بهترین زمان سفر به دوبلین؛ پایتخت ایرلند، کشور وایکینگ‌ها

نگین توکلی
نگین توکلی دوشنبه، ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۵
بهترین زمان سفر به دوبلین؛ پایتخت ایرلند، کشور وایکینگ‌ها

آیا می‌دانید بهترین زمان سفر به دوبلین، خانه مرکز تفریحات گینس، بر اساس آب و هوا و فصول، چه زمانی از سال است؟

درست مانند دیگر شهرهای مدرن، دوبلین، پایتخت کشور ایرلند، منطقه‌ای جذاب و منحصربه‌فرد برای سفر به شمار می‌آید. در کنار فرهنگ سنتی ایرلندی، دوبلین تحت نفوذ تاثیرات باشکوه بین‌المللی نیز است.

این شهر، بزرگ‌ترین شهر کشور ایرلند است و رشد سریع جمعیت مهاجران آن، افراد را از سراسر جهان گرد هم می‌آورد. تاثیرات فرهنگ‌های مختلف جمعیت دوبلین، در انواع غذاهایی که می‌توان در شهر پیدا کرد، کاملا مشهود است.

دوبلین

پیش‌تر به شما گفتیم که شهر دوبلین، به مشخصه‌های کلاسیک و قدیمی خود پایبند است و مرکز تفریحات گینس، کماکان پربازدیدترین جاذبه گردشگری ایرلند به شمار می‌آید. گردشگران در کنار بخش سنتی شهر، می‌توانند هنر معاصر و مدرنیته را نیز تجربه کنند.

بهترین زمان سفر به دوبلین بر اساس آب و هوا

دوبلین

فصل داغ گردشگری دوبلبن، فصل تابستان، ماه‌های ژوئن تا اوت (۱۱ خرداد تا ۹ شهریور) است؛ زمانی که آب و هوا گرم (در ایرلند نیز آب و هوا برای سفر مناسب است) و خیابان‌ها مملو از فستیوال‌های مختلف هستند. البته باید در نظر داشته باشید که فصل تابستان، گران‌ترین زمان سفر به دوبلین با نرخ بالای بلیط‌های هواپیما و هتل‌ها، به شمار می‌آید. تابستان همچنین، شلوغ‌ترین زمان سال در دوبلین است.

اگر به‌دنبال صرفه‌جویی در هزینه‌های سفر و روبه‌رویی با جمعیت کمتر گردشگران هستید، در فصل زمستان به ایرلند بیایید و گرم‌ترین کت‌های خود را نیز، به‌همراه داشته باشید.

بهترین زمان سفر به دوبلین (و تمام شهرهای کشور ایرلند)، فصل پاییز و بهار، با آب و هوایی معتدل، جمعیت متعادل گردشگران در شهر و هزینه‌های معقول است.

بهترین زمان سفر به دوبلین بر اساس فصول

فصل تابستان: ماه‌های ژوئن تا اوت (۱۱ خرداد تا ۹ شهریور)

دوبلین

سفر در تابستان، به‌معنای بهترین آب و هوا و البته گران‌ترین نرخ‌های هتل‌ها و بلیط‌های هواپیما و همچنین سیل جمعیت گردشگران مشتاق است. حداکثر دمای میانگین، ۱۵٫۶ درجه سانتی‌گراد و حداقل آن، بین ۴٫۴ تا ۱۰ درجه سانتی‌گراد است؛ پس حتما چند ژاکت سبک به‌همراه داشته باشید.

فصل پاییز: ماه‌های سپتامبر تا نوامبر (۱۰ شهریور تا ۹ آذر)

دوبلین

دما در فصل پاییز دوبلین، با حداکثر دما در محدوده ۴٫۴ تا ۱۵٫۶ درجه سانتی‌گراد، معتدل است؛ پس حتما ژاکت، سوئیشرت و شال گردن به‌همراه داشته باشید. فصل پاییز همچنین میزبان چندین فستیوال هنری و اجراهای تئاتر است. یک نکته مثبت دیگر برای سفر در پاییز، کاهش نرخ هزینه هتل‌ها است.

فصل زمستان: ماه‌های دسامبر تا فوریه (۱۰ آذر تا ۹ اسفند)

دوبلین

زمستان شهر دوبلین، سرد و دما در این فصل بین ۱٫۱- تا ۴٫۴ درجه سانتی‌گراد است؛ پس حتما در چمدان خود، کت‌های گرم زمستانی به‌همراه بیاورید. این فصل از سال، میزبان بیشترین بارش و گاهی برف نیز هست.

