۲۰ مکان جادویی برای بازدید از گل های بهاری

سودا سلیمی
سودا سلیمی چهار شنبه، ۲۲ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۳۰
۲۰ مکان جادویی برای بازدید از گل های بهاری

دوست‌داران طبیعت منتظر فرارسیدن بهار هستند تا هر چه زودتر طبیعت، گل‌های بی‌نظیر خود را به آن‌ها ارزانی دارد.

بسیاری از گردشگرانی که به طبیعت علاقه‌مند هستند، فصل بهار را برای سفر انتخاب می‌کنند تا در سفر‌های خود به دیدن گل‌های زیبا بنشینند. تعدادی از باغ‌ها و دشت‌های زیبایی از جهان که در این فصل پر از گل هستند، در ادامه معرفی خواهند شد.

۱. اوکیناوا (Okinawa)، توکیو، ژاپن

اوکیناوا

فصل شکوفه‌های گیلاس در ژاپن در راه است. اولین شکوفه‌های این کشور در ماه ژانویه در اوکیناوا مشاهده می‌شود. اگر از جزایر مرکزی ژاپن (شامل کیوتو و توکیو) در اواخر ماه می و اوایل آوریل عبور کنید، این شکوفه‌های زیبا را در همه جا خواهید دید.

۲. واشنگتن، آمریکا

واشنگتن

ژاپن تنها محل برای دیدن شکوفه‌های گیلاس نیست، بلکه برای دیدن این شکوفه‌های زیبا می‌توان به واشنگتن نیز سفر کرد. این شکوفه‌های زیبا جلوه‌ی خاصی به واشنگتن داده‌اند و هر سال شکوفایی آن‌ها در این ایالت جشن گرفته می‌شود. این شکوفه‌ها هدیه‌ای از طرف شهردار توکیو، آقای اوزاکی (Ozaki)، در سال ۱۹۱۲ میلادی بوده است.

بر اساس گزارش خدمات پارک‌های ملی آمریکا، امسال در ۱۷ تا ۲۰ مارس شاهد این شکوفه‌های زیبا خواهیم بود.

۳. پارک گل‌های آشیکاگا (Ashikaga)، ژاپن

پارک گل‌های آشیکاگ

در ژاپن جز شکوفه‎های گیلاس، گل‌های زیبای دیگری نیز خواهید دید. پارک گل‌های آشیکاگا که در شمال توکیو قرار دارد، زادگاه گل‌های خوشه‌ای زیبایی است.

۴. نورفولک (Norfolk)، دون (Devon) و هرتفوردشایر (Hertforshire)، انگلیس

نورفولک

جزایر انگلیس بیش از ۴۰ درصد گل‌های زنگوله‌ای جهان را در قلب خود جا داده‌اند و بهترین زمان برای دیدن این گل‌ها اواخر آوریل تا اوایل مه است.

اگر قصد سفر به انگلیس دارید و برای دیدن ایالت اشریج (Ashridge) در هرتفوردشایر، قصر بلیکلینگ (Blickling Hall) در نورفولک و خانه‌ی باکلند (Buckland Abbey) در دون برنامه‌ریزی کرده‌اید، باید توجه داشته باشید که این گل‌ها را نخواهید دید. نقاط دور از دسترسی وجود دارد که این گل‌ها در آن مناطق می‌رویند. این عکس در نزدیکی دهکده‌ی آنگمرینگ (Angmering) گرفته شده است.

۵. آکسفورد، انگلیس

آکسفورد

یکی دیگر از گل‌های بهاری برجسته‌ی انگلیس گل‌های دافودیل هستند (بیشتر دراواسط ماه مارس دیده می‌شوند). برای دیدن آخرین گل‌های دافودیل در بهار به کالج مگدالن (Magdalen) در آکسفورد بروید.

۶. اومبریا (Umbria)، ایتالیا

اومبریا

کسانی که در این فصل به اومبریا سفر می‌کنند، قادر خواهند بود گل‌های پوست ماری (Snake’s head Fritillaries) را ببینند. تیم جپسون (Tim Jepson) می‌گوید:

این منطقه یکی از زیباترین دشت‌های اروپا است که با کوه‌هایی محاصره شده است.

او ادامه می‌دهد:

این منطقه در اواخر ماه مه و اوایل ژوئن با رویش گل‌های بی‌نظیر، جلوه‌ای خاص می‌یابد. گل‌های پوست ماری، ارکیده، لاله‌های وحشی و  گل‌های نادر دیگر، تعدادی از گل‌هایی هستند که در این منطقه می‌رویند.

۷. هلند

هلند

یکی از باغ‌های مشهور هلند که برای داشتن لاله‌های زیبا معروف شده، باغ کوکنهوف (Keukenhof) است که بیشتر از اینکه شبیه به یک باغ باشد، شبیه به یک اثر هنری است.

این باغ همیشه با بیش از هفت میلیون گل سبب شگفتی گردشگران می‌شود.

