یکی از قدیمی‌ترین بازارهای آمریکا، ۱۲۵ ساله شد

زلیخا رحمانیان
زلیخا رحمانیان یکشنبه، ۱۹ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۴۵
یکی از قدیمی‌ترین بازارهای آمریکا، ۱۲۵ ساله شد

بازار Reading Terminal فیلادلفیا، یکی از قدیمی‌ترین بازارهای آمریکا که می‌توان در آن انواع خوراکی‌های مختلف را پیدا کرد، ۱۲۵ ساله شد.

بازار Reading Terminal فیلادلفیا، در سال ۱۸۹۳ تأسیس شده است. در آن زمان در این بازار غرفه‌های فروش محصولات مختلف مانند گوشت و ماهی موجود بود. اکنون بعد از گذشت ۱۲۵ سال، همچنان می‌توانید آن محصولات را به همراه ساندویچ‌های گوشت، دونات‌های مختلف و خیلی چیزهای دیگر در یکی از قدیمی‌ترین بازارهای فعال در آمریکا پیدا کنید. این ماه بازار جشن سالانه‌ای برپا کرده است تا یادآور قدمت گذشته خود و آینده‌ای هیجان‌انگیز شود.

بازار قدیمی آمریکا

این بازار اسم خود را از Philadelphia و Reading Railroad (این شرکت زمین و همچنین دنباله‌ای از غرفه‌های بیرونی را برای ایجاد یک ترمینال جدید خریداری کرده است) گرفته است.

Anuj Gupta، مدیر کل بازار Reading Terminal Market، گفت:

راه‌آهن هیچ قصد و تمایلی برای راه‌اندازی یک بازار عمومی نداشت؛ اما آن‌ها زمین‌های زیادی را ساختند؛ بنابراین به عنوان بخشی از قرارداد با شهر، اساساً مجبور به ایجاد فضایی برای بازار داخلی شدند.

به طور کلی Reading Terminal Market به زودی بخشی از شهر می‌شود اما بیش از یک قرن است که این‌گونه است.

جشن ۱۲۵ ساله این بازار ۱۹ مه برگزار می‌شود. این جشن تولد برای عموم آزاد است و مردم می‌توانند از کیک، بستنی، موسیقی زنده، نمونه‌های رایگان و قیمت‌های ویژه ۱٫۲۵ دلاری در بازار لذت ببرند.

در فصل پاییز سرآشپزهای مختلف از اطراف شهر جمع می‌شوند؛ تا دستورالعمل‌های جدید را ارائه دهند. در این تابستان یکی از قدیمی‌ترین تولیدکنندگان بستنی در این بازار، Bassetts Ice Cream، قصد دارد جشن بستنی را میزبانی کند.

بازار قدیمی آمریکا

Bassetts که قدیمی‌ترین بستنی‌ساز آمریکا است، تصمیم دارد بهترین سازندگان بستنی در فیلادلفیا را برای تست و سرگرمی دور هم جمع کند. Michael Strange رئیس Bassetts می‌گوید:

امسال مراسم را بزرگ‌تر و بهتر از همیشه برگزار می‌کنیم.

جالب است بدانید، بسیاری از قسمت‌های بازار، مانند طرح اصلی آن که سیستم شبکه‌ای است و به خیابان‌های فیلادلفیا باز می‌شود، همچنان ثابت و بدون تغییر مانده است. Bassetts نیز جز آیتم‌های ثابت این بازار به شمار می‌رود که همچنان به مردم شهر خدمات ارائه می‌دهد. اگرچه این آیتم‌ها دلیلی برای محبوبیت این بازار شده‌اند؛ اما این بازار در حال تغییر و تحول است؛ گاری‌دستی‌هایی که در آن زمان برای حمل کیف‌ها به ماشین‌های راه‌آهن استفاده می‌شد اکنون برای فروش مواد خوراکی بین مردم بازار استفاده می‌شود. با قدم زدن در این بازار قدیمی می‌توانید از جذابیت‌های آن لذت ببرید اما خدماتی وجود دارد که شما می‌توانید از طریق گوشی موبایلتان از مغازه‌های این بازار سفارش دهید و برایتان ارسال کنند.

مطالب مرتبط:

منبع lonelyplanet

دیدگاه