مسافرانی که در این زمان از سال به دوبلین سفر می‌کنند، می‌تواننند صرفه‌جویی بسیار خوبی در هزینه هتل و بلیط هواپیما کنند.

فصل بهار: ماه‌های مارس تا می (۱۰ اسفند تا ۱۰ خرداد)

دوبلین

فصل بهار در شهر دوبلین، با تابش بیشتر نور خورشید و آب و هوایی گرم‌تر، فصل خوبی برای سفر به شمار می‌آید، اما دمای میانگین حداکثری ۱۰ درجه سانتی‌گراد، به شما گوشزد می‌کند که در کنار تیشرت‌هایتان، سوئیشرت نیز به‌همراه بیاورید. گردشگران کمی در این فصل به دوبلین سفر می‌کنند؛ البته به غیر از یک استثنا: روز سن پاتریک.

اگر قصد سفر در زمان تعطیلات به دوبلین را دارید، از چند ماه زودتر هتل خود را رزرو کنید.

بهترین زمان سفر به دوبلین بر اساس فستیوال‌ها و رویدادها

فستیوال‌ها و رویدادهای فصل تابستان

فستیوال کلانترف وایکینگ (Clontarf Viking Festival)

دوبلین

فستیوال کلانترف وایکینگ، یکی از فستیوال‌های سالانه تابستانی است که در ماه ژوئن در دوبلین برگزار می‌شود. در طول این رویداد، در خیابان‌های اصلی شهر، گروهی با لباس‌های وایکینیگی گرد هم آمده و به اجرای برنامه می‌پردازند. جشن‌های متعددی در این فستیوال برگزار می‌شود.

فستیوال ایرلندی دوبلین (Dublin Irish Festival)

دوبلین

فستیوال ایرلندی دوبلین، یک فستیوال فرهنگی و موسیقی سالانه است که در هفته اول اوت در شهر دوبلین برگزار می‌شود. هشت استیج مختلف در مساحتی معادل ۲۹ هکتار، بیش از ۱۰۰ هزار نفر بازدیدکننده را به‌سمت خود می‌کشانند. از جمله فعالیت‌های این فستیوال می‌توان از اجرای موسیقی سنتی ایرلندی، موسیقی سلتیک (موسیقی سنتی سلت‌های اروپای غربی)، برنامه‌های تبارشناسی، رقص، غذا و نوشیدنی، نمایشگاه‌های فرهنگی، بازی، ورزشی، هنری و صنایع دستی نام برد.

فستیوال‌ها و رویدادهای فصل پاییز

فستیوال فرینج دوبلین (Dublin Fringe Festival )

دوبلین

فستیوال فرینج دوبلین، یک فستیوال سالانه مجموعه‌های هنری در دوبلین است که در ماه سپتامبر برگزار می‌شود. این جشنواره به هنرمندان اجازه می‌دهد تا کار خود را از طریق یک اپلیکیشن ارائه دهند که بعدا توسط مدیر برنامه بررسی می‌شود. فستیوال هنری فرینج، میزبان هنرمندان ایرلندی و همچنین بین‌المللی است.

فستیوال فرینج دوبلین از سال ۱۹۹۵ برگزار می‌شود و اخیرا مدت آن به ۱۶ روز افزایش پیدا کرده است و بر آثار هنرمندان جدید و نوظهور تمرکز دارد. سرگرمی‌های متعددی از جمله موسیقی زنده، اجرای تئاتر، هنرهای تجسمی، هنر زنده و رقص در طول این فستیوال برای سرگرمی بازدیدکنندگان وجود دارد.

فستیوال تاریخی دوبلین

دوبلین

فستیوال تاریخی دوبلین، که توسط شورای شهر دوبلین و کتابخانه‌های عمومی شهر برگزار می‌شود، یک فستیوال رایگان در اواخر فصل پاییز (ماه‌های سپتامبر تا اکتبر) است. این جشنواره به خاطر جذب مورخان بین‌المللی ایرلند و نویسندگان پر فروش‌ترین کتاب‌های ایرلندی، برای یک آخر هفته پر از گفت‌وگو و بحث‌های تاریخی مشهور است.

ششمین فستیوال تاریخی دوبلین در تاریخ ۲۴ سپتامبر تا ۷ اکتبر ۲۰۱۸ (۲ تا ۱۵ مهر ۱۳۹۷)، برگزار خواهد شد.