۸. دره‌ی مرگ (Death Valley)، کالیفرنیا، آمریکا

دره‌ی مرگ

دره‌ی مرگ در پارک ملی کالیفرنیا در بهار منزل گل‌های زیبایی می‌شود. گردشگران زیادی در این چند هفته برای بازدید از این محل به کالیفرنیا سفر می‌کند.

۹. آرلز (Arles)، فرانسه

آرلز

به تبعیت از هنرمند برجسته ون‌گوگ بهتر است از  آرلز در جنوب فرانسه بازدید کنید. شکوفه‌های درختان بادام در ماه فوریه که دمای هوا مقداری افزایش می‌یابد، خیره‌کننده می‌شوند. این منطقه شب‌های دل‌انگیزی دارد.

۱۰. ساحل ساماریا (Samarian Gorge)، کرت (Crete)

ساحل ساماریا

گردشگرانی که در بهار از ساحل ساماریا دیدن کرده‌اند، آن را بی‌نظیر می‌دانند. این منطقه بعد از زمستان پوشیده از گل‌های وحشی می‌شود و با گردش در این منطقه در کوهستان‌های خشن آن می‌توان مناظر زیبا و گلزارهای رنگارنگی را پیدا کرد.

۱۱. اوتاراخاندا (Uttarakhanda)، هند

هند

کوهنوردان و گیاه‌شناسان، دره‌ی آوتاراخاندا را به خوبی می‌شناسند. بعد از یک پیاده‌روی طولانی می‌توان به این محل رسید. با توجه به اینکه ارتفاع این منطقه زیاد است، در ماه‌های دیرتری از سال گل‌های آن می‌رسند و ماه‌های جولای تا آوریل بهترین زمان برای سفر به این منطقه خواهد بود.

۱۲. ول دورکا (Val d’Orica)، ایتالیا

ایتالیا

 مناظر کمی در جهان وجود دارند که به اندازه‌ی ول دورکا پوشیده و پر از لاله‌های وحشی باشند. ول دورکا در توسکانی (Tuscany) در آوریل پر گل می‌شود. این لاله‌ها را در شمال فرانسه در ماه می می‌توان دید.

۱۳. مونتپولکیانو (Montepulkiano)، ایتالیا

ایتالیا

توسکانی نه تنها به خاطر لاله‌ها بلکه برای گل‌ها آفتابگردان هم مشهور شده است.  هیچ شهری در این منطقه به اندازه‌ی مونتپولکیانو پوشیده از گل‌های آفتابگردان نیست.

لی مارشال (Lee Marshall) می‌گوید:

وقتی به این گل‌های آفتابگردان نگاه می‌کنید، متوجه می‌شوید که تا دور دست‌ها و تا جایی که با چشم قابل تشخیص است، همه جا پر از آفتابگردان است.

۱۴. چیلیوک (Chilliwack)، کانادا

کانادا

جز هلند می‌توان در چیلیوک هم لاله‌ها را دید. لاله‌ها را می‌توان در فستیوالی که هر ساله در دره‌های ایالت بریتیش کلمبیا برگزار می‌شود، دید.

۱۵. مزرعه‌ی گل کارلزبد (Carlsbad)، کالیفرنیا

کالیفرنیا

نزدیک به ۲۰۰۰۰۰ گردشگر هر ساله از مزرعه‌ی گل کارلزبد از ماه مارس تا می دیدن می‌کنند.

۱۶. پارک ساحلی هیتاچی (Hitachi Seaside Park)، ژاپن

پارک ساحلی هیتاچی

پارک ساحلی هیتاچی در استان ایباراکی (Ibaraki) در ژاپن و در شرق توکیو واقع شده است. این منطقه به داشتن گل‌های چشم آبی شهرت یافته است. جز این گل‌ها می‌توان دافودیل و بیش از ۱۷۰ میلیون نوع لاله را در این منطقه مشاهده کرد.

۱۷. هالربوس (Hallerbos)، بلژیک

هالربوس

برای کسانی که به دنبال دیدن گل‌های زنگوله‌ای آبی در جایی به جز انگلیس هستند، جنگل هالربوس پیشنهاد می‌شود.

۱۸. لوپینگ (Luoping)، چین

لوپینگ

لوپینگ که در استان یوننان (Yunnan)، چین واقع شده در ماه فوریه تا مارس با گل‌های کانولا طلایی می‌شود.

۱۹. اکسترمادورا (Extermadura)، اسپانیا

اسپانیا

اکسترمادورا منطقه‌ای بی‌همتا در اسپانیا است که غذاهای خوشمزه داشته و شامل سه شهر زیبا است. تروجیلو (Trujillo) و کاکرز (Caceres) واقعا ارزش دیدن را دارند. کاکرز محل مناسبی برای دیدن شکوفه‌ها سفید گیلاس است.

۲۰. دره‌ی آنتلوپ (Antelope Valley)، کالیفرنیا، آمریکا

کالیفرنیا

دره‌ی آنتلوپ در حاشیه‌ی کویر موجاوه (Mojave Desert) گنجی پنهان است که انواع گل‌های وحشی و لاله‌های وحشی را می‌توان در آنجا دید. 

مطالب مرتبط:

منبع telegraph

دیدگاه