوق‌العاده‌ای دارد.

پاناکوتا (Panna Cotta)؛ ایتالیا

پاناکوتا (Panna Cotta) – ایتالیا

پاناکوتا یکی از دسرهای اصیل ایتالیا است که از ترکیب خامه، عسل و ژلاتین تهیه می‌شود که به روش بن ماری (بخار آب) پخته شده و سپس در یخجال قرار می‌دهند تا خود را بگیرد. این دسر با سس‌های مختلف به‌خصوص سس توت فرنگی و شکلات سرو می‌شود.

پنکیک Kaiserschmarrn؛ اتریش

پنکیک Kaiserschmarrn – اتریش

یکی از دسرهای لذیذی که در سفر به اتریش حتما باید امتحان کنید، پنکیک قیصر یا پنکیک پادشاه است. دلیل این نام‌گذاری این است که این پنکیک یکی از دسرهای محبوب پادشاه فرانتس یوزف یکم بوده است. هنگام تهیه‌ی این پنکیک مواد دیگری چون تکه‌های سیب، کشمش و انواع مغزها اضافه می‌شود. بعد از آماده شدن، آن را به قطعات کوچک تقسیم می‌کنند. پس از تقسیم کردن، روی آن پودر شکر می‌ریزند و با میوه یا مربا سرو می‌کنند. دسر بسیار لذیذی که تا آن را امتحان نکنید، متوجه طعم خارق‌العاده‌اش نمی‌شوید.

Kołaczki؛ لهستان

Kołaczki – لهستان

این کوکی‌های لهستانی در بسیاری از کشورهای اروپایی پخته می‌شود، اما دستور آن‌ها با یکدیگر متفاوت است. بعد از پخت کوکی‌ها، آن‌ها را با مارمالاد و انواع ترکیبات پر می‌کنند که با بافت ترد خمیر آن مزه فوق‌العاده‌ای را به آن می‌دهد و در نهایت کوکی‌ها را با کمی پودر قند آغشته می‌کنند.

پروفیترول (Profiterole)؛ فرانسه

پروفیترول (Profiterole) – فرانسه

پروفیترول یا نان خامه‌ای شیرینی‌های گرد و کوچکی پر از بستنی وانیلی هستند که روی آن‌ها را با شکلات می‌پوشانند. بی‌شک این شیرینی از دسرهای پرطرفدار در این کشور است که علاقه‌مندان بسیاری را به‌سمت خود می‌کشاند.

ماکارون (Macaron)؛ فرانسه

ماکارون (Macaron) - فرانسه

ماکارون یک شیرینی فرانسوی است که در اصل با سفیده تخم‌مرغ و شکر تهیه می‌شود. معمولا وسط شیرینی ماکارون با شکلات سفید، خامه یا مربا پر می‌شود. با وجود اینکه این شیرینی فرانسوی است نام آن به‌صورت تاریخی از لغت ماکارونی در ایتالیایی آمده است. ماکارون در طعم‌های بسیار متفاوتی یافت می‌شود؛ اگرچه به‌صورت سنتی طعم تمشک کوهی و شکلاتی داشته، اما اکنون در طعم‌های گل‌های مختلف، قهوه و کاپوچنو و غیره موجوداست.

دوندورما (dondurma)؛ ترکیه

دوندورما (dondurma) – ترکیه

دوندورما بستنی سنتی در کشور ترکیه است که بافت نرم و دیر آب شدن این بستنی باعث شده است که بسیاری از فروشندگان حرکات نمایشی جالبی در هنگام سرو این بستنی در ترکیه اجرا کنند.

 

مطالب مرتبط:

منبع Gourmandize

دیدگاه