فستیوال تئاتر دوبلین

دوبلین

فستیوال تئاتر دوبلین که در سال ۱۹۵۷ تاسیس شده است، طولانی‌ترین فستیوال تئاتر قاره اروپا به شمار می‌آید که در طول ۳ هفته در اواخر پاییز (ماه‌های سپتامبر تا اکتبر)، در دوبلین برگزار می‌شود. در این فستیوال، تئاترهای بین‌المللی برگزار و از هنرمندان برای خلق اجراهای خارق‌العاده حمایت می‌شود. این فستیوال، سکویی برای نمایش بهترین تئاترهای ایرلندی به تمام جهانیان است.

فستیوال تئاتر دوبلین ۲۰۱۸ در تاریخ ۲۷ سپتامبر تا ۱۴ اکتبر (۵ تا ۲۲ مهر ۱۳۹۷)، برگزار خواهد شد.

جشن اکتبر دوبلین

دوبلین

جشن اکتبر دوبلین، یک رویداد سالانه در ماه اکتبر است که در طول آن، جشن‌های خیابانی متعددی در دوبلین برگزار می‌شود و شما فرصت این را دارید که در این جشن‌ها بخوانید و لذت ببرید.

فستیوال کتاب دوبلین

دوبلین

فستیوال کتاب دوبلین، جشن نویسندگان و ناشران ایرلندی در ماه نوامبر در دوبلین برگزار می‌شود. در طول این فستیوال، می‌توانید کتاب‌های جالبی بخرید و لذت ببرید.

فستیوال کتاب دوبلین ۲۰۱۸ در تاریخ ۱۵ تا ۱۸ نوامبر (۲۴ تا ۲۷ آبان ۱۳۹۷)، برگزار خواهد شد.

فستیوال‌ها و رویدادهای فصل زمستان

فستیوال سال جدید

دوبلین

فستیوال سال جدید دوبلین که چهار سال است، به‌صورت سالانه در اواخر ماه دسامبر و اوایل ماه ژانویه برگزار می‌شود، پر از آتش‌بازی و جشن‌های هیجان‌انگیز است. تمام شهر در این جشن، نورانی می‌شود و رویدادهای متعددی در این فستیوال، شهروندان و گردشگران را به خیابان‌ها می‌کشاند.

جشن تمپل بار ترد (Temple Bar TradFest)

دوبلین

جشن تمپل بار ترد، یک فستیوال سالانه موسیقی و فرهنگی است که در اواخر ماه ژانویه در دوبلین برگزار می‌شود.

فستیوال‌ها و رویدادهای فصل بهار

فستیوال روز سن پاتریک

دوبلین

روز سن پاتریک، یکی از اعیاد مخصوص و تعطیلات ایرلندی‌ها است؛ که با مهاجرت و نفوذ آن‌ها، به‌خصوص بارهای ایرلندی به اکثر کشورهای دیگر، بعد بین‌المللی به خود گرفته است. در این جشن، مردها و زن‌های ایرلندی، لباس‌های محلی سبز رنگ‌شان را پوشیده و نوشیدنی محبوب ملی‌شان را می‌نوشند و رقص محلی‌شان را اجرا می‌کنند.

استفاده از شبدر ایرلندی توسط سن پاتریک در هنگام موعظه او در ایرلند، موجب تصویب این ترکیب به‌عنوان نماد ایرلند شد. سن پاتریک کسی است که دین مسیح را به ایرلند آورده‌است.

فستیوال روز سن پاتریک، به‌صورت سالانه در ماه مارس، در دوبلین برگزار می‌شود.

فستیوال بین‌المللی فیلم دوبلین

دوبلین

فستیوال بین‌المللی فیلم دوبلین، یک رویداد سالانه در ماه مارس در شهر دوبلین است که در طول آن، فیلم‌های ایرلندی و بخش بین‌الملل، برای تماشاچیان علاقه‌مند به نمایش درمی‌آید. این فستیوال از سال ۲۰۰۳، در حال برگزاری است.

بهترین زمان سفر به دوبلین بر اساس هزینه هتل‌ها

دوبلین

بهترین زمان سفر به دوبلین بر اساس هزینه هتل‌ها، فصل زمستان، یعنی ماه‌های دسامبر تا فوریه (۱۰ آذر تا ۹ اسفند) است.

رتبه‌های دوبلین

گزارش رتبه‌بندی مسافرت جهانی و اخبار یو.اس، بر اساس تجزیه و تحلیل نظرات کاربران و متخصصان است. 

رتبه‌های دوبلین به شرح زیر است:

  • دومین مقصد برتر گلف در جهان
  • ششمین مقصد برتر گردشگری خانوادگی در اروپا
  • ۱۱امین مقصد برتر گردشگری تابستانی

ایرلند؛ آب و هوا و اقلیم

دوبلین

نمودار میانگین دما و بارش ماهیانه در دوبلین

در ادامه، با جداولی از میانگین بارش و دما در ماه‌های مختلف سال و همچنین به تفکیک هفته‌های مختلف، به شما ارائه خواهیم کرد تا بهترین زمان سفر را به‌صورت دقیق، انتخاب کنید و چمدانی متناسب با زمان انتخابی خود ببندید.

 ماه دما (سانتی‌گراد)  میزان بارش (سانتی‌متر)
ژانویه۷٫۸۶٫۶
فوریه۸٫۳۵٫۶
مارس۱۰٫۶۵٫۱
آوریل۱۲٫۸۴٫۶
می۱۵٫۶۶٫۱
ژوئن۱۸٫۳۵٫۶
ژوئیه۱۹٫۴۷٫۱
اوت۱۹٫۴۷٫۴
سپتامبر۱۷٫۲۷٫۱
اکتبر۱۳٫۹۷٫۱
نوامبر۱۰٫۶۶٫۶
دسامبر۸٫۳۷٫۴

میانگین ماهیانه دما و بارش در دوبلین

در کشور ایرلند، رطوبت، یک کلمه واقعی است؛ در برخی مناطق کشور، بیش از ۲۵۰ روز در سال باران می‌بارد! اگرچه، تغییرات آب و هوایی بسیار سریع و مکرر هستند، حتی در طول یک ساعت در یک روز. خورشید و باران در تمامی روزهای، با یکدیگر قایم باشک بازی می‌کنند و گاهی میزبان مه و رنگین‌کمان می‌شوند.

ماههفته اول (دما و بارش)هفته دومهفته سومهفته چهارم
ژانویه۷٫۷ سانتی‌گراد- ۶٫۴ سانتی‌متر۷٫۶ سانتی‌گراد- ۶٫۲ سانتی‌متر۷٫۴ سانتی‌گراد- ۶ سانتی‌متر۷٫۳ سانتی‌گراد- ۵٫۸ سانتی‌متر
فوریه۸٫۲ سانتی‌گراد- ۵٫۴ سانتی‌متر۸٫۱ سانتی‌گراد- ۵٫۱ سانتی‌متر۷٫۹ سانتی‌گراد- ۴٫۹ سانتی‌متر۷٫۸ سانتی‌گراد- ۴٫۶ سانتی‌متر
مارس۱۰ سانتی‌گراد- ۵ سانتی‌متر۹٫۵ سانتی‌گراد- ۴٫۹ سانتی‌متر۸٫۹ سانتی‌گراد- ۴٫۷ سانتی‌متر۸٫۳ سانتی‌گراد- ۴٫۶ سانتی‌متر
آوریل۱۲٫۳ سانتی‌گراد- ۴٫۵ سانتی‌متر۱۱٫۷ سانتی‌گراد- ۴٫۴ سانتی‌متر۱۱٫۲ سانتی‌گراد- ۴٫۲ سانتی‌متر۱۰٫۶ سانتی‌گراد- ۴٫۱ سانتی‌متر
می۱۴٫۹ سانتی‌گراد- ۵٫۷ سانتی‌متر۱۴٫۲ سانتی‌گراد- ۵٫۴ سانتی‌متر۱۳٫۵ سانتی‌گراد- ۵ سانتی‌متر۱۲٫۸ سانتی‌گراد- ۴٫۶ سانتی‌متر
ژوئن۱۷٫۶ سانتی‌گراد- ۵٫۵ سانتی‌متر۱۷ سانتی‌گراد- ۵٫۴ سانتی‌متر۱۶٫۳ سانتی‌گراد- ۵٫۲ سانتی‌متر۱۵٫۶ سانتی‌گراد- ۵٫۱ سانتی‌متر
ژوئیه۱۹٫۱ سانتی‌گراد- ۶٫۷ سانتی‌متر۱۸٫۹ سانتی‌گراد- ۶٫۴ سانتی‌متر۱۸٫۶ سانتی‌گراد- ۶ سانتی‌متر۱۸٫۳ سانتی‌گراد- ۵٫۶ سانتی‌متر
اوت۱۹٫۴ سانتی‌گراد- ۷٫۳ سانتی‌متر۱۹٫۴ سانتی‌گراد- ۷٫۳ سانتی‌متر۱۹٫۴ سانتی‌گراد- ۷٫۲ سانتی‌متر۱۹٫۴ سانتی‌گراد- ۷٫۱ سانتی‌متر
سپتامبر۱۶٫۷ سانتی‌گراد- ۷ سانتی‌متر۱۶٫۱ سانتی‌گراد- ۷ سانتی‌متر۱۵٫۶ سانتی‌گراد- ۶٫۹ سانتی‌متر۱۵ سانتی‌گراد- ۶٫۸ سانتی‌متر
اکتبر۱۳٫۱ سانتی‌گراد- ۷٫۱ سانتی‌متر۱۲٫۳ سانتی‌گراد- ۷٫۱ سانتی‌متر۱۱٫۴ سانتی‌گراد- ۷٫۱ سانتی‌متر۱۰٫۶ سانتی‌گراد- ۷٫۱ سانتی‌متر
نوامبر۹٫۸ سانتی‌گراد- ۶٫۵ سانتی‌متر۹ سانتی‌گراد- ۶٫۴ سانتی‌متر۸٫۱ سانتی‌گراد- ۶٫۲ سانتی‌متر۷٫۳ سانتی‌گراد- ۶٫۱ سانتی‌متر
دسامبر۷٫۷ سانتی‌گراد- ۷٫۲ سانتی‌متر۷٫۲ سانتی‌گراد- ۷ سانتی‌متر۶٫۶ سانتی‌گراد- ۶٫۸ سانتی‌متر۶ سانتی‌گراد- ۶٫۶ سانتی‌متر

میانگین هفتگی دما و بارش در دوبلین

ماه‌های می و ژوئن (۱۱ اردیبهشت تا ۹ تیر)، آفتابی‌ترین ماه‌های سال هستند و به همین دلیل خوشایندترین زمان سال برای اکتشاف و گشت‌وگذار در شهر به حساب می‌آیند.

فصل زمستان به‌طور کلی، آب و هوایی معتدل دارد.

ماه سپتامبر (۱۰ شهریور تا ۸ مهر) نیز، با آب و هوایی دلچسب پس از تابستان و دمایی که حداکثر آن، ۲۰ درجه سانتی‌گراد در روزهای طولانی است، زمانی مناسب برای سفر به این کشور باستانی به شمار می‌آید.

چه زمانی به دوبلین برویم

ماهحداقل دمای میانگینحداکثر دمای میانگینحداقل دمای ثبت شدهحداکثر دمای ثبت شدهتعداد روزهای بارانی
ژانویه۲۹۱۲-۱۳۱۳
فوریه۳۹۱۰-۱۸۱۰
مارس۴۱۱۹-۲۰۱۰
آوریل۵۱۴۵-۲۳۱۱
می۷۱۶۶-۲۴۱۰
ژوئن۱۰۱۹۱۳۰۱۱
ژوئیه۱۲۲۱۳۲۹۱۳
اوت۱۲۲۰۲۲۸۱۲
سپتامبر۱۰۱۸۱-۲۴۱۲
اکتبر۷۱۵۴-۲۵۱۱
نوامبر۵۱۱۷-۱۷۱۲
دسامبر۴۹۹-۱۸۱۴

حداقل و حداکثر دما در دوبلین

هزینه روزانه توریستی در دوبلین

هزینه یک روز اقامت در دوبلین حدودا ۴۱۷ دلار (۲,۱۰۰,۰۰۰ تومان) است. هزینه‌های تخمین زده شده برای یک نفر در یک روز شامل موارد زیر است:

۱. برانچ (وعده صبحانه که دیر خورده می‌شود و جای دو وعده ناهار و صبحانه است) در رستوران سه ستاره

۲. شام در رستوران سه ستاره

۳. یک شب اقامت در هتل سه ستاره

 این هزینه‌ها بسته به اینکه در ماه‌های داغ سال یا کمتر توریستی به دوبلین سفر می‌کنید، تغییر می‌کند. تخمین هزینه بالا در ماه‌های داغ در دوبلین انجام شده است تا برای برنامه‌ریزی در سفر، به‌عنوان منبع از آن استفاده کنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه